Alternatieve software voor Fluke 187

Bestaat er ook alternatieve software, ipv Flukeview, voor een Fluke 187 ?

National Instruments heeft een Labview driver voor de Fluke 189.
Volgens mij moet die met een aanpassing (de te verwachten respons) ook te gebruiken zijn voor de 187.
Edit: Ook de 187 driver is kant en klaar te downloaden.
http://sine.ni.com/apps/utf8/niid_web_display.model_page?p_model_id=13…

[Bericht gewijzigd door Brainbox op zondag 26 oktober 2014 08:47:23 (30%)

Uhhhh.......mooi, dat is wel erg veel programma om een Fluke 187 uit te lezen.
Tevens is met dit programma maar éénrichtingverkeer mogelijk, tenminste zover ik kan zien in de filmpjes.
Wel een heel mooi programma, maar het is niet echt wat ik zoek.
Het moet een simpel programma zijn wat ik kan draaien op een (al wat ouder) laptop onder XP aan de werkbank.

Heb je de prijs wel eens gezien wat dat programma kost ?
Ik ben maar een gewone (gepensioneerde) hobbyist die toevallig een redelijk dure multimeter goedkoop op de kop heeft getikt.
De interface is makkelijk zelf te maken, maar ik ben geen programmeur die "even" een programma'tje schrijft :(

was dat die 187 van marktplaats onlangs? flukevieuw is idd erg aan de prijs. heb er pas nog disks van weggemikt, was nog voor dos geschreven op 1,44 floppen :P onlangs ook voor de overgang naar w7 op t werk software moeten aanschaffen voor een tester, 260 euro incl serieel naar usb verloopje..

er is overigens wel *ratis fluke software vindbaar op t net..

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 26 oktober 2014 13:05:05 (10%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Nee, niet van MP maar uit de inboedel van een failliet bedrijf over genomen.
Als ik kijk bij Conrad heb ik een VC830 MET software + interface voor 80 euro. https://www.conrad.nl/nl/voltcraft-vc830-handmultimeter-digitaal-cat-i…
Voor mijn doen zou dat meer dan voldoende zijn, het is zelfs nog goedkoper dan dat ik bv de Fluke zou laten afstellen. (zit niet bij de "levenslange garantie" inbegrepen)

maartenbakker

Golden Member

Kan je niet via een terminal met die meter babbelen? Ik meen dat die meters van Conrad wel zo werken. Gewoon RS-232 @9600 8N1 ofzo. Ook als je zelf niet zo goed bent met software, heb je een goede kans dat iemand anders je al voor is geweest. Tenzij het net even een lastiger protocol is natuurlijk.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 26 oktober 2014 14:22:18 (43%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Het Fluke protocol is makkelijk te vinden op internet, maar iemand die daar wat omheen wilt / kan (al heeft) bouwen is wat minder.
Eea natuurlijk ook omdat de hobbyisten niet zo snel voor een Fluke zal kiezen qua prijs.
Bedrijven kopen gewoon de programma's, wordt wel terug verdient in het gebruik.
Dat is bv ook met Fluke forms, dat is een te uitgebreid programma en meer geschikt voor bedrijven die naast metingen / loggen ook de meters kalibreren / registreren enz.
Al die poespas heeft een hobbyist niet nodig, die heeft één meter en wil wat waarden (groot formaat) uitlezen en opslaan voor later.
Met dat groot formaat bedoel ik zonder (lees) brilletje :)

Voor de Fluke calibrator bij ons op de zaak integreren we de commando's meestal in de testsoftware.

Het is een jaar of 3 geleden dat ik er iets voor schreef, maar het is echt zo simpel als zoiets:

> range 2
OK
> measure
2.32V

Het is maar even uit m'n duim gezogen, maar ik wil maar zeggen dat je er geen raketgeleerde voor hoeft te zijn.

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik wil niet eens beginnen over kalibreren van een 187/189.
Daar heb je een compleet laboratorium voor nodig volgens mij als ik de lijst zie.
Daarom zal de prijs van het kalibreren / justeren wel zo (achterlijk) hoog zijn.

Om even terug te komen over de software, dan heb je dus wel weer de testsoftware nodig en die zal waarschijnlijk ook niet gratis (betaalbaar) zijn.

Ik had het over testsoftware die we zelf schrijven, afhankelijk van het product dat geproduceerd wordt.

If you want to succeed, double your failure rate.

Met één van de gebruikers op dit forum ben ik via e-mail al overeen gekomen dat ik de Fluke 187 verkoop ivm de bijkomende kosten zoals software enz enz.
Aangezien ik de tweede koper ben is de "levenslange garantie" ook verlopen die Fluke op zijn meters geeft.
Ook de meter bv laten calibreren gaat me teveel van mijn AOW'tje kosten, daar moet je een bedrijf oid voor zijn wil het rendable zijn.
Ik ga voor een VC870 oid, daar krijg ik alles bij wat ik nodig heb.
Iedereen in ieder geval bedankt voor het zoeken naar een oplossing.