Musical Fidelity A1 versterker defect

Halo allen,

Op circuits online staat de volgende post 33919 betreft reparatie van Musical Fidelity A1 versterker.
Daar ik nu z’n versterker in reparatie heb, waar de net trafo van is verbrand (ringkerntrafo).
Wie kan mij helpen aan gegevens van deze trafo? spanning en de stroom die geleverd moet worden? (gegevens zijn niet meer leesbaar)
De schemaatjes op internet zijn totaal onleesbaar en in bovenstaande post staat alleen de eindversterker.
Hier ben ik ook al blij mee daar in deze versterker allemaal verschillende eindtorren (nummers) zitten voor linker en rechterkanaal (geen originele nummers)
Sluiting in uitgang (luidspreker kapot) en eind tor er uit , daardoor de trafo.

Wat mij verbaast, dat er alleen een netzekering in zit en als deze er uit gaat is de rest al in rook opgegaan, wat nu dus is gebeurt.

Henk

Bedankt, kan hier verder mee.
Eerst de delen maar bestellen.

Henk

De versterker defecte delen vervangen, elko onder koelplaat vervangen.
Geheel aangesloten en testen.
Er komt goed geluid zonder vervorming, ook als deze behoorlijk luid staat.

Wat mij opvalt is het wordt behoorlijk warm.
Is dit normaal bij dit type versterker??

Alleen al als ie aanstaat zonder dat er ingangs signaal is, met de volume knop een eind open al lekker warm.

Henk

Yep, het ding staat grotendeels in klasse A, hoge ruststroom dus veel rust-dissipatie.

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)

Je zou de ruststroom nog even kunnen checken door de spanning te meten over de emitterweerstanden, als die echt te hoog is kan je die wat verlagen door een weerstand van 4M7 (of in orde vangrootte R11 en R6) te verlagen naar 1M8. Blijft alles langer heel en of je 't verschil ook hoort is aan jou.

meer over car audio: www.12vhifi.nl

Is dit bij alle klasse A versterkers van toepassing?

Verwarming in de kamer niet meer nodig met z'n versterker in huis.....

Henk

Ja, het is. ik heb er twee.
Een JLH in de 1996 uitvoering en een kopie van de Pass Labs Aleph 5.
Zij stoken ongeveer 250 en 500 Watt weg, respectievelijk.
De bedrijfstemperatuur ligt bij beiden rond de 50 graden Celsius.