Koelkast Hero

Goeiemorgen,

ik heb sinds kort een koelkast van Hero gekocht.
Nu was deze kapot, kabel doorgebrand. Heb alles netjes gerepareerd.

Nu doet de compressor het wel, heb er 2 service thermostaten bij. Met de ene thermostaat valt de compressor niet meer af, vermoed zelf dat deze thermostaat kapot is.

en met de andere thermostaat duurt het een tijdje waarbij de compressor weer bij springt. Deze thermostaat doet het na mijn inzien wel goed.

Koelkast koelt verder 100%

Wat kan er nu stuk zijn? dacht zelf aan de startcondensator of startrelais.

Iemand ideeën?

Grt Jos

ik mis in dit schema de gewone thermostaat welke doorgaans tegen de koelleidingen meet met de capilair leiding. als de koelkast niet afslaat ( en dus gaat vriezen ) is de gewone thermostaat stuk. het startrelais doet alleen het starten via de aanloop condensator, en de overload doet het als de compressor uitvalt en binnen 3 minuten weer aangezet wordt, door te hoge druk kan de compressor dan niet aanslaan.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Vermoedelijk zit je inderdaad OF met twee defecte thermostaten OF met een verkeerd gemonteerde thermostaat.

Mvg Oswald

hallo, thermostaat zit aangesloten met zwart en bruin.

Vanaf de stekker gaat de blauwe draad naar de compressor, de bruine draad gaat naar de thermostaat en dan ook naar de compressor.

En de zwarte draad gaat van de thermostaat naar overload en dan ook naar de compressor.

hoop dat de tekening duidelijk is

20121401.PDF

[Bericht gewijzigd door Station Altijd Actief op zaterdag 20 december 2014 14:35:07 (16%)

Maak eens een foto van de kast waar je het capillair heb geplaatst en wat voor type thermostaten je gebruikt. Het hangt namelijk af of deze ook een auto ontdooi heeft of niet etc

Heb de thermostaat met het bruine plastic aangesloten.

Capillair zit tegen de achterplaat aan.

(op de foto zit er een bruine draad los, dit is al verholpen)

capilair zit los tegen de achterwand of met een beugeltje? los werkt niet goed, er moet een goede verbinding zijn tussen de wand en capilair. thermostaat schakelt op -30 graden ongeveer..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

heb de capillair vast zitten tegen de achterwand.

Wat bedoel je met de thermostaat schakelt op -30 graden? Betekend dat er een verkeerde type thermostaat in zit?