LG 42SL9000 Vlekken in beeldscherm.

maartenbakker

Golden Member

Paneelproblemen zijn problemen in het niet in losse onderdelen vervangbare optische of electronische deel van het paneel. Het paneel is alles van de backlight tot het 'scherm', met aan de zijkant nog de aanhechtingen van de bekabeling naar- en driverprinten zelf en vormt voor alle practische doeleinden 1 geheel. Inverter en TCON worden als onderdelen van de aansturing ook vaak ook tot het paneel gerekend maar zijn in de praktijk wel los vervangbaar. Zeg maar dat het paneel hetzelfde is als in ouderwetse televisies de beeldbuis.

Als er ter bescherming los glas voor zit zoals hier, en het is echt alleen maar stof dan is dat wel even van een andere (goedkopere) klasse dan een paneelfout. Geen defect is natuurlijk nog mooier, maar ik zou als toesteleigenaar soort van opgelucht zijn als deze diagnose bevestigd werd door LG.

Misschien zou zo'n glasplaat net als vroeger bij beeldbuistoestellen, afneembaar moeten zijn. Hermetisch afsluiten is in de praktijk namelijk onmogelijk, en stofcirculatie gaat ook achterlangs en door gaatjes waar je met een speld niet door kan.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 29 januari 2015 12:26:39 (14%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hallo allemaal en zonder bij bedoelingen, in het bijzonder even Maarten,

Vanmiddag belde er iemand van LG, die tot een hogere laag technici behoort, dan die, die als eersten hebben gereageerd.

Deze man deed mij een reparatievoorstel, dat voor mij onacceptabel was, wat hij zeer goed begreep.
De totale reparatiekosten zouden inclusief de coulance regeling, komen op een totaal bedrag van, schrik niet, €.1150,--

Op mijn vraag, weet u op basis van de gestuurde foto's een diagnose te stellen, was zijn antwoord als volgt:

De leds van de backlight zijn kapot, althans voor een deel.
Hij sprak inderdaad over een paneel.

Dit vind ik daarom onacceptabel!

Bij een andere afdeling moet ik een voorstel tot en coulance voor een nieuwe TV neerleggen.

Dat past meer in mijn straatje.

De branchevereniging geeft een levensduur van de huidige TV's aan van ongeveer 7 jaar.
Maar er ligt een uitspraak van een rechter in Nederland, die aangeeft, dat het 10 jaar is.

Jurisprudentie, gedaan door een rechter, telt in Nederland het zwaarst.
In het gesprek met LG, zal ik echter kiezen voor een aanvaardbaar compromis, en niet strikt vasthouden aan die 10 jaar.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groet, Rico

Yep dat is de hedendaagse service!! Maargoed, de verwachte economische levensduur van een TV is (schrik niet) 5 ja ik zeg 5 jaar!!!! Het is ongelovelijk maar waar dat stellen de fabrikanten

Nogmaals wanneer er een losse glasplaat voorzit dan is je panel NIET de oorzaak.
Defecte leds van de backlight geeft een ander effect en doorgaans doet het toestel het dan gewoon niet meer daar bij een defecte led het toestel al in protectie gaat.
Lijkt mij duidelijk stof en dit is GEEN in gebreke blijven van het merk LG dus met die onzin verhalen moet je gewoon stoppen .
Een merk als B&O had dit probleem ook met zijn beeldbuizen dus waar hebben we het over?
De fabrikant uit Eindhoven heeft het ook, andere Japanse merken hebben het met hun plasma schermen.
Als oplossing wordt de plaat schoongemaakt en daarna zo goed mogelijk afgeplakt maar ook van deze toestellen zien we wel eens terug komen.
Je kan het toestel bij ons aanbieden en dan kijken we wat we voor je kunnen doen.
Reinigen is een complexe reparatie dat kost ca 100 euro, moet de frontfilterplaat vervangen worden dan komen die kosten er bij maar het zal nooit 1100 euro zijn.
Wij willen die repair dus echt wel voor je doen maar je moet niet komen aanzetten met dat het niet mag en kan en dat toestellen 10 jaar mee moeten gaan. Gewoon repareren klaar. Als je dit wilt zet dan je PB open dan stuur ik je een mail en dan kan hij morgen al door onze specialist hersteld worden . Mocht dit echt alleen het probleem zijn dan zorg ik wel dat dit bij de hoge heren van LG terecht komt

