Zandloper beeld philips32pw6304/00

maartenbakker

Golden Member

Dat laatste zei ik al, maar toen vond je dat een beeldbuizenvreter niet goed kon zijn ;) Wel apart dat juist dit ontwerp zo degelijk is, het onwerp is bij mijn weten (volledig?) Singaporees. Opvolger A10 is knudde vanwege de painter.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 19 februari 2015 23:27:57 (21%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Anoniem

Op 18 februari 2015 23:42:38 schreef maartenbakker:
Wat voor hulp haast nog belangrijker is: vermeld in je profiel een woonplaats of regio.

Oké, gedaan.

Maarten, ik vond het beeld niet mooi van een A8 , de opvolger de A10 had een prachtig beeld. Wanneer je met een nieuwe Painter IC plaatste met daarop een koelertje dan ging dat ding ook niet meer stuk

Anoniem

A8, dat is dus wat ik heb? Vond u/je die echt zo slecht? zo raar kan iemand dat niet vinden lijkt me. Zat die wel op de rgb met een goeie scart? Misschien dat dat bij de éne meer verschil maakt dan bij de ander (?).

Anoniem

Oké lijkt beetje verloren zaak te worden. Op het forum is nog iemand met hetzelfde probleem (grundig tv). Een tip daar was: "connector aan beide zijden afknippen en afbuig spoel vast met chassis verbinden". Iemand nog te porren voor, "wat van je nadere"?

Dat van die connector heeft een heel andere reden en is niet van toepassing voor een O/W fout. Leeuwarden is mij toch iets te ver uit de buurt! Een foto op de site doet soms wonderen!

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Anoniem

Op 18 februari 2015 11:27:54 schreef maartenbakker:
Voor beginnersfoefjes zul je je eerst een beetje in de basis moeten verdiepen zodat je geen beginner meer bent, want juist voor zoiets zijn die er niet. Dit soort mankementen in een TV is niet voor beginners als je geen ervaring met slechte solderingen hebt. Bruin is zoals gezegd niet relevant. En het is niet 100% gegarandeerd dat het om een slechte soldering gaat.

Mogelijk is er iemand bij je in de buurt die wat kan laten zien.

En anders zijn op zijn minst wat scherpe foto's waaronder ook van de onderkant van de print nodig.

Op dat idee kwam ik door een antwoord van jouw in ander topic (zie ik nu). Dat van de connector afknippen ......, wat hier boven staat.

Op 22 februari 2015 00:45:36 schreef Zoef de Haas.:
Dat van die connector heeft een heel andere reden en is niet van toepassing voor een O/W fout. Leeuwarden is mij toch iets te ver uit de buurt! Een foto op de site doet soms wonderen!

Groetjes Hans.

Foto's telefoon camera, zal proberen bij dag nog misschien nog eens.

Tweede foto zijn spoeltjes op aparte print (rechtsonder naast foto één zit dat ongeveer).

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 25 februari 2015 00:51:14 (45%)

Arco

Special Member

Dat is zo slecht, dat mag je geen foto meer noemen. (op een foto staan normaal gesproken herkenbare objecten... :) )
Heeft niemand tegenwoordig meer een fatsoenlijk fototoestel? (een telefoon is om mee op te bellen...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Helaas zijn de foto's hooguit geschikt voor ruwe herkenning van de onderdelen. Mocht er zich nou niemand bij je in de buurt melden, dan zou je scherpe foto's van de soldeerzijdes van de hoofdprint en het kleine printje rechts ervan kunnen plaatsen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Anoniem

Op 18 februari 2015 23:28:54 schreef Dominic:
Waarom zou je het hele printje vervangen als het prima te herstellen is? Als je het printje überhaupt nog kan krijgen. Vraag gewoon of er een techneut in de buurt zit die je wil helpen (misschien iemand van dit forum). 10 minuten werk en dikke kans dat je problemen dan over zijn en je ook nog iets geleerd hebt.

Plaatsgevonden waar onderdelen voor de tv te krijgen zijn, maar niet alles meer (daar tenminste).

