vraag over elektriciteitsnetwerk

Dit topic is gesloten

Ik heb een vraag over de bekabeling van mijn elektriciteitsnetwerk.

Ik heb vreemde metingen gedaan toevallig met mijn geluidsinstallatie, een sensor, een magneet antenne, een amplifier en een speaker. Ik ontvang met deze magneet antenne een geluidssignaal, toevallig radio 538, maar er zijn er nog meer. Maar waar het mij om gaat is dat als ik de antenne aan het plafond hou aan de lamp, dan wordt het signaal sterker.

Let op er is geen radio ontvanger, alleen een magnetisch antenne. Ik hoor ook soms gezoem in mijn huis.

Dus heb ik gekeken naar de bekabeling en deze heeft een hele sterke weerstand, een van 300v en 20 ampere ik wil ten eerste weten of dit normaal is.

En er lopen extra kabels door door deze lamp bedrading een groen gele, bruine en iets van 5 blauwe draden en de weerstand is verbonden aan de extra blauwe kabels.

De kabels van de lamp zijn apart een zwarte en een blauwe.

Wie kan mij vertellen waar deze bekabeling voor is?

Goeie vraag....

Maak er een foto van en zet deze op het forum, misschien wordt het dan duidelijker voor iedereen wat je ziet.

Henk

Shiptronic

Overleden

Weerstand?? of bedoel je de zekering? (weerstand van 300V & 20A = 15Ω)

In een centraal doos komt alles bij elkaar, maar gezien je ander topic ben je weer spoken aan het zoeken ?

Lees ook je start post nog eens rustig door, er is bijna geen chocolade van te maken.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 25 november 2014 12:31:49 schreef korfezli:
Dus heb ik gekeken naar de bekabeling en deze heeft een hele sterke weerstand, een van 300v en 20 ampere ik wil ten eerste weten of dit normaal is.

Een weerstand druk je niet uit in volt of ampere, maar in ohm. Dus hoe kom je aan die getallen, en wat bedoel je er mee?
Verder is er niks bijzonders aan je bekabeling. Aan de lamp zit een blauwe en een zwarte, de blauwe is de nul, de zwarte is de schakeldraad die van de schakelaar komt.
De bruine is de fasedraad die naar de schakelaar gaat, de geel/groene is de aarddraad. Die gaat waarschijnlijk naar het aardcontact van je stopcontact.

Gokje...

Een lasdop om bedrading aan elkaar te zetten??????????

geschikt voor 300v en 20A ??????

Nog een gokje: TS heeft een draadje aan z'n "geluidsinstallatie" en ontvangt daarmee radio (AM demodulatie). Als hij het draadje tegen een (metalen) lamp houdt wordt het signaal sterker....???

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)
mel

Golden Member

Op 25 november 2014 12:31:49 schreef korfezli:
En er lopen extra kabels door door deze lamp bedrading een groen gele, bruine en iets van 5 blauwe draden en de weerstand is verbonden aan de extra blauwe kabels.
[...]
De kabels van de lamp zijn apart een zwarte en een blauwe.

Wie kan mij vertellen waar deze bekabeling voor is?

een weerstand met 5 blauwe draden? 1e is het een weerstand?
en 2 e ben je niet kleurenblind?
ik denk dat je idd de centraaldoos bedoelt met een las...

Op 25 november 2014 13:52:12 schreef FastFolkert:
Nog een gokje: TS heeft een draadje aan z'n "geluidsinstallatie" en ontvangt daarmee radio (AM demodulatie). Als hij het draadje tegen een (metalen) lamp houdt wordt het signaal sterker....???

zal zoiets wel zijn, denk ik
rfi interferentie.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 25 november 2014 17:23:47 (49%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Frederick E. Terman

Honourable Member

Neem je telefoon en maak een filmpje (met geluid), zou ik zeggen. En meteen een paar foto's van de installatie en de 'weerstand ', en al die blauwe draden.

Het taalgebruik in je startpost doet denken aan dat van een wietroker. Als dat niet de bedoeling is, moet je wat beter schrijven. Dan maar een paar seconden langer nadenken.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

ik probeer wel een foto te posten

Ten eerste geen bijdehante opmerkingen!

