service manual jvc rx-es9

Hoi co érs

Ik heb hier een jvc rx-es9 ter reparatie staan .

Ik heb al gegoogled maar bij esi staat er niks tussen met dit type alleen andere type's .

Bij elektrotanya kreeg ik een file die verwijderd was .

En hier op de site kreeg alleen dit onafgemaakt topic :

http://www.circuitsonline.net/forum/view/39231/1/jvc+rx+es9

Wie heeft er schema van liggen ik wil graag weten wat op het circuit van de zekering F205 staat .

Ik vermoed de grote(hoofd)trafo dus is het handig om te weten welke spanningen hier secundair uit komen .

bij voorbaat dank.

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Inmiddels me verdiept in een service manual van een jvc rx-es1sl .

Deze komt overeen met de jvc rx-es9 .

De uitgangsspanningen zijn me nu ook bekend.

voor de geintreseerden.

De trafo heeft 1e paar 27v 0v 27v 2e paar 13.7v 0v 13.7v 3e paar 1.8 0v 1.8v .

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Ben vanmiddag met de rx-es9 bezig geweest.

Inmiddels is mij het allemaal iets duidelijker geworden.

Na wat speurwerk kwam ik erachter dat er een power amp module in sluiting lag .

En dus daardoor de zekering F205 eruit klapte en niet omdat ik in 1e instantie dacht dat de trafo zelf sluiting maakte .

Dus eerst kijken dan pas wat roepen!!

Ben toen gaan speuren naar de irf's 530 die in modulen zaten .

Hierbij stuite ik op een ouder bericht c.o waarin werd verteld dat er 2 condensatoren op de bijbehorende stuurprint vervangen moet worden .

Kan iemand mij vertellen welke c tje's dit zijn .

Ps schema technisch gezien is de rx-es9 redelijk verwant aan de rx-es1ls.

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

er zitten 2 smd elco's op de print welke tegen de alu plaat met de irf530 zit, deze zouden uitgedroogd kunnen zijn. de sluiting is niet van de elco's,maar van de irf530, er zullen er 2 in sluiting liggen. net als de spoel in het kanaal van 25uH welke gaar zal zijn, deze zit onder de hf cover van de amp zelf. kijk maar eens of de modulen allemaal even warm worden in idle, dat was bij de versterker die ik had afgelopen week niet zo. heb de spoel herwikkeld met 0,85mm dik koperdraad zoals origineel, maar de spoel meet zonder de ferrietkap maar 10uH, met kap is het ineens 25uH :)

[Bericht gewijzigd door testman op vrijdag 17 oktober 2014 23:50:27 (15%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

hoi testman

Dat is duidelijk ik was al na de irf'jes op zoek .

Ik had gister ook een oude post van jouw waarin je aangaf dat een irf540ns ook geschikt was .

Zijn het de 100nf C.tjes die je moet vervangen.

http://www.uploadarchief.net/files/download/power%20amp%20module.jpg

De spoeltjes kun je ook opnieuw wikkelen dit zag ik gister op een site van een radio/ annex buizen amateur die de dezelfde versterker had staan .

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

nou de irf540 werkt ermee, dat was voor mij genoeg. ik had de gewone versie genomen, trough hole omdat die hier nog lagen. het solderen vergt wat vermogen omdat het alu koelblok ook heet moet worden. de 2e fet is dus makkelijker los omdat de alu plaat dan al heet is . had de pootjes losgeknipt vantevoren zodat de soldeereilanden heel bleven. de 2 elco's van 100uf op de stuurprint worden bedoeld meen ik. let ook op de 470 smd weerstand op de onderkant van de grote print, als deze verkleurd is even nameten. heb als test ook 2 stuurprinten gewisseld van 2 kanalen vanwege de warmte, dat trok de warmte van de trap van surr R en L ongeveer gelijk..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ow nu zie ik het je schreef elco's (ook goeie morgen)

Nu zie ik ze zitten .

Ik ga ze bestellen en het proberen .

Ik had ook tips gelezen om het plaatje op een strijkbout te leggen om het solderen te vergemakkelijken.

Bedankt voor je feedback .

Ik laat het weten als het gelukt is .

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!