Nogmaals ophouden over die 10 jaar. Vroeger haalde een K9 een zeer bekende als zeer goed bekend staande PHILIPS TV echt zelden de 10 jaar zonder behoorlijke reparaties.
Men had toen alleen de Nederlandse zenders en het kijkgedrag was totaal anders .
Nu staat een tv gewoon 3 keer zoveel aan en wordt hij ook gebruikt voor spel consoles enz.
Het gaat dus niet om het aantal jaren maar om het aantal uren.
Vroeger gingen er ook beeldbuizen defect en deze werden na garantie maar zelden vervangen daar te duur al gebeurde het wel. Nu gaan er panels defect en deze worden vaak niet vervangen omdat ze of te duur zijn ( kort in productie, opslag logistiek enz enz) en een nieuw toestel gezien de prijsdaling vaak een goedkopere oplossing is.
7 jaar bij veel gebruik is echt wel een max.
Ook ik krijg mensen aan de lijn en dan hebben ze een tv van 32 inch en dan moet ik eerlijk zijn ook als is die tv pas 5 jaar oud. Op 32 inch zit GEEN homeservice en herstel is in veel gevallen duurder dan een nieuw toestel.
Je zou eens moeten weten hoeveel toestellen er omgeruild worden .
Jou toestel nogmaals wanneer het wat stof is kan keurig hersteld worden maar een te grote mond opzetten brengt je niet verder geloof me. Is het alleen stof en je brengt hem morgen langs dan sta je ook morgen weer buiten met een schone glasplaat

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 2 februari 2015 19:14:33 (33%)

maartenbakker

Golden Member

1150 euro is een prijs voor paneelvervanging (inclusief ongeveer 3 uur werk en geen enkele coulance, als ik het zo terugreken). Ik vind het net als Arnold een ongeloofwaardige diagnose, want als er al paneelschade is dan toch niet in de backlight. Aangezien Arnold bij een landelijke reparateur werkt denk ik dat het in dit stadium verstandig is om kosten voor diagnose en/of schoonmaken op te hoesten en je mailadres in je profiel even open te zetten. Dan heb je zekerheid van een onafhankelijke maar wel gecertificeerde partij en kan het altijd later nog met LG uitgevochten worden als daar aanleiding toe zou zijn (Arnold geeft aan dat hij het ook bij LG kan neerleggen, dat gaat misschien makkelijker).

10 jaar kan een redelijke levensduur zijn, maar dat is dan met halverwege een reparatie en mazzel als je die niet nodig hebt. Anders kom je toch echt op 5 tot 7 jaar uit. Zo raar is het ook weer niet om iets te laten repareren als het om een wat kleiner mankement gaat, vroeger had je dan niet eens coulance. Bij een echte paneelfout is het lullig hoe LG zich opstelt en zou ik er zeker achteraangaan of laten gaan. Bij wat stof zou ik eerder geneigd zijn de schade voor lief te nemen onder de noemer onderhoud en LG erop te wijzen dat ze misgekleund hebben (als ze dan alsnog een gebaar maken zou mooi zijn en anders probeer je volgende keer een ander merk dat niet perse beter is).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik ben me niet bewust, dat ik een grote mond heb opgezet, dat is één.

U allen hebben een deskundigheid, en die heb ik ook; maar die ligt op het juridische vlak.
Wat ik heb aangehaald, is een gerechtelijke uitspraak (tevens jurisprudentie,) die spreekt over een levensduur van 10 jaar.
Dat is wat een rechter ervan zegt. De branchevereniging zegt iets heel anders, namelijk 7 jaar.

Dit is wat ik beweer en niets meer.

Voorts ben ik niet in staat, om diagnoses van technici, van in dit geval LG, te weerleggen.
Dat heb ik u allen laten weten.

Heb mijn e-mail open gezet en ben verder benieuwd.

Ik laat het hierbij.

Rico

Je hebt mail.
Ik vergeet daarin te zeggen dat indien te ver weg je ook een huisbezoek kan aanvragen. De tv moet dan wel mee en de kosten zullen hoger zijn

Heb iets gelijkaardigs met een 27" monitor meegemaakt.
Vlek zag er identiek uit !
Deze monitor had intern ventilators, en die kon ik door middel van software (scherm met USB aan de PC), "aanpassen".
Ik heb die ventilators enkele dagen op 100% laten draaien, en daarna zo ingesteld dat hun minimum snelheid, 70% is, die vlek nooit meer teruggezien ...
Dus toch vocht ?

https://www.digitalplayground.be - Where fun meets technology ...
maartenbakker

Golden Member

Op 29 januari 2015 22:06:19 schreef Rico1952:
Ik ben me niet bewust, dat ik een grote mond heb opgezet, dat is één.

Met grote mond wordt waarschijnlijk "hoog spelen" of "hoog opgeven" bedoeld. Dat is het zeer nadrukkelijk over je rechten praten op het moment dat dat bij de partij die nog mee moet werken, of bij omstanders, wrijving kan opwekken of als de situatie nog niet volkomen helder is (net als je beeld ;)).

Ook een uitspraak die met de praktijk wrijft zoals een afschrijvingstermijn van 10 jaar voor coulance kan de indruk wekken dat je iets te hoog inzet: Ik zou de eerste zijn om dat bij fabrikanten af te willen dwingen (wetgeving gericht op duurzaamheid en repareerbaarheid - onderdelen verplicht 10 jaar naleveren onder andere), maar de mensen van de praktijk weten dat we daar nu nog niet zijn en dat een enkele gerechtelijke uitspraak dat het zo zou moeten zijn, nauwelijks meer waarde heeft dan wanneer ik het hier op het forum zeg (en dat heb ik diverse malen gedaan, ik ben groot voorstander van duurzaamheid).

Voor juridisch jiu-jitsu gaat het ook op: bij de sport jiu-jitsu leer je dat tactiek en in gesprek gaan met de vijand ook deel uitmaakt van het gevecht. Begin je over rechten zus en rechten zo, dan kan het beoogde gesprek stroever verlopen dan noodzakelijk.

Verder is er interpretatie van recht, waardoor je pas alles effectief uit de kast kunt trekken als je op technisch vlak weet hoe de zaken inelkaar steken.

Dit allemaal niet al te zwaar op te vatten, want ik denk dat je dat wel weet en het bovendien bij LG goed hebt aangepakt alleen liep je daarna op het forum wat op de 'feitvinding' vooruit oftewel je wekte de indruk wat fel te reageren op een nog niet helemaal uitgekristalliseerde zaak.

Praktijkmensen als Arnold reageren dan ook meteen wat fel omdat ze regelmatig met klanten te maken hebben die op dezelfde manier reageren en voor wie het hier te kort en daar te lang is en in veel gevallen niet eens terecht.

Recht halen vereist immers meer kennis dan alleen van het recht. Vandaar dat ik ook al adviseerde om eerst een betrouwbare diagnose te halen voordat je het vermoeden dat er bij LG niets van klopt, in juridische termen kunt omzetten. Dat lijkt nu ook het plan te zijn, dus dit betoog is verder vooral over de vorm en niet over de inhoud.

Ik hoop dat je ons in elk geval van het verdere verloop op de hoogte wilt houden. Dit is zowel voor monteurs als voor andere consumenten een interessante casus.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hallo Maarten,

Je neemt nogal de tijd en besteedt ook tijd aan de z.g.n. grote mond, door een begrijpelijk stuk te schrijven.
Bovendien spreekt hier een correctheid uit, die ik alleen maar kan waarderen.

Maar ik heb óók een excuus; misschien is dit in al de schrijverij van de afgelopen weken niet meer terug gelezen en daarom heeft dit bij sommigen mensen voor reacties gezorgd, zoals die zich hierover ook hebben geuit.

Voordat ik mijn excuus aandraag, eerst even de opmerking, dat ik één ding zeker weet, en dat is, dat Arnold er blijk van heeft gegeven, er verstand van te hebben.
Zijn frustratie begrijp ik echter óók, ware het niet, dat er eerst ook even teruggelezen had moeten worden.

Mijn eerste contact met LG, inclusief de opgestuurde foto's was er één van het bekende bos insturen.
De vertoonde beelden/foto's lieten geen afwijkingen in de specificaties zijn, aldus de technici.

Daar heb ik toen een aantal e-mails richting LG Benelux aan gespendeerd, echter zonder het gewenste resultaat.

Daarna heb ik contact opgenomen met het LG kantoor in Amstelveen en hen gevraagd om een e-mail adres in Korea.
Daar hebben twee mensen zich over deze zaak gebogen.

Omdat ik niets vernam na het contact met LG Amstelveen, heb ik zelf de benodigde e-mail adressen van LG Korea opgezocht en de foto's naar hen gestuurd.

Wat ik in de tussentijd heb gedaan, is alleen zoeken naar levensduur van de huidige TV's en wat de branchevereniging hiervan vond.
De branchevereniging hanteert ongeveer 7 jaar, maar een LG klant, die daarmee niet kon leven, heeft haar zaak bij de rechter aangebracht en deze deed een uitspraak van 10 jaar.
Je hebt je in dit land te allen tijde neer te leggen bij de uitspraak van een rechter.

Dat deze juridische uitleg hier op dit forum, maar vooral dit topic niet thuishoort of voor verwarring zou kunnen zorgen, dat begrijp ik; laten we dat van mijn kant dan ook maar beroepsdeformatie noemen.

Echter plotseling kwamen ze van LG Benelux tóch met een reactie en een uitgebreid excuus; ze begrepen absoluut niet, waarom ik door de technici in eerste aanleg het bos in was gestuurd.

LG's reactie verder; op basis van deze foto's weten wij zeker, dat wij over een beter gekwalificeerde afdeling beschikken, die deze zaak op basis van de gestuurde foto's kunnen beoordelen.

Die reactie kwam een dag later.
Hier was absoluut geen sprake van stof, omdat als de TV uitstaat de vlekken strepen niet te zien zijn, hier is sprake van een kapot paneel.

Als je te rade gaat bij technische bedrijven in den lande, die TV's repareren, wordt er standaard dezelfde vraag gesteld over het al dan niet aanstaan van de TV.
Ik begrijp nu ook waarom.

Kosten:

Hier moet ik een correctie maken en daarvoor óók mijn excuus; ik heb mij in de haast vergist bij deze vermelding.
Voor een reparatie zou ik moeten betalen, €. 855,--
T.o.v. €. 1150,--, de nieuwprijs van de TV, is hier gewoon sprake van een technisch total loss TV.

De techneut van LG was het hier zeer mee eens en ook de geïnformeerde anderen, deelden deze opvatting.

Opnieuw heb ik LG een voorstel gedaan; ik ga voor een nieuwe LG TV maar wil daar een coulance korting op.
Dit voorstel is niet afgewezen, maar wordt op dit moment behandeld.

Zo is de stand tot nu toe.

Met vriendelijke groet, Rico

maartenbakker

Golden Member

Hartelijk dank voor de uitgebreide update en mooi dat LG alsnog positief heeft gereageerd. Coulance in de vorm van korting op een nieuw toestel als men het oude toestel economisch total loss verklaart is een vrij vaak voorgestelde oplossing, dus ik denk dat dat wel tot een resultaat zal leiden.

Blijft natuurlijk wel jammer dat apparaten niet duurzamer zijn, maar dat zal ergens de komende jaren ook wel weer wat aantrekken, hoop en vermoed ik.

P.S. Met de waarde die mijnsinziens aan de uitspraak van de rechter gehecht moet worden met betrekking tot de periode van 10 jaar, bedoelde ik of verkopers en fabrikanten zich daar in het algemeen iets van aan zullen trekken. Ik verwacht dat die hooguit 7 jaar blijven aanhouden. Het geval waarin de uitspraak werd gedaan, is daar natuurlijk wel prima mee opgelost maar uiteindelijk moeten we naar een betere bouwkwaliteit en langere redelijk betaalbare beschikbaarheid van onderdelen. Of door economische- of andere spontane ontwikkelingen (aantrekken van de Chinese markt) of door wetgeving gekoppeld aan verplichte keurmerken (terug naar de middeleeuwen volgens sommigen, en inderdaad gaat dat wat moeite kosten om dat in een zo vrij mogelijke markt door te voeren, maar als het in de tweede helft van de vorige eeuw kon, kan het vast ook in de eerste helft van deze eeuw op een moderne manier).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

10 jaar voor een TV Pfoeee, dat is lang!!! Maa als een TV de 5jaar haalt en/of 20.000 uren dan is het wel met enige onderdelen gebeurd.. Tsja dan een LG, ik vermoed dat overal de service wel slecht aan het worden is. 5 jaar is echt het gemiddelde.

Maarten bedankt voor je antwoord,

Als er een rechter in Nederland een uitspraak doet, dan spreek je in vaktaal over jurisprudentie.
Meestal kun je hier naar verwijzen, maar de fabrikanten kunnen daar óók, afhankelijk van de jurist die hen bijstaat, voor een deel onderuit, door te zeggen; "wij stellen hier een andere diagnose v.w.b. de afwijking/defect."
In het laatste geval gaat de jurisprudentie dan ook niet op.

