BCC123 vervanger

Voor een UART naar RS485 omzetter wil ik het schema in bijlage gebruiken.

(NEW)RS485+shield+for+RPi(2).pdf

De MAX481 is in trough hole variant te krijgen.
Enkel de MOSFET (BCC123) is blijkbaar een probleem.
Weet iemand hiervoor een goede trough hole vervanger?
Ik loop vast op de Switch ON en Switch OFF tijden.

Hugo Welther

Moderator

Probeer eens de BSS123. Wordt het wat simpeler. Conrad 152902-89

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Arco

Special Member

Of zoek je daar ook een through-hole vervanger voor? Een BS170 zal dan wel voldoen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bedankt voor de tips.
Op de BS170 was ik ook al uitgekomen, maar wist niet zeker of deze voldeed voor het inzetten van datatransmissie op UART lijn.

Waarom neem je geen driver die meteen 3.3V spreekt ?

Arco

Special Member

Gegevens van BS170 zijn bijna gelijk. Een 3v driver (bijv. de MAX3232) is inderdaad een stuk simpeler...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik vind het wel een vreemd schema. Als je de transmit-enable gaat sturen dmv TxD dan heb je echt een probleem. Dat gaat nooit werken. Die moet je via een apart control signaal aansturen, en dan heb je die transistor niet meer nodig.

Dat schema komt van open source project LinkSprite.
RS485 voor Raspberry Pi:
http://linksprite.com/wiki/index.php5?title=RS485/GPIO_Shield_for_Rasp…
De enige reden dat ik 'm zelf wil solderen is dat dit shield niet kan gebruikt worden door de incompatibiliteit van de GIPO pinout.
Er zit namelijk al een scherm op de PI, wat de GIPO pinnen anders naar buiten brengt.
Ik weet niet of je in RS485 3,3V drivers en 5V drivers mag mixen?
Aan de andere kant zit nl een 5V driver.