Scholtes TIG 680 inductie kookplaat

Onze Scholtes inductie kookplaat (1998) heeft het volgende probleem:
Na het aanzetten doet het rechter gedeelte het niet (alle knoppen doen het wel, maar de rechterplaten gaan niet aan). Het linker gedeelte doet het direct prima.
Als ik de inductie kookplaat 6-10 keer uit- en aanzet, dan doet het rechter gedeelte het uiteindelijk wel!
Heeft iemand een suggestie wat de oorzaak kan zijn voor dit probleem?

je kunt wel de toetsen bedienen maar de pannen worden gewoon niet warm? je mist dan ook zeker de klikjes die de linker helft wel heeft? dat klinkt als ofwel de relais die los in de soldeer zitten of de voeding hapert. doorgaans veroorzaakt door slechte solderingen. een gare elco kan ook nog zijn maar solderingen zou ik eerst checken..

weet je wel zeker dat het een scholtes plaat is? het typenummer staat onderop de plaat.. ook een foto van de printen helpt, er waren in die tijd niet veel verschillende printen. dus hebben veel toestellen uit die tijd dezelfde besturing.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik kan inderdaad wel de toetsen bedienen maar de pannen worden gewoon niet warm. Ook mis ik mis het geluid (de klikjes) die de linker helft wel heeft.

Het is inderdaad een Scholtés. Volgens de handleiding een TIG 680. Achterop de plaat staat verder nog R: 1222200 Serie: 709170269.
Om een foto van de print te maken moet ik de plaat uit elkaar halen. Dat heb ik nog niet gedaan.

dit model heeft een andere print als ik gewend ben. het zou ook een elco kunnen zijn welke uitgedroogd is. door het langzaam warm worden komt er dan weer leven in.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dat is makkelijk te testen door t.s er gewoon de fohn op de kapotte zijde te zetten dan zal ie sneller opstarten .

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Kan ik de föhn ook op de rechterbovenkant richtten of moet dit op de onderzijde waar de print(en) zitten? Aan welke zijde zitten die?

Gisteren ontdekt dat als ik de rechterzijde inschakel (het tikkende geluid hoor ik dan niet omdat de plaat niet verwarmd) en ik wacht 1-5 minuten dan begint de plaat toch te verwarmen (uiteraard hoor ik dan het tikkende geluid). Is dit een bevestiging dat een elco niet meer goed is? Zo ja welke?

welke elco is de vraag, kan net zo goed een soldeerverbinding zijn. daar kom je achter door wat te tikken op de aanrecht en plaat als het ding niet werkt..

de fohn zetten op de bovenkant van de print waar de elco's zitten. let als er relais inzitten ook op gare solderingen bij de relais, dat komt het meest voor bij de oude platen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer