sony lcd tv KDL-40S2010 geen beeld

Tv geen beeld,invertor geinspecteerd zekering defect,weet alleen nie welke waarde zekering erin moet f003.Weet iemand dit.

van inverters zijn er geen schema's.

er staat waarschijnlijk een opdruk op de zekering.
dit is een code die de waarde aangeeft.

4 led error geeft die
als ik toestel opstart met vido aangesloten krijg ik 1 sec goed beeld.Dan gaat die in protectie 4 led code.Iemand tips.

hoi jim gewoon een inverterbord van een kdl 42u2000 vinden
en dit plaatsen moet normaal werken mvg maxtv

ja ik weet nie als ik invertor afkoppel,knippert die ook 4 maal.Ben nog wat testen aant doen.

hoi dat is normaal bij sony m,n kan hier het inverterbord niet losleggen
deze gaat ommiddelijk in protectie, maar wacht af zowel zijn er andere die iets meer kunnen zeggen mvg maxtv

Idd even op maartenbakker zijn uitleg wachten of andere.

http://www.uploadarchief.net/files/download/sony%20lcd%20tv.jpg

Heb een nieuwe zekering geplaast,de fout is nog steeds hetzelfde de zekering blijft wel goed.

[Bericht gewijzigd door JimA op zaterdag 3 januari 2015 09:45:35 (27%)

Is dit nieuw invertor bord plaatsen of kan ik dit herstellen opmerkelijk was wel die defecte zekering.Ben nu aant meten met scoop op ccfl aansluitingen ik heb de eerste al een verandering in scoop beeld deze is al in orde,nu ga ik de rest nog nachecken.ik heb een afwijking in scoop beeld ten opzichte van de rest,de 3de buis van boven te tellen.
heb de 4 buis aansluiting verwisselt met de 3de en ja tis duidelijk op de scoop te zien,invertor defect.Maar vooral de 3 hoofdzekeringen 1 ervan was defect allee defect er zat geen in er is nog iemand aan da toestel bezig geweest denk ik.heb alle smd zekeringen nagemeten op invertor zijn allemaal ok diodes en weerstanden ook.

[Bericht gewijzigd door JimA op zondag 4 januari 2015 01:41:01 (21%)

Iemand nog tips of raadgevingen

Evarist

Golden Member

Goed dat je hebt uitgesloten dat er een CCFL zou kapot zijn.
Door vergelijken van componenten kan je de dader zoeken. De FET's?

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Hey evarist bedoel je de fets in het schema,op de invertor zitten geen fets,meet niks defect toch was de zekering op de invertor defect.eerste keer dat ik zo een fout aan de hand heb.

http://www.uploadarchief.net/files/download/2015-01-05%2023.50.06.jpgBen aant kijken voor een nieuwe invertor,maar op de oude invertor vind ik niks defect zitten wel 12 ics op deze kunnen wel defect zijn.

http://www.uploadarchief.net/files/download/2015-01-05%2023.50.34.jpg

[Bericht gewijzigd door JimA op maandag 5 januari 2015 23:55:08 (16%)

Evarist

Golden Member

Die 8-potige componenten zijn een soort fets. Daar zal wel 1 van kapot zijn.(onderbroken)
Er kan ook een transfo kapot zijn. Die kun je uitsluiten door hem te wisselen met een andere.
En tot slot de kleine C's. Dat kun je controleren met de ohmmeter.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Ok evarist ga dit controleren heb er gisteren aan gemeten ga het nu eens grondig doen.

Transfo meten goed, condensators ook goed.

er zijn 2 printen doorverbonden
1 print meten de ics allemaal door
2de print geen 1 ic

[Bericht gewijzigd door JimA op dinsdag 6 januari 2015 22:55:45 (53%)

Invertor vervangen door nieuw exemplaar tv speelt weer zoals het hoort.

Heb tv terug volledig in elkaar gezet speelt zoals het hoort.nu al 3dagen.