Op 22 februari 2015 01:35:26 schreef maartenbakker:
Helaas zijn de foto's hooguit geschikt voor ruwe herkenning van de onderdelen. Mocht er zich nou niemand bij je in de buurt melden, dan zou je scherpe foto's van de soldeerzijdes van de hoofdprint en het kleine printje rechts ervan kunnen plaatsen.

Maar uh , dat van draden afknippen en direct op chassis, gaat voor het apparaat hier niet op?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 25 februari 2015 00:51:54 (31%)

maartenbakker

Golden Member

Dat was een heel specifieke tip voor een reeks door Beko gebouwde (Grundig)toestellen, die hier om meerdere redenen niet opgaat. De enige variant die fysiek ueberhaupt mogelijk zou zijn op een dergelijke Philips, geeft een staande witte lijn en geen zandloper.

Om nou te voorkomen dat we in cirkeltjes rond blijven draaien de samenvatting van wat in elk geval duidelijk is: Je hebt een mankement in de horizontale afbuiging in de buurt van de oost/west correctie. Die zit op het chassis (de liggende hoofdprint) in de buurt van de hoogspanningstrafo (waar die draad naar de beeldbuis uitkomt). Omdat hij met manipuleren soms goedspringt kan het eigenlijk alleen een slechte soldering zijn in die omgeving. Die zijn niet aan "roest" (harsresten) te herkennen maar aan een kringetje of andere zwakke plek in het tin. Een deel ervan zit zoals Arnold zegt (ik was het even vergeten) op een omhoogstaand printje dat ingesoldeerd zit.

Het printje dat los rechts van het chassis zit, is het netfilter en komt dus niet in aanmerking.

Het lijkt aantrekkelijk om een compleet printplaatje te bestellen, maar in dit geval kost het je hetzelfde soldeerwerk dat je had willen vermijden. Onderdelen kunnen bestellen klinkt aantrekkelijk, maar zeker in dit geval heb je er niets aan.

Ik kan me slecht voorstellen dat er helemaal geen CO-lid bij jou in de buurt is dat niet even kan helpen. Dat lijkt me alsnog het allersimpelste.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 22 februari 2015 03:22:52 (25%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Precies maarten , die print er even uit solderen en helemaal nalopen en dan deed zon,n a8 het wel weer.
Topic starter ik vond inderdaad het beeld niet mooi maar dat kan ook persoonlijk zijn. A 10 vond ik een prachtig beeld hebben en andere weer niet die vonden ze te oranje

Anoniem

Zit weinig anders op dan afwachten. Als er geen raarder dingen gebeuren, dan "ach"! Blijf daar zelf netjes vanaf.

[Bericht gewijzigd door Anoniem op maandag 23 februari 2015 11:01:58 (15%)

maartenbakker

Golden Member

Ik geloof dat er op www.philipsradios.nl/forum/ wel een paar inwoners van Noord-Nederland rondhangen, misschien dat een van hen je behulpzaam kan zijn.

Met een slechte soldering ergens rond de horizontale afbuiging kun je niet al te lang blijven doorkijken, hoewel specifiek de jouwe in principe een van de minst schadelijke is die je in die buurt kunt hebben. In de servicemanual staat zelfs dat solderingen in die omgeving bij toestellen ouder dan 2 jaar bij onderhoud geinspecteerd moeten worden.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 23 februari 2015 12:44:07 (11%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Anoniem

Ben wat zat van, bedankt (allemaal), zie link misschien nog wel wel eens.

Wat zie ik hier op dit draadje vele" oude bekenden" staan !

Groeten

Ward

Dit is geen evangelie maar een bescheiden mening
Anoniem

Op 18 februari 2015 11:27:54 schreef maartenbakker:
Voor beginnersfoefjes zul je je eerst een beetje in de basis moeten verdiepen zodat je geen beginner meer bent, want juist voor zoiets zijn die er niet. Dit soort mankementen in een TV is niet voor beginners als je geen ervaring met slechte solderingen hebt. Bruin is zoals gezegd niet relevant. En het is niet 100% gegarandeerd dat het om een slechte soldering gaat.

