Vocht + Elektronica.... :)

Vandaag bij een klant geweest met de volgende klacht :

Machine (waszwierder) verliest programma's en configuratie parameters.

1e wat ik dan ga nakijken zijn de backup batterijen en dan vond ik dit :p :

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.
pietplof

Golden Member

De draden zien er nog aardig uit.

festina lente
Lambiek

Special Member

Even buiten het vocht probleem om. Wat een knij zooi, of mag ik dat niet zeggen.

Nieuwe print inspuiten met plastiek spray, dan ben je er af als het goed is.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

deze machines zijn "Build with Pride in the USA", open printplaten in de meest barre omstandigheden.....

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.
Lambiek

Special Member

"Build with Pride in the USA"

Nou, laat ze die reut daar maar lekker houden dan. :)
Sorry, maar het ziet er niet uit.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Tidak Ada

Golden Member

Aardig voor de export naar Rusland >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

wie zet er ook in godsnaam een loodaccu in een wasmachine voor alleen de backup van instellingen? ding barst open en de zwavelzuur in gelvorm loopt over de printplaat heen. ding is zo te zien ook al 15 jaar oud, als dat de originele accu nog is..

[Bericht gewijzigd door testman op donderdag 18 december 2014 14:21:17 (18%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

We hebben er al een deel omgebouwd naar PLC, maar dat kost voor onze meeste klanten teveel.....

spanning van het moederbord (8088) moet tussen 4.96 en 5.08V worden afgeregeld, anders doet ie raar.... +12V, -12V, 5V, 120VAC, 240VAC én 400VAC in 1 machine...... Open contactors en thermische veiligheden van Allen Bradley, IO borden zonder extra behuizing in een metalen kast.

Na een jaar doet niemand meer de moeite de deur te sluiten en dan begint de miserie....

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.

Hmm, ik ben dus niet enige met dit soort van ervaringen met Amerikaanse zooi. Erger dan China kwaliteit.

maartenbakker

Golden Member

Een van de redenen dat de Amerikaanse auto- en electronicaindustrie er belabberd aan toe waren/zijn.

Het zijn ook typisch Amerikaanse fouten, toch weer anders dan de typisch Chinese fouten.

Maar net als uit China, komt er ook best prima spul uit de VS.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."