Je betoog over de gewenste toename van duurzaamheid van onderdelen, deel ik voor 100 %.

SMD, Vandaar de gang naar de rechter als je deze service niet naar behoren ontvangt.
Geloof mij, als je dreigt met de deskundigheid van het consumenten recht, kom je een heel eind.
Onze TV heeft nog geen 10.000 branduren, dus coulance??

Groet Rico

Vind ik ook wel dat het coulance is. En je heb ook gelijk dat je je recht moet halen, maar hoop mensen vergeten het. Meeste TVs halen het gewoon niet meer en dat is jammer. De oude beeldbuizen waren zo gefixt en met een beetje goed onderhoud met gemak een jaar of 13.

maartenbakker

Golden Member

10.000 uur is niet al te veel voor een dergelijk toestel. Iets meer dan een jaar continu aanstaan, bij 'normaal intensief' gebruik dus een kalenderjaar of 3 a 4. Dat bevestigt dat er sprake van coulance moet zijn.

Paneelproblemen zijn tegenwoordig toch wel vaak voorkomend. De enige beeldbuizen die daar qua levensduur en ernst van de gebreken bij in de buurt kwamen zijn de beruchte ESF/ERF buizen.

Mij is altijd verteld dat een enkele uitspraak geen jurisprudentie neerzet, maar hou me ten goede ik heb geen juridische achtergrond dus ik maak een mentale aantekening dat dat toch wel het geval kan zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hoi Maarten,

Voordat we off topic gaan, zal ik je kort uitleggen hoe het e.e.a. in zijn werk gaat.

Consumenten zaken zijn zaken, die d.m.v. contract/verkooporder, of zelfs mondeling tot stand komen.
Deze overeenkomst moet altijd plaatsvinden tussen leken en deskundigen.
Dus marktplaats aankopen tussen particulieren gelden niet.

Een rechtszaak in dezen, is afhankelijk van het bedrag in geding, bijna altijd een zaak voor de Kanton rechter.

In die zin kan ik je niets anders dan gelijk geven, als je zegt, "dan meestal geen jurisprudentie."
Maar dan gaat vaak de collegialiteit een rol spelen; m.a.w. de ene rechter valt de andere niet zo snel af.

"dit is mijn uitspraak en daar zul je het mee moeten doen!!"
Aldus Mr. F. Visser, rijdende rechter en tevens Kantonrechter.

Groet Rico

Vraag voor de moderator,

Mag je op deze site een kwaliteitsvraag stellen over een specifiek merk én type TV??

Met vriendelijke groet, Rico

maartenbakker

Golden Member

Hartelijk dank voor de uitleg!

Ik ben weliswaar geen moderator, maar ik meen dat dat soort vragen hier gewoon mag.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik doe geen uitspraken over de kwaliteit van de diverse merken . Ik heb wel een persoonlijke voorkeur voor panasonic maar dan ook alleen de duurdere.
Nog even terug komend op de klacht. Dit verschijnsel zag je ook bij de 32 pfl 9966 van philips met sharp panel.
Ze werden afgekeurd .
Meerdere heb ik er uit elkaar gehaald en de diverse platen gereinigd waarna zo,n toestel weer goed was.
Wanneer een lcd scherm echter te heet wordt op een bepaalde plaats en ja dat kan ook door zonlicht komen dan is de schade onherstelbaar.
In de hele kleine lettertje,s staat zelfs dat een toestel ik meen maar 8 uur aan een stuk door mag aanstaan en dat geldt nog steeds zo werd mij verteld tijdens een cursus.
Wees dus niet verbaast wanneer je een video wal voorbij loopt waarbij de ene monitor gelig is de ander blauw en weer een andere paarsig met strepen

Hoi Arnold,

Dit verwacht ik van jou niet, gezien je professie.
Dit zou je objectiviteit kunnen schaden, toch??

Inderdaad zie je bij bijvoorbeeld fabrieken als de Mediamarkt, dat de ene TV qua beeld nog wel eens verschilt met die van de andere.

LG heeft ons nu laten weten, dat zij met een voorstel komen dat inhoud, dat we tussen een door hun aangegeven aantal type LG TV's kunnen kiezen, die of ongeveer dezelfde specificatie als de onze heeft, of een betere TV, voor een redelijk zelfde bedrag.

Van dit bedrag wordt dan de door hun vastgestelde restwaarde van onze huidige TV afgetrokken en het restant bedrag is dan de te betalen prijs voor ons.