Ik heb de foto op mijn site www.waanideeen.nl gezet tijdelijk.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat het netwerk te langdradig is.

Normaal heb je gewoon een blauwe en een zwarte, klaar, maar hier heb je 5 blauwe kabels apart die niet horen, de zekering daar staat op 300v en 20 ampere.

Dus heeft iemand enig idee? Bij de rest van de lampen is dit niet zo.

En volgens mij hoort een zekering niet in de lamp. Dat heb ik nooit eerder gezien.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 25 november 2014 17:24:14 (88%)

pa3gws

Golden Member

Dit is de normaalste zaak van de wereld een lasdoos met de nodige draden in een lasdop.
En die lasdop is geen weerstand of zekering. ;-)
En zolang er uit die lasdoos geen licht komt is het ook geen lamp.

[Bericht gewijzigd door pa3gws op dinsdag 25 november 2014 17:18:45 (20%)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Shiptronic

Overleden

Op 25 november 2014 15:15:16 schreef Frederick E. Terman:Het taalgebruik in je startpost doet denken aan dat van een wietroker. .

Op 25 november 2014 15:19:25 schreef korfezli:
Ten eerste geen bijdehante opmerkingen!

www.waanideeen.nl

.

Grinnnn, nu kan ik nog iets bij posten maar laat maar.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Dat grijze ding, dat is een klein microfoontje. Die vangt het geluid uit de omgeving op.
Het opgevangen geluid wordt met een soort zendertje over gedragen naar de frekwentie van een zenderr met een groot berijk.
Zo komt het signaal via Radio 538 bij de ontvanger van het signaal uit. Dat zal ongetwijfeld de AIVD zijn, maar kan net zo goed van de NSA zijn.
Het moge van groot toeval zijn dat je ontdekt hebt dat het via Radio 538 gebeurt. Zorg er dus voor dat je in de wijde omgeving NOOIT meer naar Radio 538 luisterd.Ook een radio of andere ontvanger die UIT staat maar toch op Radio 538 straat kan het signaal doorsturen.
Let wel er zijn nog een paar zenders gekoppeld aan Radio 538, zou uit mn hoofd zijn dit Q music en 100% FM. Van deze laatste ben ik niet 100% zeker.
Zet je radio dus ook niet op deze zenders.

De tekst 300V en 20A hebben niets met elektra te maken, maar duiden de modulatieband aan van het microfoontje.

Ach wat is mn duim weer in een goede stemming

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
mel

Golden Member

Op 25 november 2014 15:19:25 schreef korfezli:
ik probeer wel een foto te posten

Ten eerste geen bijdehante opmerkingen!

Ik heb de foto op mijn site www.waanideeen.nl gezet tijdelijk.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat het netwerk te langdradig is.

Normaal heb je gewoon een blauwe en een zwarte, klaar, maar hier heb je 5 blauwe kabels apart die niet horen, de zekering daar staat op 300v en 20 ampere.

Dus heeft iemand enig idee? Bij de rest van de lampen is dit niet zo.

En volgens mij hoort een zekering niet in de lamp. Dat heb ik nooit eerder gezien.

ga eerst eens een kursus elektrotechniek doen, en daarvoor nog een kursus hoe blijf ik beleefd...

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
mel

Golden Member

Op 25 november 2014 17:51:33 schreef Toeternietoe:
Dat grijze ding, dat is een klein microfoontje. Die vangt het geluid uit de omgeving op.
Het opgevangen geluid wordt met een soort zendertje over gedragen naar de frekwentie van een zenderr met een groot berijk.
Zo komt het signaal via Radio 538 bij de ontvanger van het signaal uit. Dat zal ongetwijfeld de AIVD zijn, maar kan net zo goed van de NSA zijn.
Het moge van groot toeval zijn dat je ontdekt hebt dat het via Radio 538 gebeurt. Zorg er dus voor dat je in de wijde omgeving NOOIT meer naar Radio 538 luisterd.Ook een radio of andere ontvanger die UIT staat maar toch op Radio 538 straat kan het signaal doorsturen.
Let wel er zijn nog een paar zenders gekoppeld aan Radio 538, zou uit mn hoofd zijn dit Q music en 100% FM. Van deze laatste ben ik niet 100% zeker.
Zet je radio dus ook niet op deze zenders.

