Flakkerende led

De knipperschakeling zit in de led zelf.

Groetjes Lowa1

Thevel

Golden Member

De knipperschakeling zit in de led zelf.

Inderdaad, onder de microscoop kun je de chip goed zien.
(moet je natuurlijk wel een goede microscoop hebben :))

Dank, dank, dank. Blijkbaar zijn er kenners!
Resteert de kwestie of het een muziekchip is. Daarvan na het testen bericht.

Op 28 november 2014 17:20:51 schreef Arco:
Meestal ligt er een klein zwart 'blobje' bij met een chip eronder. Worden vaak muziekchips voor gebruikt

Specifieker... een muziekchip met "für Elise"...

(BRON)

fred101

Golden Member

Of het ding wordt door Lucas geproduceerd >:-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Arco

Special Member

George, of die andere Lucas?... ;)
Meestal kun je het wel aan het patroon van de led zien dat het een muziekchip is. Brandt in nogal vreemd ritme (voor een kaars).
Ook steeds een pauze van een paar seconden als deuntje opnieuw start.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

@theove: Ik ben bang dat dit weinig toevoegt. De link toont niet de oorzaak van het flakkeren.

Hugo Welther

Moderator

Op 28 november 2014 21:56:03 schreef Franzki:
[...]
Specifieker... een muziekchip met "für Elise"...

(BRON)

Ze zijn er ook met "old macdonald had a farm .,", "jingle bells " etc.
De LED zit op de plaats van het speakertje.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Visuele muziek voor doven en slechthorenden dus.

Dat kump er noe van....
fred101

Golden Member

Het ledje in de video (uit die link) bevat een chip die vast bedoeld was voor slangenbezweerder beterschap-kaarten.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
maartenbakker

Golden Member

Ik denk dat je daar ook een fatsoenlijke melodie uitkrijgt als je geen buzzer gebruikt maar gewoon een luidsprekertje.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Sine

Moderator

Vast niet, niet alle leds hebben zo'n gerecyclede melodie chip er in. er zijn ook 'echte' flakker chips.

Ook mijn led geeft geen muziek. Het signaal is duidelijk pulsbreedte gemoduleerd met een vaste T van 6,3 ms.

Probeer eens een kleine weerstand in serie met de led te zetten en het spanningsval over dit weerstandje naar een signaltracer sturen .... wie weet hoor je iets? Groetekes,
Ron,

Dat ik weet hoe het signaal eruit ziet komt juist door over een serieweerstandje te meten.
Hoe een "signaltracer" geluid zou moeten produceren is mij niet geheel duidelijk.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Computerluidsprekerboxjes zijn bruikbaar als armeluissignaalvolger.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
High met Henk

Special Member

flakkerende led?

ding aansluiten op 230 V AC liefst zonder enige vorm van stroom begrenzing... flakkert hij wel maar 1 keer en zodra hij zwart ziet is hij uitgeflakkerd

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik heb niet zo'n Signal tracer. Zou ik echt iets anders horen als ik een signaal afkomstig van een serieweerstand beluister in plaats van een oorfoontje op dezefde plaats in serie?

Arco

Special Member

Zou ik echt iets anders horen als ik een signaal afkomstig van een serieweerstand beluister in plaats van een oorfoontje op dezefde plaats in serie?

Nee, dat zou precies hetzelfde zijn...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Lijkt me ook, Arco. Dus ik neem niet de moeite om op een andere wijze geluid uit dat ding te horen.