Hallo Maarten,
Je neemt nogal de tijd en besteedt ook tijd aan de z.g.n. grote mond, door een begrijpelijk stuk te schrijven.
Bovendien spreekt hier een correctheid uit, die ik alleen maar kan waarderen.
Maar ik heb óók een excuus; misschien is dit in al de schrijverij van de afgelopen weken niet meer terug gelezen en daarom heeft dit bij sommigen mensen voor reacties gezorgd, zoals die zich hierover ook hebben geuit.
Voordat ik mijn excuus aandraag, eerst even de opmerking, dat ik één ding zeker weet, en dat is, dat Arnold er blijk van heeft gegeven, er verstand van te hebben.
Zijn frustratie begrijp ik echter óók, ware het niet, dat er eerst ook even teruggelezen had moeten worden.
Mijn eerste contact met LG, inclusief de opgestuurde foto's was er één van het bekende bos insturen.
De vertoonde beelden/foto's lieten geen afwijkingen in de specificaties zijn, aldus de technici.
Daar heb ik toen een aantal e-mails richting LG Benelux aan gespendeerd, echter zonder het gewenste resultaat.
Daarna heb ik contact opgenomen met het LG kantoor in Amstelveen en hen gevraagd om een e-mail adres in Korea.
Daar hebben twee mensen zich over deze zaak gebogen.
Omdat ik niets vernam na het contact met LG Amstelveen, heb ik zelf de benodigde e-mail adressen van LG Korea opgezocht en de foto's naar hen gestuurd.
Wat ik in de tussentijd heb gedaan, is alleen zoeken naar levensduur van de huidige TV's en wat de branchevereniging hiervan vond.
De branchevereniging hanteert ongeveer 7 jaar, maar een LG klant, die daarmee niet kon leven, heeft haar zaak bij de rechter aangebracht en deze deed een uitspraak van 10 jaar.
Je hebt je in dit land te allen tijde neer te leggen bij de uitspraak van een rechter.
Dat deze juridische uitleg hier op dit forum, maar vooral dit topic niet thuishoort of voor verwarring zou kunnen zorgen, dat begrijp ik; laten we dat van mijn kant dan ook maar beroepsdeformatie noemen.
Echter plotseling kwamen ze van LG Benelux tóch met een reactie en een uitgebreid excuus; ze begrepen absoluut niet, waarom ik door de technici in eerste aanleg het bos in was gestuurd.
LG's reactie verder; op basis van deze foto's weten wij zeker, dat wij over een beter gekwalificeerde afdeling beschikken, die deze zaak op basis van de gestuurde foto's kunnen beoordelen.
Die reactie kwam een dag later.
Hier was absoluut geen sprake van stof, omdat als de TV uitstaat de vlekken strepen niet te zien zijn, hier is sprake van een kapot paneel.
Als je te rade gaat bij technische bedrijven in den lande, die TV's repareren, wordt er standaard dezelfde vraag gesteld over het al dan niet aanstaan van de TV.
Ik begrijp nu ook waarom.
Kosten:
Hier moet ik een correctie maken en daarvoor óók mijn excuus; ik heb mij in de haast vergist bij deze vermelding.
Voor een reparatie zou ik moeten betalen, €. 855,--
T.o.v. €. 1150,--, de nieuwprijs van de TV, is hier gewoon sprake van een technisch total loss TV.
De techneut van LG was het hier zeer mee eens en ook de geïnformeerde anderen, deelden deze opvatting.
Opnieuw heb ik LG een voorstel gedaan; ik ga voor een nieuwe LG TV maar wil daar een coulance korting op.
Dit voorstel is niet afgewezen, maar wordt op dit moment behandeld.
Zo is de stand tot nu toe.
Met vriendelijke groet, Rico