Vivace luidspreker Elektuur 1983

Hallo,

Ik ben op zoek naar een Elektuur uit 1983 waarin de bouw beschreven staat van de Vivace luidspreker, heeft iemand deze Elektuur of het artikel?

Groet
Johan

Zoek je die uit 1983, er namelijk in 1987 een vernieuwde versie gepubliceerd.

Heeft al heel wat gesloopt en er soms iets van geleerd.
joopv

Golden Member

Welkom op dit forum!

mailbox gevuld :)

Weet je dat er na die oerversie uit '87 ook een '94 en een 2012 versie bestaat? Die zijn (voor zover mogelijk) nog beter dan die 1e versie.

ps, 1983 was ie er toen al? Voor zover ik weet was de '87 de 1e.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Er is inderdaad een '87, '94 en nu ook een 2012 versie, maar de allereerste is uit '83. Ik heb ze destijds gebouwd en onlangs weer van zolder gehaald. Ik wil ze nu opknappen en dan is het wel handig als je de originele bouwtekeningen/schema's hebt.

Hallo Joopv,

Ik zie nu het schema in mailbox, geweldig, hier was ik naar op zoek.
Heel veel dank hiervoor.

JoopV, zou je mij dat schema ook kunnen sturen? :D

Je meet zelluf!
joopv

Golden Member

dan moet je mij een email sturen waar ik op kan antwoorden, want
jouw E-mailadres is Niet openbaar

Heb je een mail gestuurd Joop, en ook m'n emailadres gelijk zichtbaar gemaakt voor in de toekomst! :D

Je meet zelluf!

Op 18 december 2014 22:44:32 schreef JohanL:
Er is inderdaad een '87, '94 en nu ook een 2012 versie, maar de allereerste is uit '83.

Zeg je nu dat er dus 4 versies zijn? Die 87 is met de opvallende mid-dome, had die 83 dat ook al dan?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Klopt, de eerste had ook een opvallende mid-dome, de D75 MX-10. Verder zit er nog in de D25 TG-5 en de M25WO48.

Hallo,

ik ben op zoek naar het schema + bouwtekeningen van de Vifa Vivace 1983. Hoor het graag als iemand deze in zijn bezit heeft!

groetjes,

Dannie

RAAF12

Golden Member

Het is de vraag of de originele luidsprekers nog leverbaar zijn. Bij zelfbouw van de kast is dat een must, denk aan rendement, resonantie frequency van de units, en een modern type met een woven dome klink meestal beter.

Op 22 november 2016 01:27:47 schreef RAAF12:
Het is de vraag of de originele luidsprekers nog leverbaar zijn. Bij zelfbouw van de kast is dat een must, denk aan rendement, resonantie frequency van de units, en een modern type met een woven dome klink meestal beter.

Ik heb alle originele luidsprekers en kant en klare filters thuis liggen dus vandaar mijn vraag!

Maar, inmiddels heb ik de schema´s en bouwtekeningen ontvangen van Joop, waarvoor dank!

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein