xmega houder

Hallo iedereen,

ik wil in mijn project een ATxmega128A1U gebruiken maar die bestaan niet in pdip formaat (voor op een breadboard enzo. )
dus vraag ik mij af of iemand dit kan vinden:
http://www.futurlec.com/Pictures/TQFP_100.jpg
maar dan kant en klaar met een ATxmega128A1U er op.
En een socket met als formaat tqfp om hem in te doen.
weet iemand waar ik dit kan kopen?
want ik kan zo klein niet solderen.

Alvast bedankt iedereen.

hierzo:
Xmega breakout
is wel zonder USB , hmm misschien nog even verder zoeken

[Bericht gewijzigd door driessens_nl op woensdag 17 december 2014 20:10:55 (28%)

Is precies wat ik wil.
alleen een beetje duur, is hij niet ergens op ebay te vinden maar dan goedkoper?
en graag ook nog een socket voor tfqp want dat heb ik nodig voor een ander project.

[Bericht gewijzigd door theguy1234 op woensdag 17 december 2014 20:24:33 (29%)

fatbeard

Honourable Member

Een socket voor 100pins TQFP? Wel even opletten op de body size, pitch, pins-per-side en zo nog wat zaken.
Zoek eens met google op "tqfp socket 100 pin".

De vierkante adapterboardjes passen niet op een breadboard. De steek is wel goed, maar dubbele rijen gaan niet werken. En de zijkanten gaan ook roet in het eten gooien.

Er is wel een board te bedenken wat wel in een broodplank past, maar dan is wel meteen je broodplank vol: een 100-pens DIL is ook niet alles...

Maar als je $24.95 voor een compleet product duur vindt heb je nog wel een lange zoektocht voor de boeg, geloof ik...
Trouwens, £14.50 is slechts marginaal goedkoper dan $24.95...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Op 17 december 2014 20:47:20 schreef rudig76:
Is dit wat?

Is wel een A4 ipv een A1

http://www.batsocks.co.uk/products/BreadMate/XMega%20PDI.htm

Lang leve google

Ik zoek er eigenlikk een zoals driesens_nl mij gaf.
alleen is hij een beetje duur vind ik.

Op 17 december 2014 20:54:09 schreef fatbeard:
Een socket voor 100pins TQFP? Wel even opletten op de body size, pitch, pins-per-side en zo nog wat zaken.
Zoek eens met google op "tqfp socket 100 pin".

De vierkante adapterboardjes passen niet op een breadboard. De steek is wel goed, maar dubbele rijen gaan niet werken. En de zijkanten gaan ook roet in het eten gooien.

Er is wel een board te bedenken wat wel in een broodplank past, maar dan is wel meteen je broodplank vol: een 100-pens DIL is ook niet alles...

Maar als je $24.95 voor een compleet product duur vindt heb je nog wel een lange zoektocht voor de boeg, geloof ik...
Trouwens, £14.50 is slechts marginaal goedkoper dan $24.95...

Als ik daarop google krijg ik allemaal sites die het over iets anders hebben dan ik wil.

is er echt geen goedkoperen breakout voor atxmega128a1u?
of is er iets anders om hem in te doen zodat ik hem makkelijk kan gebruiken?

Nou ja.
wel een waar ik draaden an kan solderen.
en niet zulke kleine pinnen als die van de microcontroller.
maar het zou toch fijn zijn als iemand een soxket kan vinden voor rond de 6 euro om mijn xmega in te doen.
want vop ebay kan ik ze alleen vinden voor 40 euro.

[Bericht gewijzigd door theguy1234 op donderdag 18 december 2014 12:41:27 (42%)

Anoniem
EricP

mét CE

Dat aanbod van jsaturnus zou ik maar aannemen - ik zou het zelf maken, maar voor dat geld toch weer niet.

@buckfast: houd er wel rekening mee dat dergelijke sockets vaak maar een zeer beperkt aantal keren gebruikt kunnen worden - aldus de specs.

[oude doos]Heb ooit met een socket voor een 'dikke' BGA gewerkt. Die dingen werden gegarandeerd voor 6 (!) keer gebruik. De socket was over de €1000 - socket vervangen op het board ook niet leuk natuurlijk.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Volgens de fabrikant is het toch wel een stukje meer. http://www.yamaichi.de/uploads/media/qfp-05-pitch.pdf Zij spreken toch over 10 000 keer minimaal. Heb er zelf nog geen enkel probleem mee gehad.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
EricP

mét CE

Met dat soort aantallen is het beter te doen inderdaad. Begint het economisch ook wat meer verantwoord te worden. Dan heb ik niks gezegd :)

fatbeard

Honourable Member

Ik herhaal mezelf maar eens:

als je $24.95 voor een compleet product duur vindt heb je nog wel een lange zoektocht voor de boeg

@jsaturnus: De man zei zelf al dat-ie niet zo klein kon (of wil?) solderen, dus aan lege printjes heeft-ie nix denk ik...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Ik heb het een keer geprobeerd maar dan soldeer ik 2 pinnen aan elkaar.

Ik ga het nog een keer proberen om te solderen

fatbeard

Honourable Member

Het solderen van tqfp behuizingen is hier meerdere keren aan de orde geweest, met diverse links naar youtube-filmpjes waarin e.e.a. wordt gedemonstreerd. Gebruik de zoekfunctie, succes verzekerd.

Er zijn verschillende technieken voor, kies er 'gewoon' een die je ligt en/of waar je de apparatuur voor hebt (en dat hoeft echt geen JBC reworkstation te zijn ;))

Bij wijze van troost: vrijwel niemand krijgt het de eerste de beste keer goed voor elkaar...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Jjjjaaaaa yea,
het is mij gelukt om het vast te solderen!

bedankt coor al jullie reacties.