zanussi zte 170 probleem met links om draaien

Hallo,

edit ( het betreft een was droger, was het vergeten te melden in de titel ).

Ik heb een probleem met me zanussi zte 170. al een poosje stopt hij spontaan met draaien en piept hij en het start lampje gaat branden ( rood ). ( hij draad goed rechts om maar links met heeeeel veel moeite en een brommend ( slippend) geluid

Ik heb het 1 en ander op google opgezocht. en toen las ik dat ik de fout melding uit kon lezen. gedaan ( 5xrood 1xwit). dit duidde op probleem met aansturing van de motor. ( vaak is de relais die op de printplaat zit los of de soldeer punten niet goed.
Ik heb een schroeven draaier en het doppen setje ge pakt en heb de printplaat er uit gehaald. En goed bekeken. niks vreemds op te merken, ik dacht nog misschien is de relais dan stuk. je weet het niet. vervolgens alles aan gesloten zo als het zat en de stekker er in gestopt. als ik nu een programma start draait hij gewoon rechts om. na ong 12 sec hoor je de relais schakelen ( zoals het hoort ) maar in plaats van de andere kant op de draaien blijft hij rechts om draaien. ik heb alle stekkers goed na gevoeld.

Kan iemand me helpen?

I try to be a nice person but sometimes my mouth doesn't want to cooperate!
I try to be a nice person but sometimes my mouth doesn't want to cooperate!

Bekijk het boeltje nog eens goed en bij twijfel de soldeereilandjes op nieuw nasolderen .

Soms is een breuk zo klein dat je deze haast niet ziet .

Maar heb je het relais belast getest ?

Het kan zijn dat deze bij een hogere stroom het niet meer trekt .

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Ik vermoed a losse relais, B vervuiling van machine en viltbanden slecht en droog