Lavamat 74530 doet niets

Als ik op start programma druk wordt de deur wel vergrendeld maar neemt geen water.
Deur schakelaar contacten schoongemaakt maar helpt niet.
Wat kan eventueel het probleem kunnen zijn ?

AEG1.pdf

Het kan zijn dat je spoel v.h waterslot kapot is . (deze kun je nameten op ohmse weerstand )

Moet ongeveer rond de 2200 ohm zijn .

Je kan ook meten of er spanning op je waterslot komt .

Het kan zijn dat er geen aansturing is vanuit het brein.(bijv triac of relais dat niet aangestuurd wordt vanuit transistor iod .

Dit zul je moeten meten controleren .

Het schema wat bijgevoegd is van een ander type aeg maar kun je een beetje als hulp gebruiken.

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

gaat de machine wel eerst afpompen bij aanzetten? dat is het eerste wat moet gebeuren, zo niet pomp verstopt of kapot, wat de reden kan zijn van een niet werkend waterslot..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb. De pomp schoon gemaakt zat aardig verstopt, daarna de pomp ge demonteerde, daar ik niet kon voelen of hij kon draaien. Je hoort hem niet pompen als je de wasmachine aanzet, pompt hij ook als al het water er uit is ?
Het vreemde is ook dat iedereen het heeft over fout codes, ik krijg geen codes.
En het resetten van de machine, hoe moet dat ?
Ik zal het plaat werk er maar weer afhalen om te zien of ik iets kan meten.

Normaliter geeft machine na verloop van tijd een foutcode. Anders als volgt: Druk start/pauze en de knop links er naast tegelijk inen houd deze ingedrukt tijdens een programma (deur dicht en bijv pompen oid), dan komt er na een paar seconde een e met een tweecijferige code in het schermpje.

Machine heeft 1x het spoel programma gedraaid daarna niet meer.
Foutcode is niet uit te lezen.
Wat nu?

Na spoelgang 21 minuten, die goed gaat. Doet hij het de 2 keer niet.
Als hij een paar uur zonder stroom heeft gestaan kan ik weer een spoelgang maken.
Wat kan hier de oorzaak van zijn.