Probleem Sony KDL37V5500 (software?)

Ik heb een Sony KDL37V5500 met een defect mainbord (BA).
Nu heb ik een ander mainbord alleen komt deze uit een KDL40V5500.
De TV gaat nu wel weer aan en geeft wel beeld, maar niet helemaal zoals het hoort....

De oorzaak is ongetwijfeld een (simpele?) instelling in de software.
De 37" heeft een AO panel, de 40" een S-LCD...

Iemand een idee hoe dit simpel op te lossen?
Ik zie op beide printen geen onderlinge verschillen.

Mocht het geen simpele instelling zijn die ik kan wijzigen, is dan de flashes omwisselen een optie?

Evarist

Golden Member

Je gaat de service manuals moeten nemen en naar de verschillen kijken, maar ik kan je niet geranderen dat de borden compatibel zijn.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Dankje voor je antwoord!

Beide TV's hebben de zelfde servicemanual.
In de stuklijsten kan ik geen verschillen vinden op het panel en kastdelen na..

Het Sony nummer op beide printen is het zelfde, dus volgens mij is de hardware gelijk.

maartenbakker

Golden Member

En er staat niets in over het instellen van het paneeltype? Bij Philips is dat simpel, bij Sony heb ik het nog nooit geprobeerd.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

In de servicemanual zie ik erg weinig over de instellingen. Eén pagina met hoe je in het menu komt en hoe je opties schrijft. Maar niet WAT de opties zijn...

Firmware voor beide toestellen is overigens ook gelijk!

maartenbakker

Golden Member

EEPROM overzetten lijkt me realistisch. Je had het over flash, maar zit er niet ook gewoon iets met 8 pennetjes (SMD) in?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb er één overgezet, een 24LC32. Die leek me het meest logisch maar de TV denkt nog steeds dat ie 40" is...

Ik zal eens in het schema kijken of mijn logica ook goed was...
Er zit nog een EEPROM 8pins op maar die lijkt me voor het CI slot.

Mijn logica klopt niet....

Ik zie in het schema een 24C02, die hangt aan een HDMI processor, en daar hangt via een ander IC het LCD panel aan...
Die straks dus maar eens vervangen :)

En ook dat was m niet....

MB91F313APMC zit er ook nog in de buurt...
Dat is een 120pins uController met 544K flash.
Die maar vervangen dus...

Het wordt steeds aparter :P

Nu het processortje vervangen, geen resultaat...
De flashes vervangen: TV gaat niet meer aan en heeft EXACT de zelfde fout als met het oude mainboard... Dus die had een flashprobleem?

Schiet niet echt op zo :P

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 20 oktober 2014 19:38:10 (54%)

Beeldschermen (vanaf VGA) hebben een I2C bus naast de "video" bus. Daarmee kan de computer (of Blue-ray-speler) vragen: "Hoe heet je?" en "wat voor resoluties doe je?". Dat zit in een i2c-eeprom die in de buurt van de HDMI, DVI of VGA stekker zal zitten. Een 24C02 zal wel groot genoeg zijn.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

.

[Bericht gewijzigd door william1967 op woensdag 18 februari 2015 11:13:10 (97%)

Helaas is de TV nu dood.... Denk dat ie een software conflict heeft nu...

Hoe kom ik aan zo'n stick?

En we kunnen weer verder!

Ik heb inmiddels een ander chassis, exact t zelfde maar met andere software...

Hoe kom ik aan de juiste software?

De TV werkt nu wel, alleen is het beeld niet goed. Waarschijnlijk omdat de 40" variant een SLCD scherm heeft, en mijn 37" een AU Optronics....

Dat kan je in het service menu wijzigen ik dacht met toets volgorde vanuit standby: i+ 5 Vol- pwr

Dat heb ik geprobeerd, maar kan zo niks vinden?

Ik hoor van een ervaren TV reperatuer dat je er een speciale USB stick voor moeten hebben? Hoe kom ik daar aan?

Je bedoelt een originele Sony memory stick die niet al teveel capaciteit mag hebben, een Sandisk of wat dan ook gaat niet werken. 256Mb is voldoende, daarbij heb je de recovery software nodig die geschikt is voor dit type.

De stick zal wel lukken, maar de software? Hoe kom ik daar aan....?

Weer iets verder... Denk ik...

In het servicemenu kan ik MDLID0 t/m MDLID3 veranderen, 1 daarvan heeft vast met het scherm te maken, echter welke?

De servicedoc van Sony zegt alleen: Opties staan standaard goed en hoeven niet verandert te worden.
Echter denkt mijn TV dus dat hij 40" AUO is, maar het is een 37" SLCD....

Niemand die hier ervaring mee heeft?
Of die me aan de juiste software kan helpen voor de TV? (USB stick software dus, niet de standaard firmware).