Sony Walkman

beste audio vrienden,

Heb overal gezocht op het net maar kon niet vinden hoe ik zonder te slopen een sony walkman WM-EX50 de buitenkant verwijderen kan.
Misschien heeft iemand een sipele tip ?

hallo Henk,

De servicemanual had ik al maar ik kan hier niet vinden hoe dat ding open moet.
Heb alle mogelijke schroefjes aan de buitenkant los gehad maar niets kwam los, daar ik niet graag geweld wil gebruiken dwz. met een mesje of klein schroevendraaiertje ik dacht misschien is er ergens een foefje voor nodig.
Het is alleen maar om het snaartje te vervangen.

Met een oud bankpasje of airmiles pasje door de twee helften van de behuizing gaan, dan klikt alles schade vrij los.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
LetterHenk

Golden Member

Zoals Gadget_inc aangeeft, probeer er iets wat dun en glad is tussen te krijgen. Dan voorzichtig rondom werken.
Dat zou moeten lukken, er zitten op de tekeningen geen haakjes of lipjes zo te zien.

Action expresses priorities LH

Beste mensen,

Alvast bedankt voor het advies.
Morgen ga ik een poging wagen daarna hoor je van mijn ervaring.

Het is toch niet zo eenvoudig als je zou denken maar openen lukt niet, de achterkant is wel wat geweken alleen is het nu zo dat ik hem nu niet meer dicht krijg.
Voorlopig laat ik het rusten er komt heus wel een oplossing denk ik.

Gelukkig heeft een goede technische kennis het apparaat open gekregen met nog meer kracht uit te oefenen kwamen we er achter dat er 2 stukjes rubber tussen de print en achterkant vastgeplakt zaten.

bedankt voor allen die mee dachten

LetterHenk

Golden Member

Action expresses priorities LH