Garmin SD card naar micro SD card kopieren

Hallo,
is het mogelijk om een Garmin SD card(legaal) te kopieren naar een micro SD card? De grote SD kaart past nl niet in mijn Zumo 660. Als ik het kopieer via de pc krijg ik de melding: cannot authenticate maps. Alvast bedankt voor het meedenken.

Een SD-kaart heeft een beveiliging tegen kopiëren. Dus, nee, dat kan niet legaal.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

Je moet "cannot authenticate maps zumo" eens intikken in Google.
Blijkt dat je niet de enige bent. Het antwoordt staat er ook vast tussen.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Een Garmin kaart kan ook maar 1-malig aan een apparaat gekoppeld worden. Is je kaart afkomstig van een ander toestel? Ik vrees dat je het dan kan vergeten.

De meeste kaarten worden nu ook naar het toestel geschreven waar ze vroeger op de pc zelf stonden en je onderdelen kon kopiëren naar het toestel.

Bijvoorbeeld de topo BeNeLux pro kan ik in BaseCamp nog alleen gebruiken als mijn Oregon 550T is aangesloten. Idem voor de TransAlpin. Niet altijd even handig.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Als het echt niet te kopieren is, kun je deze kabel gebruiken om een SD in een micro SD slot te krijgen:

http://img.dxcdn.com/productimages/sku_343762_1_small.jpg

Een Garmin kaart kan ook maar 1-malig aan een apparaat gekoppeld worden

daar helpt dit ding dan weer niet tegen.

[Bericht gewijzigd door Progger op donderdag 5 maart 2015 21:09:14 (13%)

GMT+1

De kaart is plug-and-play, volgens mij niet aan één bepaald toestel gekoppeld.

Kabel is helaas ook geen oplossing, de microcard zit in de ruimte bij de batterij en moet met een deksel afgesloten worden, anders werkt de gps niet.
Vrees dat ik met een miskoop opgescheept zit.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 6 maart 2015 00:27:43 (56%)

pa3gws

Golden Member

Waarmee is het kaartje geformatteerd NTFS of FAT32?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Arco

Special Member

Misschien is de software aan het serienummer van het kaartje gekoppeld.
Maar je zult toch wel het kaartje om kunnen ruilen voor het juiste formaat? (eventueel tegen een vergoeding)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hoe kan ik zien of iets geformatteerd is volgens NTFS of FAT32?

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

verbinden aan een of ander Linux-achtigs (een raspberry pi, bv., of een PC die Linux draait), en dan

code:

fdisk -l

Wie weet kan het met Mac O/S ook, dat lijkt me best mogelijk maar ik ken daar niets van.

[Bericht gewijzigd door big_fat_mama op donderdag 5 maart 2015 21:59:46 (38%)

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Maar even ruimer kijkend: je bent vandaag in de meeste gevallen beter af met "open" data/informatie dan met toestanden van één commerciële aanbieder. Je hebt niet verteld wat je eigenlijk probeert te bereiken, maar om bv. moving map te doen ben je beter af met iets als navit op de eerste de beste smartphone of netbook dan met gelijk welk aangekocht gedoe.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
RAAF12

Golden Member

Op 5 maart 2015 21:54:04 schreef FrederiqueBM:
Hoe kan ik zien of iets geformatteerd is volgens NTFS of FAT32?

Kaartje in een SD card slot stoppen van een Windows PC?

Vervolgens in de filemanager het station selecteren en rechtclick kijken bij Eigenschappen daar staat het filesystem. Meestal FAT32 bij SD cards.
Kan de bestaande SD card niet via een computer worden geupdate? Er staat me iets bij dat er lifetime gratis map updates zijn.

Arco

Special Member

Kan ook in exFAT geformatteerd zijn...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hensz

Golden Member

Op 5 maart 2015 21:58:09 schreef big_fat_mama:Wie weet kan het met Mac O/S ook, dat lijkt me best mogelijk maar ik ken daar niets van.

