AEG Completa AA 911D91-OL vaatwasser stopt

heren goede avond, ik heb een vaatwasser ,merk AEG controlux completa ,maar ik kan nergens model nr zien , hij doet 't maar na 3tot4 min schakeld hij uit, dan blijft reset knopje knipperen, wat kan hier de oorzaak zijn ? alvast bedankt .

154

lekbak onder machine vol? zo ja gaat de pomp vaak ook lopen. afhankelijk van de leeftijd kan het ook al foutgaan met water innemen, meestal de slang naar de filterbak welke vervuild is.

typenummer staat in de rand van de klep op het rvs geprint..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

hij neemt genoeg water in ,en hij pompt ook alles weg .

154

Typenummer niet op de deur aan de rechter zijkant , als hij in de hoek staat heb je een spiegeltje nodig.
Knippert het reset lampje in een bepaalde ritme bv 2x pauze 2x etc of wellicht een piepsignaal in een bepaald ritme.
Hij pompt dus af pakt water , maar dan?
Gaat de hoofdpomp draaien met draaiende sproeiarmen of gebeurt er dan niets.

deze gegevens staan op de vaatwasser:

Mod: F. Complet AAA
PNC: 911919604101
S-N: 91630028
Type: 911D91-OL

Of de hoofdpomp draait kan ik niet zien, ik zie alleen dat er water uit komt.

De lekbak zat wel vol.

154

Het Reset lampje blijft gewoon door knipperen .

154

als de lekbak onder de machine zelf vol stond is er een lekkage, vaak de pomp welke lekt, maar dit is pas te zien als het water eruit is, anders komt meteen al de error. ik vermoed een groot lek, gezien de storing al zo snel kwam, water inname en dan begint de pomp te lopen, een lek in een slang komt dan pas aan bod..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

zit de pomp helemaal binnen? want ik kan deze niet zien .

154

de circulatiepomp ziyt meestal wat achterin aan de zijkant. de machine zal hiervoor onder het aanrecht uit moeten. je kunt het water op de bodemplaat ook eruit halen en zien of het toestel dan weer werkt, soms is het alleen de overloop welke is ingekomen. zet het toestel aan met de dorpel eraf, en kijk met aanzetten eronder met een zaklamp, gaat het lekken kun je dit zien en weet je waar te zoeken..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

http://onderdelen.aeg.nl/product/1528059007/Stijgbuis

Controleer even of de buis lekt , je ziet dan kalksporen vanaf de plek waar de buis de kuip in gaat..
Je dient dan wel het toestel uit de bouwen en de rechter zijwand te verwijderen.
Oorzaak is gescheurde schroefdraad van de buis , je kunt dit vaak al voelen als je aan de kunststof moer draait in de kuip , deze zit rechtsboven.

ik weet niet hoe de water in lekbak terecht gekomen is ,ik heb alles open geschroefd , machine aangezet ,ik kan geen lekkage zien, nergens ,maar de storing kom nog steeds terug ,en de pomp begint meteen te lopen !

154

ik heb veiligheidschakelaar uitgeschakeld door de de twee draden los te treken ,machine blijft nou wel draaien ,maar wordt geen water naar binnen gesproeid, wat kan de oorzaak zijn ?

154

Omdat je de draden losgenomen heb, doet hij het niet want het waterslot loopt via die schakelaar als uiterste beveiliging.

oke ,de draden zijn terug geplaatst ,en hij neemt nog steeds geen water binnen,hij sproeid niet !.

154

werkt het waterslot aan de kraan wel? of komt er miss geen spanning op dat slot?

als de lekbak nog voloopt is daar nog steeds een lek, dat moet eerst gemaakt worden anders werkt het toch niet!

ding uitbouwen , bodemplaat eraf halen, paar balken of mokken eronder en kijken met een zaklamp waar het water vandaan komt.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

heb ik al gedaan testman, maar ik zie geen water meer onder uitlekken !

154

en als je de machine eens een beurtje laat draaien met vaat erin? als die daar doorheen komt kan het toeval zijn geweest. soms heb je dat een overstort inkomt of lekt er water in een afzuig schacht voor het drogen, deur niet goed dicht waardoor lekkage..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

hij neemt nog steeds geen water binnen,hij sproeid niet !

Ja logisch , zal toch eerst water naar binnen moeten komen.
Als er water gelekt heeft op het verwarmingselement zal toestel alleen afpompen en geen water innemen omdat de elektronica een aardfout in het element ziet.
Ik vermoed nog steeds lekkage van de stijgbuis met nu een aardfout in het element.
Als je het element loskoppelt zal toestel weer water innemen.
Tenzij het toestel meteen begint met afpompen zonder dat de deur dicht is dan is nog steeds de vlotter geactiveerd.