philips matchline 32pw9617 - 12 chassis MG3.3E - geen geluid subwoofer

De subwoofer in dit toestel geeft geen geluid.
Is er iemand die ook dit probleem heeft gehad,
en mij even op de goede weg kan wijzen.
Heb gezien dat een TDA2616Q voor het geluid zorgt.
Maar daarin wordt ook de rest van de speakers aangestuurd.
Zou deze de boosdoener zijn,of moet ik het ergens anders
zoeken.

Met vr.Groet, Ton.

Ik weet niet zeker of het in dit geval ook op gaat.
Maar ik heb eenzelfde toestel gehad,welk vol zat met brakke soldeerverbindingen.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

is toch zo te volgen? als uitgang geen signaal geeft(scoop),en op ingang staat wel signaal is......o wonder het ic stuk.

als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!

Wanneer geen scoop ( ja ik heb er nog eentje :) ) dan maak je een signaalvolger en volg je zo het geluid. Verwissel anders gewoon even de ic,s met elkaar en je weet het ook.

Begin bij het begin voordat we IC's gaan verwisselen en meet de speaker eerst door. Dat kan eventueel zonder meter gewoon met een 1.5 batterij. Even de polen van de batterij aantikken en je weet of deze nog heel is. Verder de solderingen van het IC bekijken en meten of het IC wel spanning krijgt. Als dit alles is gedaan, dan lijkt een defekt IC aannemelijk. Die subwoofer krijgt de signalen van het linker en rechter kanaal en het verschil daartussen komt uit de subwoofer. Dan is er nog een menu en mogelijk is de sub in dat menu uitgeschakeld, maar dat weet ik niet zeker.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Op 30 oktober 2014 21:43:58 schreef Zoef de Haas.:
Die subwoofer krijgt de signalen van het linker en rechter kanaal en het verschil daartussen komt uit de subwoofer.
Groetjes Hans.

Dat lijkt mij sterk !
Zo werd het suround signaal in het leven gebracht !
Daar zit amper laag weergave in.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Inderdaad, ik had het surround met de subwoofer door elkaar gehaald!
Subwoofer werkt met een filtersysteem.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!