attiny boards in map hardware

ik heb attiny.zip en attiny45-85.zip
nu pak ik 1 van de 2 uit in de map :
C:\users\bertus\Documents\arduino-1.5.2\hardware\
ik start de arduino opnieuw,maar krijg het niet voor elkaar om de attiny's te voorschijn te krijgen.
ook niet in 1.5.8
altijd gewerkt ,en krijg het nu niet voor elkaar.
iemand een idee??

Ja, was mij ook opgevallen na de update naar 1.6.x. Zelf had ik dit nog gevonden : http://highlowtech.org/?p=1695 maar ik heb dat niet meer getest. Heb besloten verder gaan werken met Atmel Studio en de Arduino IDE minder te gaan gebruiken. Was ik al van plan en voor de ATtiny's werkt dat nu.

ik gebruik geen 1.6.x
maar 1.5.2 en 1.5.8,maar niks werkt meer met die arduino,wat betreft attiny
en via usbasp werkt het ook niet,hij programmeerd 100% maar de chipjes zijn leeg ofzo ,doen niks meer.
die link van Rolo geprobeerd ,werkt hier ook al niet,zou gewoon moeten werken,unzippen in hardware map en opnieuw opstarten

even melden dat ik vorige week win 7 er opnieuw opgezet heb,kan het een andere instelling zijn of een driver of wat ook????

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 6 mei 2015 21:54:40 (16%)

Op 6 mei 2015 10:32:13 schreef bertus1945:
even melden dat ik vorige week win 7 er opnieuw opgezet heb,kan het een andere instelling zijn of een driver of wat ook????

Waarom heb je dan 1.5.x erop gezet, dat zijn beta versie's die niet meer ondersteund worden lees ik net.

omdat 1.6.3 en 1.6.4 het ook niet goed doen :)
nu 1.6.2 en 1.6.3 geprobeerd zelfde resultaat krijg de attiny's niet te zien .
mankeert er wat aan mijn windows 7 ,mis ik iets??

[Bericht gewijzigd door bertus1945 op woensdag 6 mei 2015 14:35:17 (17%)

in plaats van:

C:\users\bertus\Documents\arduino-1.5.2\hardware\

moet je doen:

C:\users\bertus\Documents\Arduino\hardware\

de 'Arduino' map wordt automatisch aangemaakt als je een sketch opslaat. bij mij werkte het ook niet als ik de "hardware" tussen de programma bestanden zetten, maar wel als ik hem tussen de ".ino" bestanden zette.

GMT+1

dat begrijp ik niet helemaal , dat tussen programma bestanden en tussen de ino bestanden zetten.
en zo gedaan zoals je zegt van moet je doen.
maar niks hoor

[Bericht gewijzigd door bertus1945 op donderdag 7 mei 2015 13:00:18 (25%)

Ik heb 2 mappen met arduino:

Arduino-1.0.4 staat ergens op mijn schijf, in dit geval in downloads. (ik heb er ook een op bureaublad, werkt ook.

"Arduino" bevat al mijn opgeslagen source files. (.ino bestanden) deze bevind zich in "documenten"

volgens mij is die 2e map automatisch aangemaakt. ik heb geprobeerd de attiny bestanden in de bovenste te zetten, maar dat werkte niet. als ik zelf een hardware map maak in de onderste werkt het wel.

zo ziet het er bij mij nu uit:

met de usbasp kan ik hem gewoon direct vanuit arduino programmeren.

GMT+1

ja daar staat die attiny map ook bij mij,maar bij de lijst in arduino komt het niet dus.
Zoals ik al eerder melde ik heb diverse IDE's geprobeerd allemaal het zelfde.
terwijl het bij een vorige installatie van windows altijd gewerkt heeft.
jij weet hoe het moet,zie ik
heb je zin om bij mij met teamviewer even te kijken???
dan zie je het zelf

[Bericht gewijzigd door bertus1945 op donderdag 7 mei 2015 13:21:32 (18%)

Alles is opgelost .
ik ben er achter wat het was.
elco van 10uf pas plaatsen op arduino reset na het uploaden van arduino as ISP.
net als mijn printje wat ik er voor had.
printje pas plaatsen na uploaden van ,Arduino as ISP.
en werkt nu fijn.
Bedankt allen