EDIT: te laat gezien dat ik een reply deed van pagina 2
Op 30 november 2014 13:56:14 schreef SparkyGSX:
Een groot voordeel van elektrische auto's lijkt me juist dat ze ingezet kunnen worden als virtuele powerplant, door het laadgedrag te manipuleren. Ze kunnen opgeladen worden op momenten dat er overcapaciteit is, en er dus centrales inefficiënt op laag vermogen draaien (spinning reserve). Als de laders op korte termijn moduleerbaar zijn (wat technisch natuurlijk triviaal is), hebben we veel minder inefficiënte en kostbare spinning reserve nodig.
electromotor en een stel batterijen aan boord van een motor met ordinaire verbrandingsmotor is nog altijd het meest ideale. in de stad kan je dan een paar 10tal km rijden op accu, en eens op autosnelweg laat je de accu weer opladen met de verbrandingsmotor (dewelke meer belast wordt en direct een beter rendement heeft).
ben al een tijdje met dit idee bezig, maar loop tegen een muur aan als het in de buurt van de belgische wetgeving komt.
Op 11 december 2014 11:09:50 schreef blurp:
@rbeckers. joopv:
Die beinvloeding is er allang, miljoenen boilers die alleen op nachtstroom ingeschakeld worden.
Maar voor consumenten is het verschil tussen dag en nachtstroom nu te klein (10% in .nl) om daarvoor de wasmachine later aan te zetten.
de mijne heeft de functie van vertraagd te laten starten, en maak er dan ook gebruik van om de machine net gedaan te hebben als ik wakker wordt (extra wekker als die staat te piepen)
[Bericht gewijzigd door
fcapri
op dinsdag 16 december 2014 10:39:26
(20%)