beogram 6000 naalddruk niet goed in te stellen

Ik heb zojuist mijn beogram opengehaald omdat hij, wanneer de stelschroef op 1.5 gram stond, slechts een halve gram uitoefende op de naald. Nu las ik dat dit kon komen doordat het gewicht van de arm los kan trillen, wat bij mij ook lijkt te zijn gebeurt. Probleem is echter dat zelfs als ik het gewicht helemaal richting de arm draai dat de arm Nog steeds niet in evenwicht is, terwijl ik hier lees dat dat de bedoeling is:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=QePwVKaYGsXxapmag…

Moet dan wellicht wat van het gewicht afvijlen is er een betere oplossing?

[Bericht gewijzigd door huub8 op vrijdag 27 februari 2015 22:39:28 (14%)

Lagers niet versleten in de toonarm ?
Mijn Dual's en Garrath heb ik allemaal moeten reviseren.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

het kan ook komen door een geleider in de ophanging welke last heeft van taai geworden vet.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
RAAF12

Golden Member

Als je jet kapje verwijderd aan achterzijde van de arm kan je met het stelwieltje de naalddruk instellen. Als dat niet werkt is de sensor waarschijnlijk kapot van de tangentiale arm.

Ik ben blijkbaar niet helemaal duidelijk geweest, de arm gaat prima nat beneden maat oefent met het stelwieltje slechts 0.5 gram uit op de naald, terwijl dit dus 1.5 gram moet zijn. Daarom wil ik het gewicht dus bijstellen maar zelfs als ik die maximaal maak is de arm Nog niet perfect in evenwicht, zoals beschreven in de pdf van de link:

1. Set the round Tracking-weight wheel to 0 grams.
2. Lift up the spring-loaded arm (C) , and keep holding it up.
3. Tighten or Loosen bolt A (sometimes it may have old lacquer securing it), all the while tapping the
tone-arm gently, until you feel that it is in perfect longitudinal balance.
4. Release Arm C, apply new lacquer on bolt A, and rotate the tracking-weight to that appropriate for
your cartridge.
5. Other mechanical adjustments need to be made – reference to the Service Manual is recommended.

Arco

Special Member

Daarom ook bovenstaande raad. Bij gammele lagering en/of hard vet gaat instellen ook niet goed...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hoe kan dat dan Tot minder gewicht leiden?

[Bericht gewijzigd door huub8 op zaterdag 28 februari 2015 00:21:54 (93%)

Arco

Special Member

Het lijkt me toch logisch dat de boel blokkeren kan als er een bonk hard geworden vet in de weg zit?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com