Dual Boot W7 Home en W7 ultimate werkt niet

Dit topic is gesloten

Hallo,

Geen idee of iemand mij kan helpen maar ik heb een probleem.

Ik heb windows 7 home premium op mijn laptop staan maar moet naast W7 home premium W7 ultimate er op hebben. ( dit i.v.m. WinCC van Siemens, deze werkt alleen op Pro en ultimate)

De pc heeft drie schijven:

F schijf, waar ik niet bij kan komen ( hier staat waarschijnlijk de installatie op van W7 home premium)

C schijf, met windows 7 home premium

E schijf, waar ik windows 7 ultimate op heb geinstalleerd

Na de installatie start de pc zich opnieuw op. Alleen niet in Ultimate maar in home premium. Vervolgens in systeembeheer aangegeven dat de pc op moet starten vanaf de E schijf, maar nog steeds start hij op in Home premium.

Heeft er iemand een oplossing waardoor mijn pc het onderschijdt ziet tussen Home premium en Ultimate.

Dit is meer een vraag voor tweakers.net
Niet electronica gerelateerd.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Op 5 maart 2015 21:52:52 schreef Gadget_inc:
Dit is meer een vraag voor tweakers.net
Niet electronica gerelateerd.

Ik had inderdaad al zo'n idee, maar was lid van dit forum ik dacht dat misschien iemand het hier wist.

Maar zal me ook even aanmelden op tweakers.net

je kunt bij msconfig instellen welk OS eerst opstartend is..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 5 maart 2015 22:03:24 schreef testman:
je kunt bij msconfig instellen welk OS eerst opstartend is..

De E schijf is ook geselecteerd als standaardbesturingssysteem, maar dit werkt dus niet!

sinds een paar jaar werkt windows al niet meer met letters. (intern).

dit gaf alleen maar problemen, maar omdat veel software niet beter weet, zie jij ze nog steeds in verkenner.

begin eens met schijfbeheer. vind je onder computerbeheer in config. scherm, of start->rechtermuis op "computer"->"beheren" (geel schildje)

dan in menu opslag kiezen voor schijfbeheer. kijk welke schijf welke letter heeft en hoe groot ie is. 100 mb of minder? dan is het een opstart partitie.

GMT+1

Op 5 maart 2015 22:39:58 schreef Progger:
sinds een paar jaar werkt windows al niet meer met letters. (intern).

dit gaf alleen maar problemen, maar omdat veel software niet beter weet, zie jij ze nog steeds in verkenner.

begin eens met schijfbeheer. vind je onder computerbeheer in config. scherm, of start->rechtermuis op "computer"->"beheren" (geel schildje)

dan in menu opslag kiezen voor schijfbeheer. kijk welke schijf welke letter heeft en hoe groot ie is. 100 mb of minder? dan is het een opstart partitie.

De F schijf is bij mij dus een opstart partitie (is exact 100MB. Moet hier iets in veranderd worden of moet deze geformateerd worden zodat het wel werkt?????????

Diamon

Golden Member

Kijk eens naar de gratis versie van vmware player. Jekunt een virtuele installatie daarmee maken. Heb zo zelf 3 van deze installaties draaien op me laptop

RAAF12

Golden Member

Diverse Windows versies is op verschillende partities zetten! Daarna met Easybcd kan je alles instellen waarmee je wilt booten. Heel simpel.

Arco

Special Member

Is er een reden waarom je 2 OS'en wilt installeren? Alles wat onder Home Premium werkt, werkt ook onder Ultimate...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 5 maart 2015 22:53:19 schreef Arco:
Is er een reden waarom je 2 OS'en wilt installeren? Alles wat onder Home Premium werkt, werkt ook onder Ultimate...

Zoals in de tekst is te lezen werkt WinCC van Siemens alleen op ultimate of proffesional

Arco

Special Member

Dat heb je toch aan Ultimate genoeg? (is de 'grote broer' van de home edition)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 5 maart 2015 22:56:25 schreef Arco:
Dat heb je toch aan Ultimate genoeg? (is de 'grote broer' van de home edition)

Dat is dus de vraag, ultimate is geinstalleerd maar wil niet opstarten. Wanneer ik de E schijf opstart (ultimate) dan start hij Home op.

Arco

Special Member

Je kunt de boel toch opnieuw installeren, dan is de Home edition vanzelf weg (heeft toch geen nut verder)
Als je toch een tweede OS op wilt starten, moet je die drive wel bootable zetten in Disk Manager (of een bootmanager installeren)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 5 maart 2015 22:43:25 schreef Electro17:
De F schijf is bij mij dus een opstart partitie (is exact 100MB. Moet hier iets in veranderd worden of moet deze geformateerd worden zodat het wel werkt?????????

NIET FORMATEREN!

ik probeerde enkel uit te leggen het verschil tussen schijf letter / fysieke schijf / partitie. hoeveel schijven en partities zie je nu?

de beide windows hebben een C schijf, en noemen de andere dus E en F. (de 100mb partitie is in de normale windows verborgen, maar je kan hem wel van andere installaties bekijken. waarschijnlijk heb je er dan ook 2 in schijfbeheer).

kun je uitleggen waarom je niet een upgrade hebt uitgevoerd? gewoon windows CD erin, upgraden naar ultimate en je had gewoon 1 windows gehouden.

GMT+1

Op 5 maart 2015 23:17:29 schreef Progger:
[...]

NIET FORMATEREN!

ik probeerde enkel uit te leggen het verschil tussen schijf letter / fysieke schijf / partitie. hoeveel schijven en partities zie je nu?

de beide windows hebben een C schijf, en noemen de andere dus E en F. (de 100mb partitie is in de normale windows verborgen, maar je kan hem wel van andere installaties bekijken. waarschijnlijk heb je er dan ook 2 in schijfbeheer).

kun je uitleggen waarom je niet een upgrade hebt uitgevoerd? gewoon windows CD erin, upgraden naar ultimate en je had gewoon 1 windows gehouden.

Ik doelde eigenlijk op een oplossing wat ik moest doen, ga ook niet zomaar iets formatteren. :)

Arco

Special Member

Zoals gezegd, drive met Ultimate bootable zetten
Je kunt Ultimate ook op een USB stick zetten en daarvan booten...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Lees dit eens aandachtig door, denk dat je er hier wel mee komt, succes ermee

(Snap alleen niet waarom je niet enkel Ultimate pakt maar dat is niet mijn zorg :P )

https://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/multiboot_systeem_opzetten.html

Hugo Welther

Moderator

Geen onderwerp voor CO maar voor Tweakers. Slotje.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Dit topic is gesloten