zekering SMD

Het lijkt of er geen eind komt aan de vele maten en soorten van SMD componenten. Hierbij een plaatje van een SMD zekering met opschrift 1 Amp en 250 V. De zekering is betrekkelijk klein voor een model van 250 V. werkspanning. Bij Farnell en RS heb iets dergelijks niet kunnen vinden. Afmetingen staan erbij.Iemand enig idee waar je zoiets vind.

Vertel welk probleem je wilt oplossen, niet met welke oplossing je een probleem hebt.
EricP

mét CE

Er is vast wel een Chinees die dat heeft. Staat er niks bij de actie van Niels op samenkopen.net? Alhoewel... Die haalt z'n levertijden bij lange na niet (als het al aan komt; van de laatste actie is met een levertijd van 1-2 weken en een sluiting in november toch al 49% ontvangen).

Volgende vraag: wil je het? Ik geloof nooit dat het ding als-ie door is voldoende kruipweg heeft intern. Ik ken ze ook als THT. Die zijn ook niet zo groot (idee van een lage elco, 8mm dik, steek 5.04mm). En als je het moet vervangen, wil je er dan niet liever iets in wat robuster is? (of zit die hele PCB zou in elkaar?)

[edit]Ik lees net de post van RobK. Verbazend dat Littlefuse dat maakt - daar heb ik toch wel vertrouwen in. [topickaap]Al iemand die zo'n ding al eens uit elkaar getrokken heeft?

Ongelofelijk, wat zijn jullie goed (en snel). Ik ga eens even op zoek waar dit nog meer te koop is, want ik koop normaal nooit iets bij Mouser.

High met Henk

Special Member

het is een verdomd goede reden om wel een account aan te maken bij mouser, want ik loop tegen het feit aand at hun vaak dingen wel hebben die een RS en farnell en distrelec niet hebben.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik had al even naar alternatieven gezocht maar helaas niet gevonden. Dan moet ik maar een account bij Mouser aan gaan maken.
Littlefuse is toch wel een bekent merk maar je vind zeker dit soort componenten niet gauw bij andere leveranciers.

Vandaag m'n zekeringen binnengekregen. Jammer van de € 20 die je als min. orderbedrag moet betalen. Ik vond deze info niet vooraf op hun site (misschien met m'n neus gekeken), alleen toen ik mocht afrekenen stond het erbij vermeld. Zal niet zo gauw weer wat bestellen of het moeten echt flinke orders zijn maar die heb ik bijna nooit.

Wat heb je nu gekocht, alleen een paar zekeringen?

Heb je niks kunnen vinden op eBay, smdshop, Display, DIL, Okaphone, Conrad, EOO...?

Bij smdshop hebben ze een 10.1 x 3mm... mosterd na de maaltijd natuurlijk.

My Imaginary Friend Thinks You Have Serious Mental Problems

Bij Mouser bestellen is helemaal zo slecht niet. Ze zijn soms zelfs goedkoper dan DigiKey. Echter, het is wel handig om inderdaad te kijken naar het eindtotaal van je bestelling. Boven een bepaald bedrag is de verzending gratis. Mocht je dat bedrag niet halen, zijn er altijd wel CO'ers te vinden die maar wat graag met je mee willen bestellen, zodat je toch nog dat grensbedrag kunt halen.

Dus, tip voor de volgende keer : Vraag of er mensen zijn die ook wat bij Mouser willen meebestellen.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Inderdaad mosterd na de maaltijd. Ik weet wel als ik bij Farnell iets uit USA laat komen dat daar € 25 extra bijkomt maar meestal is er wel een alternatief. Voor deze zekeringen (7 x 4 mm) was dat er niet. Natuurlijk was ik wel happy dat Mouser ze wel had en natuurlijk beter duur dan niet te koop maar ik had deze info niet op hun site gevonden. Het was voor mij als nieuwe klant even verwarrend omdat Mouser (ook) in Eindhoven zit. Mocht zich de situatie opnieuw voordoen dan ga ik zeker even bij CO'ers informeren. Gelijk met deze zekeringen had ik nog wat andere materialen besteld maar kwam niet aan het min orderbedrag achteraf. Wat is het min orderbedrag trouwens? Ik ben niet negatief over de wijze van levering maar was wat verrast door de extra kosten. Verder een prima levering in een korte tijd. Omdat ik veel onderdelen voor reparaties bestel zijn het bijna altijd kleine hoeveelheden die ik het liefst snel heb. Een clusterorder met andere CO'ers zal ongetwijfeld vertraging opleveren en dat is voor de eigenaren van de defecte machines niet zo prettig. Dus wat extra kosten om je spullen snel te hebben is niet rampzalig maar in dit geval alleen wat onverwacht. Verder dus geen groot probleem. Volgende keer even extra opletten.

Als je bij Mouser bestelt zijn er geen verzendkosten boven de €65,- dit kun je onderin je winkelwagen zien; ga je over de €65,- dan vervallen de verzendkosten.
Alle verzendingen worden gedaan vanuit Fort Worth, Texas, USA, de Europese/Nederlandse vestigingen zijn service centers.
De verzending is supersnel. Als je de tracking volgt : nu bestellen - volgende nacht van Fort Worth of (Dallas geloof ik) naar Parijs - volgende dag naar Amersfoort (in mijn geval) - volgende dag bezorging. Levertijd 2 dagen...

Ik ben het helemaal met je eens dat de verzending perfect is en dat de materialen er vlot zijn. Maar ik vind het nog steeds verwarrend dat dit min. orderbedrag niet vooraf op de site vermeld staat. Verder niets dan lof over Mouser en zijn grote leverings-programma.

Ik wist het van "min order 65" al wel. Maar toen ik gisteren mijn bestelling deed, werd ik toch echt op de feiten gewezen doordat in de winkelwagen direct die verzendkosten vermeld werden. (*) Verder zal het toch wel ergens in de voorwaarden zijn. Maar ja. Als je 1 ding nodig hebt, en direct van "artikel->bestellen->afrekenen" gaat dan is het inderddaad even schrikken dat er verzendkosten bij komen. Anderzijds, Ik krijg het niet voor mekaar om FedEx of collega's voor minder dan 50 euro aan het werk te zetten. Kennelijk heeft mouser een veel betere deal.

Trouwens: Rutronik heeft voor "vaste grote klanten" een deal net als farnell: Gratis verzenden. Maar ik betaal 10 euro verzendkosten als kleintje. Dan vermelden ze duidelijk: "verzendkosten EUR 0,- " totdat je inlogt!

(*) 't zou natuurlijk kunnen dat ie via een cookie wist wat m'n account is, en waar ik dus woon, misschien wist ie dat bij jou dan niet.... :-(

[Bericht gewijzigd door rew op dinsdag 27 januari 2015 11:08:36 (14%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/