Siemens Logo! 8 met PC verbinden

Beste ,

Ik heb onlangs een Siemens Logo! 8 gekocht . Ik had al ervaring met
de vorige versies die je via de usb kabel simpel verbind naar je computer .
Ik heb nu dus ook de nieuwe software Logo! V8.0 gekocht en wou een nieuw
programma op mijn nieuwe Logo! 8 zetten maar echter weet ik niet hoe dat bij deze gaat ,
ik heb de internet kabel in de Logo! 8 gestoken en doorverbonden naar mijn laptopinternetingang
maar verder weet ik niet hoe ik het nu juist moet verbinden om bestanden te kunnen uploaden naar mijn logo.
Zou iemand me willen helpen hiermee , dat zou heel fijn zijn want ik zit een beetje vast ... :/ Het Logo!8 led lampje is ook groen en is dus via internet verbonden . Maar ik kan dus niet verder met het verbinden van de pc naar de Logo!8.

MVG,
Flor

een netwerkabel is niet altijd voor internet.

mocht je thuis een router hebben (99,9% van de bevolking heeft dit tegenwoordig), dan zal deze een adres uitdelen, zodat je het internet opkan.

als je zomaar een netwerkkabel (ethernet) tussen 2 apparaten steekt, is het niet automatisch ingesteld en en ben je niet met het internet verbonden.

welke instelling dat ding heeft uit de doos zal ongetwijfeld in de handleiding staan, maar als je hem niet aan je router gaat hangen zal je dus toch zelf iets moeten instellen:
http://www.snelrennen.nl/ip/

GMT+1

Ik heb dus dezelfde vraag als Flor.

een rechtstreekse verbinding met een kabel tussen logo en mijn laptop lukt mij niet.

Ik krijg steeds de foutmelding unable to acces the remote divice.

Is er iemand die op een simpele manier kan uitleggen hoe je de basisverbinding tussen pc (met logosoft V8.0) en de logo 0BA8 24RCEo tot stand kan brengen.

alvast bedankt. Niek

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Je hebt er een standaard internet verbindingskabeltje voor nodig.
Niets speciaal.
Maar je LOGO en je computer moeten in hetzelfde netwerk zitten en elk een verschillend IP nummer hebben.
Op de LOGO kun je het netwerkadres vinden, dat staat in een van de menus
Standaard is dit 192.168.0.2 met als subnet 255.255.255.0.
Je computer moet je instellen op een IP adres dat net even anders is, maar beginnen moet met 192.168.0 Je zou bv 192.168.0.1 kunnen kiezen.
Dat kun je instellen in je netwerkinstellingen van je computer.
Het subnet moet je op 255.255.255.0 instellen.
En dan moet het werken.
Let ook op in het submenu op je kompjoeterscherm voor verbinding met de LOGO kun je rechtsbovenin je netwerkadapter kiezen, hier kies je dan je Ethernetadapter en NIET je WIFI adapter.
Gebruik je WIFI op je computer dan kun je dit gewoon aan laten staan, mijn laptop heeft op de Ethernetpoort standaard 192.168.0.1
staan. En ik gebruik voor mijn internet gewoon WiFi. Hoef nooit wat om te zetten.
Je mag er een (of meerdere) routers tussen zetten, maar hoeft niet, zolang de aangesloten apparaten allemaal maar een verschillend IP nummer hebben.
Gebruik je de LOGO veel dan is het handig het IP adres standaard te laten, dan ben je altijd gelijk gereed voor verbinding. Gebruik je de LOGO maar zelden dan kun je overwegen een ander IP adres in de LOGO te zetten. Het standaard wachtwoord voor Admin mode in de logo is LOGO
Wil het niet, laat het dan weten, dan help ik je verder (als ik kan)

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Heb hetzelfde probleem als FLOR99.
Blijf steeds de melding "unable to access the remote device" krijgen.
Heb voorgaande suggesties al meermaals uitgevoerd.
Enkel krijg ik mijn subnet van mijn computer niet aangepast.
Deze staat op 255.255.255.255.
Werk met een Macbook pro.

je subnet moet toch op iets als 255.255.255.o staan. 4 x 255 gaat volgens mij niet werken

Je kunt de logo ook handmatig een ip geven in de zelfde range als je pc / mac.

Hier staat ook nog info https://support.industry.siemens.com/tf/ww/en/posts/logo8-how-do-i-set…

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 2 mei 2016 20:40:22 (38%)

Beste,
Had ondertussen een oplossing gekregen via de apple community.
Fout zat inderdaad bij mijn subnet ethernet macbook.
Via Systeemvoordeuren, netwerk, ethernet, IPV4 op "handmatig" selecteren.
ip adres op 192.168.0.50 gezet en subnet op 255.255.255.0.
Verbinding was in orde.
Toch bedankt !

Laat je hem ook zelf de test uitvoeren, dan zoekt hij het ip adres van de logo op.
dan verschijnt die in de lijst eronder.dubbelklik ierop en verbinden.
zo lukt het mij meestal wel.

idd veel geklooi mee gehad in het begin. En mijn ene laptop doet het makelijker dan de andere.