Mogelijk is er iemand bij je in de buurt die wat kan laten zien.

En anders zijn op zijn minst wat scherpe foto's waaronder ook van de onderkant van de print nodig.

Onderkant van de print.

maartenbakker

Golden Member

1 april?

En anders zijn op zijn minst wat scherpe foto's waaronder ook van de onderkant van de print nodig.

Mocht je kans zien om die alsnog te maken, dan denk ik dat het om het stuk rechtsboven gaat van de print in de stand zoals je hem nu toont.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Anoniem

Zoals die in de tv zit, dan is dit de onderkant, probeer foto van alleen rechtsboven (met daglicht) nog eens te maken. Zie zelf niks mis met solderingen. Gewoon overal de soldeer bout er even op? En hopen dat je per ongeluk een breukje hersteld?

ps Lees op een forum dat aanslag en roest wel (kunnen) duiden op slechte solderingen. En die zitten er wel op.

[Bericht gewijzigd door Anoniem op maandag 6 april 2015 17:09:57 (19%)

Anoniem

Staat wat text op (misschien dat het een aanwijzing kan zijn?):
-Lot ground
-Heater
-FHT info
-VBA-t
-Fly Back

ps met zelf zoeken kreeg ik dingen met andere betekenissen.

ps Hele boeltje in oven gooien geen optie denk ik, zoals met video kaarten wel word gedaan om slechte verbindingen weer goed te krijgen? Daar kan je het plastic er af schroeven. Krijg de neiging wel, als een soort alles of niets optie.

Het O/W printje zit met connector M61 gesoldeerd in het chassis.

http://s15.postimg.org/503b3fmkb/image.png

Bovenaanzicht van de hoofdprint. Als ik me niet vergis is het omcirkelde deel de O/W print. Het grote blok rechts boven is de lijntrafo. Zo weet je het printje te vinden. Soldeer dit printje goed door vooral de spoelen. Zit btw wel heel rottig gepositioneerd lekker naast een koelblok dus misschien ontkom je er niet aan dat heel het printje eruit moet.

Voor kijken met een RGB aansluiting zal dit toestel inderdaad een zeer goed beeld geven. Zeker de moeite waard om te herstellen. Baat het niet, schaad het niet. Een vergelijkbaar toestel kost niets meer mocht het mis gaan.

Net een hele lap tekst geplaatst en dan krijg ik een heel andere te zien die niet van mij is, ik vermoed dat beide postings exact gelijk geplaatst gingen worden en daarom mijn tekst verloren is gegaan!

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Anoniem

Op 6 april 2015 21:39:20 schreef elektro-manneke:
Het O/W printje zit met connector M61 gesoldeerd in het chassis.

[afbeelding]

Bovenaanzicht van de hoofdprint. Als ik me niet vergis is het omcirkelde deel de O/W print. Het grote blok rechts boven is de lijntrafo. Zo weet je het printje te vinden. Soldeer dit printje goed door vooral de spoelen. Zit btw wel heel rottig gepositioneerd lekker naast een koelblok dus misschien ontkom je er niet aan dat heel het printje eruit moet.

Voor kijken met een RGB aansluiting zal dit toestel inderdaad een zeer goed beeld geven. Zeker de moeite waard om te herstellen. Baat het niet, schaad het niet. Een vergelijkbaar toestel kost niets meer mocht het mis gaan.

Oké, niet gebaat helaas, met moeite toch bout overal goed tegenaan een tijd (misschien niet zo het hoort, maar toch iets dacht ik),alle stekkertjes weer op hun plaats maar helaas, toestel doet nu niks meer ,maar zandloper is ook geen kijken, zou anders toch andere halen, en eigen risico natuurlijk (ff voor alle). Iig bedankt voor de moeite (iedereen).

ps heb het gevoel mensen te hebben teleurgesteld, is dat normaal? Nou ja, sorry dan.

Als je hem anders toch weggooit, waarom geen poging ?

Anoniem

Op 25 april 2015 21:06:43 schreef elektro-manneke:
Als je hem anders toch weggooit, waarom geen poging ?

Wij gingen even net langs mekaar.