Welk relais nodig?

Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een relais welke bij lage voltages al schakelt maar gemiddeld 14,4v aan kan.

Het is voor een scooter waarbij het relais geschakeld dient te worden tijdens het kickstarten. Er staat dus maar kort een spanning op en dat valt daarna weer weg. Het is de bedoeling dat het relais bij het kickstarten al schakelt en zo de CDI activeert. Het is een kabel die overigens onderbroken dient te worden op het moment dat het relais activeert. Vandaar dat het een SPDT type relais moet zijn.

Ik heb dit al gevonden:

http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/500000-524999/503634-d…

Alleen ik kan type AZ767-1C-9D nergens vinden.

Enig advies/tip/relais?

Arco

Special Member

Je zoekt een relais wat bij lage spanning al schakelt. Wat is laag? (relais in je link schakelt pas bij 9 volt)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Thevel

Golden Member

Je kunt ook een relais nemen met een lagere spoelspanning en een spanningsregelaar om het ook op 12V te laten werken.

Bijvoorbeeld een 5V relais en een TS2950C-5.0 (LDO) regelaar, het relais schakelt dan vanaf ongeveer 5V

Arco

Special Member

Een 9v relais kan ook. Sommige werken van 6.5 tot 16.5v...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
RAAF12

Golden Member

Bij een te lage spoelspanning wordt vaak de contactdruk laag van het schakelcontact. Bij hogere stromen kan dat verkeerd uitpakken voor de levensduur (plakken, inbranden ect)