Onbekend component HOA MEX 97-002 S8641

Bij het opruimen van mijn hobbyspullen kwam ik bovengenoemd component een aantal keer tegen.
Aan de ene kant zit een 3-polige connector en aan de andere kan een sensor (?)
Kijkend in de sensor zie ik aan een kant een rode gloed (ledje ???)
Ik weet dat dit onderdeel komt an een opgekochte partij onderdelen van een failliet bedrijf dat zit bezig hield met mn de highend auto-audio.
Ik kan nergens op internet ook maar iets vinden. Ik schat dat het onderdeel uit de jaren 80/90 komt, maar weet dat niet zeker.

Is er iemand op het form dat enig idee heeft wat dit zou kunnen zijn ??

Bijgesloten een aantal fotos.

TIA en grtz Truusje

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Hallo Shiptronic,

Great!!! en snel.

Nu kan ik ermee experimenteren met mijn Arduino en FisherTechnik.

Hoe hij verder reageert vind ik wel uit. (dat is tenslotte de fun)

Heel erg bedankt.
Grtz Truusje

maartenbakker

Golden Member

En hij is in 1986 week 41 van productielijn "S" gerold kennelijk.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Thnx Maarten. Weer wat extra info voor mijn voorraadkast-admin.

made in mexico is de ontvanger ook nog.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Lijkt meer op een fiber optic transmitter of receiver. Zoiets als een TOTX of TORX even om aan te geven wat ik bedoel.

Dan klopt met met high-end audio als het van zo'n soort bedrijf komt.

Aan het nummer te zien Honeywell.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Toch een reflective sensor. Er lijkt dat het bovenste stukje is afgebroken. Of er is iet opgelijmd geweest en er weer afgebroken?

Als we toch goed bezig zijn:
http://sensing.honeywell.com/product-page?pr_id=40689

[Bericht gewijzigd door henri62 op zondag 1 februari 2015 16:02:14 (14%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Thnx allen. We komen er wel.

Er is overigens geen stukje afgebroken. Ik heb 6 van deze dingen en ze zijn identiek. De kopse kant is hol-gebogen, waarbij 1 kant iets verder doorloopt.
Aan de zijkanten van de kopse kant is aan beide zijden een heel fijn zigzag-randje geperst, maar dat is te fijn om te fotograferen met mijn toestelletje.
Grtz Truusje

Arco

Special Member

Het lijkt of dat een los opzetstukje is, wat er opgelijmd is om de boel goed passend te maken voor de applicatie waar 'ie oorspronkelijk in zat...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@ Arco,

Ik heb het spul nog even extra vergroot bekeken en inderdaad heb je gelijk. Het ronde eindstukje is er separaat opgezet. Je hebt geloijk.
Dit zal dan inderdaad wel een applicatieve toevoeging zijn geweest, maar wel vanuit de leverancier, want alle zes zijn identiek en nieuw.
Wrsch. is de toepassing, gezien de ronding dat een auto-cassettedek geweest en was de functie tijdverlies bij de reverse te voorkomen.

Iets anders kan ik dan even niet verzinnen.
Grtz Truusje