We mochten wel wensen kenbaar maken.
We zijn echt gepast gespannen over hun voorstel.

Vandaar onze vraag of er ook type TV's van, in dit geval LG, op deze site genoemd mogen worden.

Als je bijvoorbeeld kijkt op de site van Tweakers, dan staan daar testen van TV's, die zeer uitgebreid zijn.
Maar je moet daar dan wel verstand van hebben, want er wordt daar met termen gesmeten, die ons boven de bekende pet gaan.

Twee LG TV's kan ik hier wel vast noemen, en dat is de 47LB730V WEBos, BCC prijs, €.949,--

En de 49UB850V; dit is een z.g.n. 4K TV (ultra HD,) bijna overal aangeboden voor €. 999,--

Deze TV wordt echter qua grootte,49" te klein gevonden voor de 4K specificatie.

Volgens BCC, gaat deze TV uit de handel worden genomen!!!???

We zijn dan zeer benieuwd naar uw reacties.

Met vriendelijke groet, Rico

De 49 Inch gaat uit de handel vanwege de oncourante maatvoering, maar verder is het een goede TV lijkt mij...

Hallo allen,

De (LG) kogel is door de kerk, we hebben een voorstel.

Er werden ons een aantal TV's aangeboden, waaruit we mochten kiezen.
Hieronder de eerder door ons aangegeven LG 47LB730V.
Dus daarmee kwamen ze aan onze wensen wél tegemoet, maar voor de rest is het bijzonder mager en door ons daarom afgewezen.

Wij zouden onze oude LG moeten inleveren en voor de hierboven genoemde TV, €. 730,-- moeten bijbetalen.
Prijs was inclusief BTW, bezorging aan huis en twee jaar fabrieksgarantie.

Als je op de site van LGE kijkt, dan vind je daar deze TV, met daarin alle specificaties en wat dies meer zij.

Maar zeer duidelijk óók alle verkoop punten waar deze TV te koop is, met daarbij vermeldt alle prijzen, zoals deze winkels deze voor deze LG rekenen.

Een paar voorbeelden:

Bij EP.nl (Electronic Partner??) €. 699,--
Bij Plasma discounter €. 699,--
Bij Platte TV €. 699,--
Bij 4Launch €. 729,--

In de mail aan LG, hebben wij laten weten, dat BCC onze huisleverancier is en dan moet je daar eerlijkheids halve dan ook niet vanaf wijken, €. 949,--.
Op deze prijs zouden we nog wel een korting van 10 % krijgen.
Maar, BCC heeft een z.g.n. lage prijsgarantie, dit wel in relatie tot bepaalde benoemde concurrenten.

En u raadt het al, daar staat óók EP tussen, dus wij kunnen deze LG verkrijgen voor €. 699,--.

De garantie die je BCC bij kunt kopen voor, in ons geval 3 jaar, kost €. 160,-- All IN.
Je behoudt wel je huidige TV.

Wij hebben de LG fabrikant een tegen voorstel gedaan:
Als u er drie jaar fabrieksgarantie bijlevert, hebben we een deal.

We schrijven een bak geld af in 5 jaar, maar een compromis werkt twee kanten op.

Hebben op dit voorstel nog niets vernomen; houden jullie op de hoogte.

Maar reacties zijn meer dan welkom.

Groet, Rico

Hoi allemaal,

Zojuist is het nieuwe voorstel van LG op de mail binnengekomen.

Dit voorstel ziet er als volgt uit:

Koop voor 1 maart a.s. een 47LB730V bij een door jullie zelf gekozen bedrijf.
Wat je er voor betaalt, is voor ons niet relevant, maar stuur de factuur naar ons op en jullie worden voor een bedrag van €. 220,--
gecrediteerd, op deze LG televisie.

Wij hebben uiteraard deze deal geaccepteerd, want die was stukken beter dan ons voorstel na het eerste voorstel van LG.

Dit is top service, zo vinden wij.

De TV is gekocht bij BCC in onze woonplaats en meteen voorzien van extra garantie tot 7 jaar.
Kost een beetje, maar dan heb je ook wat.

Rest mij nog een ieder op deze prima site te danken voor de getoonde inzet, het was super.

Fijn weekend en ik verneem jullie reactie wel.

Groet Rico

maartenbakker

Golden Member

Dat vind ik ook een keurige oplossing, en hartelijk dank voor het terugmelden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Een heel nette oplossing inderdaad.