Miele wasmachine W909 centrifugeert onregelmatig

Mijn wasmachine, type W909 wil nog al eens niet centrifugeren. De trommel draaid een halve slag, dan links om of soms rechst om maar stopt er iedere keer mee. Dit houd ie best lang vol en eindigt dan normaal. Fenomeen treed ongeveer voor de helft van de wasbeurten op maar is vrij lastig. Koolborstels vervangen en alle leidingen op verstoppingen nagekeken. Ook hoofdprint vervangen maar mocht ook niet baten. Wie weet hier raad mee?

Mvgr, Carlo

schokbrekers stuk, tacho sensor kabel onderbroken? pas een oude miele gesloopt met nog echte gasdruk schokbrekers, die waren helemaal gaar..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Anoniem

Is de aandrijfriem voldoende opgespannen? Doordat de machine dit vrij lang volhoud denk ik dat de motor alle bewegingen maakt, alleen de trommel volgt ze niet.

De W909 heeft volgens mij ook al het PC-ledje. Dit betekend dat de elektronica ook foutmeldingen kan geven door middel van de status led's. Als het tacho signaal niet goed zou zijn volgt er een foutmelding.

Ja de aandrijfriem ligt voldoende strak. Zelfs als je hem mee wilt helpen stopt ie toch na een halve omwenteling. Schokbrekers zitten er nog niet zo lang in al lijkt het me stug dat deze na een halve omwenteling al weet dat deze stuk zijn toch?

Is de motor stekker niet verbrand??? Soms is het thermische contact slecht. Indien OK, word motor niet te heet??

Vebrande stekker aan de motor, breuk bij de stekker van de motor, of tacho signaal onderbroken zijn ook de eerste 3 zaken waar ik aan denk.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

heb de ontluchtingsbuis aan achterzijde maar eens schoongemaakt maar mocht niet baten. Wat wel vreemd is dat aan bovenzijde een slang zit welke aangesloten zit op het reservoir van het waspoeder. Echter lijkt deze wel dicht klopt dat? Hierop heb ik een keer de wasmachine met loshangede slang laten draaien maar met hetzelfde resultaat. Weet iemand of dit wel dicht moet zijn of terugslag klep of zoiets?

Mvgr,

je bedoelt een slang van de afvoer naar de zeepbak? daar kan een kogel inzitten welke zorgt dat pompwater niet in de zeepbak loopt.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Anoniem

Op 30 januari 2015 22:11:58 schreef carlootje:
Wat wel vreemd is dat aan bovenzijde een slang zit welke aangesloten zit op het reservoir van het waspoeder. Echter lijkt deze wel dicht klopt dat? Weet iemand of dit wel dicht moet zijn of terugslag klep of zoiets?

Mvgr,

Deze slang moet open zijn. Het is de ontluchting van de trommel.