centraal portiervergrendeling doet vreemd

Hallo.
Sinds kort hebben wij een Seast Arosa bj 2001 motor 1,0.
Deze heeft een cv die wanneer ik hem op slot doe soms een eigen leven gaat leiden.
Als de cv op slot is dan hoor je de motor links voor spontaan schakelen , bijna in sec takt, er is geen pijl op te trekken wanneer hij dat doet.
Wat rest is om de auto niet op slot te doen , geen geruststellend gevoel.
De afstand bediening is wel defect dus ik doe hem met de sleutel op slot.
Het lijkt op een fout signaal dat de motor krijgt.
Iemand enig idee ,bijvoorbaat dank

wat ik heb gezien bij die motoren is dat waar je de sleutel insteekt om handmatig te sluiten is dat er contacten in de motor voor het slot zitten om de andere motoren aan te sturen voor af te sluiten. als er 1 motor blijft hangen of de motor waar je afsluit heeft vuile contacten gaat de boel raar doen.

heb een set ooit uit een oude bus gesloopt, 1 ervan was duidelijk gammel, je kun de arm die het slot bedient er zo uit trekken, de andere motoren hadden dit niet. wat prullen met die motor ( was van bestuurders kant) ging de rest mee met die motor als deze werd bediend.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Ronald45

Golden Member

Als daar een Volkswagen (Seat valt onder de VAG groep) slot in zit, dan zitten de solderingen van de microswitches in het slot los. Voor reparatie moet je het slot uit de deur halen, t is een flinke klus maar het is zelf te doen.

Meer hierover: http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/

In Apeldoorn zit iemand die niks anders doet dan die deursloten repareren.http://www.deurslotreparatie.nl/

Dank voor jullie antwoorden.
Net nog buiten geweest en jawel hoor tis weer raak , maar wat mij nu opgevallen is dat ook de cv rechts er op reageert ,ik moet nog luisteren of ook de achter klep reageert.
Nog een beetje humor , als ik mijn zoons erbij haal is alles stil dus net ook , die geloven mij niet.
Het adres in Apeldoorn lijkt interessant.

pa3gws

Golden Member

Schakelaars van de portieren en achterklep controleren.
Ik heb in het verleden een Mazda 626 gehad met hetzelfde probleem.
Dat bleek een rotte schakelaar in de achterklep te zijn.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Zijn er schemas of tekeningen verkrijgbaar over demonteren deur panelen en posities van schakellaars van Arosa?

Nogmaal dank voor jullie inbreng .
Ik wens jullie prettige feestdagen , na de kerst begin ik met het probleem en ga eerst de aarding controleren.
Wat betreft de Seat forum , ik heb dezelfde vraag bij 2 seat forums neergelegd zonder er reactie op te krijgen.

meestal zijn er wel afbeeldingen en schema's te vinden op zo'n forum/ club.
ook voor demontage van panelen.

Volkswagen werkte in het verleden met centrale vergrendeling op lucht, of dat in jouw model ook is weet ik niet, maar als die slangen oud waren dan lekte ze soms.

Ik ga ervan dat er geen lucht sloten gebruikt worden in ieder geval ben ik ze niet tegengekomen op internet.
Blijven zoeken dus.