Kan met MacOS ook. Met Disk Utility kun je een image van die SD kaart maeken en die op de micro-SD (die je op de correcte manier geformatteerd hebt zetten. Er staat nergens dat de 'gewone' SD op dezelfde manier geformatteerd is als de micro-SD. Zoek dus eerst uit wat jou Zumo wil.

En vergeet de tip van T-sec niet!

Op 5 maart 2015 20:36:36 schreef T-sec:
Je moet "cannot authenticate maps zumo" eens intikken in Google.
Blijkt dat je niet de enige bent. Het antwoordt staat er ook vast tussen.

Don't Panic!
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 5 maart 2015 21:39:30 schreef FrederiqueBM:
De kaart is plug-and-play, volgens mij niet aan één bepaald toestel gekoppeld.

Welke kaart is het? Is deze recent aangekocht? Indien recent aangekocht moet de leverancier je kunnen verder helpen.

Elke Garmin kaart dient ontgrendeld. Bij het ontgrendelen wordt ze gekoppeld aan het ID van een toestel. Gebruik op een toestel met uiteraard een ander ID is dan niet meer mogelijk. Heb je deze kaart dus al gebruikt voor een ander toestel, dan zal het game over zijn.

Vanaf de Garmin website en de kaart City Navigator Europa.

Om de kaarten op deze microSD/SD kaart te kunnen weergeven, moet u een compatibel toestel hebben met een microSD of SD kaartsleuf. Kaarten op microSD/SD kaarten kunnen niet naar een computer worden gekopieerd of op een computer worden weergegeven.

Het microSD/SD kaartpakket bestaat uit een microSD kaart en een SD kaartadapter.

Dit laatste indachtig. Heb je ook een adapter met microSD in?

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
pa3gws

Golden Member

De meest eenvoudige wijze om het te testen is het nieuwe kaartje in een PC te formatteren op fat32.
Grote kans dat het dan wel werkt gezien de Zuno 660 alleen mmar fat 32 kaartjes wil.
En als je de tip van T-sec probeert dan vind je o.a. dit.

"het bleek dat de sd kaart verkeert geformateerd was was ntsf moest fat32 zijn toestel werkt weer"

[Bericht gewijzigd door pa3gws op vrijdag 6 maart 2015 09:28:59 (30%)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Probeer eens de card te kopieren met DriveImage XML, dan maak je een 1 op 1 kopie zonder gezeur over fas,ntsf etc.

en zeker zijn dat je ook hidden en/of system files meekopieert

Hensz

Golden Member

Gewoon kiezen voor "Copy a drive block-for-block directly to another drive" :-)

Don't Panic!
GJ_

Moderator

Op 6 maart 2015 09:23:23 schreef buckfast_beekeeper:...Heb je deze kaart dus al gebruikt voor een ander toestel, dan zal het game over zijn..

Nee, die kun je "overschrijven". Ik heb een kapitaal aan blue charts (ongeveer 250 euro per kaartdeel) en die heb ik al op diverse apparaten gezet. Ik moet wel iedere keer opnieuw uitvinden hoe dat ook al weer ging, het is lastig. Maar het kan dus wel.

DriveImage werkt ook niet, de bestanden krijgen dan hele vremde leestekens.

RAAF12

Golden Member

Op 5 maart 2015 21:39:30 schreef FrederiqueBM:
Vrees dat ik met een miskoop opgescheept zit.

Het apparaat is tweedehands gekocht, het slot is microSD en de bijgeleverde
is card is SD?

Garmin Express downloaden en installeren en van daaruit het systeem updaten.
Zoals gezegd zitten er lifetime gratis maps op dat ding.

de SD card is 2ehands, mijn toestel heeft een micro SD card, ik ben bang dat het niets wordt

RAAF12

Golden Member

Als je Garmin Express download, installeert en met een USB kabeltje verbind zal de software het type aangesloten navigatiekastje herkennen.
Vervolgens kan je de laatste navi met kaart erop zetten.