De tekst 300V en 20A hebben niets met elektra te maken, maar duiden de modulatieband aan van het microfoontje.

Ach wat is mn duim weer in een goede stemming

dat is de taal van de groene marsmannetjes,, en de v is de taal van de maanbewoners... :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Kijk even in de geschiedenis van de TS en je weet waar de discussie naar toe gaat !

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
mvdk

Golden Member

Aan korfezli: de meeste mensen hier op de site zijn best geschikt. Maar het helpt wel als je je foto post op uploadarchief, een handleiding hoe dat te doen vind je hier: http://www.circuitsonline.net/forum/view/108598
Nu geef je teveel van jezelf prijs, dat is niet goed.
Dat er lasdozen zitten met alleen maar een zwarte (lamp) draad en een blauwe (nul) draad, is normaal, maar dat heeft pa3gws al een paar posts geleden gezegd.
Dat je je bespioneerd voelt kan ik iets bij voorstellen, ik reisde vroeger naar de DDR en na de wende vertelden de uitbaters van het hotel waar ik regelmatig verbleef, waarom wij bezoekers uit het westen altijd diezelfde kamer kregen.
Als je werkelijk gelooft dat je afgeluisterd word, moet je hier eens gaan vragen wat de mogelijkheden zijn om dat te bemoeilijken.

Shiptronic

Overleden

mvdk, nieuwe knopje bijlage toevoegen nog niet gevonden ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
mvdk

Golden Member

Ja, sorry, natuurlijk, nog makkelijker. Maar ik ben blij dat niemand lelijk tegen me doet..

Ja dat grijze ding is microfoontje. En in die lamp zit iets dat elke camera in jou huis kan aan en uit zetten. Ook je webcam en die in je smart tv. Alle audio en video data streams worden via een NSA uplink station doorgestuurd naar een geheime basis achter de maan. Vandaar wordt het verder doorgestuurd naar waarschijnlijk Betelgeuze.

Meneer Mieremet had in de jaren veertig en vijftig al een wapen tegen deze praktijken. Het aardstralenkastje. Mijn schijnt er een een gehad te hebben. Kostte 150 gulden. Een vermogen dus. Maar je bent van je probleem verlost.

Maar je kunt dat geld samen met het geld dat vrijkomt als je stopt met wietroken ook gebruiken voor een cursus fysica/electrotechniek en Nederlands. Wedden dat dat je afluisterprobleem ook oplost?

Frederick E. Terman

Honourable Member

Zo te zien heeft iemand die site gekaapt en er een misselijke grap van gemaakt. In die bagger kan ik natuurlijk geen foto gaan zoeken.

Zet hem liever ergens anders.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Op 25 november 2014 15:15:16 schreef Frederick E. Terman:
Het taalgebruik ... doet denken aan dat van een wietroker.

It takes one to know one zeggen ze bij ons ;)

Frederick E. Terman

Honourable Member

Daar zit wat in. Zo kun je ook alleen een vliegtuig of een kerk herkennen als je zelf vliegtuigen en kerken bouwt.
Point taken! :)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
evdweele

Overleden

Ik heb vreemde metingen gedaan toevallig met mijn geluidsinstallatie, een sensor, een magneet antenne, een amplifier en een speaker.

Je moet toch maar op het idee komen om dit allemaal op elkaar aan te sluiten en het dan ook nog een meting te noemen |:(

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Volgens mij wordt het tijd voor een slotje met de waarschuwing naar TS.
Hij wil niet geholpen worden.
Bij de eerste post was al gevraagd om een foto voor meer duidelijkheid.

Henry S.

Moderator

Aangezien de startpost een hoop onsamenhangende onzin bevat, en op vragen geen duidelijk antwoord gegeven wordt, wordt het hoog tijd voor een slotje en een waarschuwing voor de TS.

En voor de rest van de posters geldt: don't feed the trolls!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten