Kan iemand mijn buizenmicrofoon repareren? (Belgisch Limburg)

Hoi,

ik kocht een tijdje geleden een buizenmicrofoon met een 12AX7 erin. Nu had ik een storing er op zitten en dacht eerst aan een slecht contact. Dat bleek niet te kloppen, dus kocht ik een lamp met minder gain een 12AY7. Probleem niet opgelost, dus toch ergens een slecht contact. Kan iemand het ding eens nagaan voor en de slechte onderdelen voor me vervangen? Toen ie (helaas maar even) werkte was het helemaal mijn ding. Ik ben een hobbyist muziekstudioverslaafde en wil deze micro toch weer aan het werk zien.

Er zitten Wima-dingetjes in en dat zou vrij degelijk zijn en daar stopt mijn kennis. Ik heb helaas geen 100-den euro's te besteden, maar wil je wel betalen, zeker als je wat verbeteringen voorstelt.

Tidak Ada

Golden Member

Kun je zeggen wat er tussen die 'theezeefjes' zit? Zit daar een electrodynamisch kapsel in of een condensator?
Is de microfoon ooit gevallen of andrszins mishandeld?

Mogelijkheden:

  1. In het geval van een dynamisch microfoonelement kan het spoeltje tegen de magneet aan lopen, of er zitten metaaldeeltjes op het membraan (door de magneet aangetrokken).
  2. In het geval van een condensator kapsel, zou het kunnen zijn dat de membraan kapot is en sluiting maakt.
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hugo Welther

Moderator

Wat is de storing? Brom, ruis, kraken, piepen, say it, name it.
Het is tenslotte China Export namaak vintage.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Arco

Special Member

In de beschrijvingen staat 'kwaliteitsmicrofoon met echte Wima condensatoren' (ik vind Wima niet echt slecht, maar zeker ook geen kwaliteitscondensator... :) )