Autoradio huisgebruik hoe geheugen onthouden?

Op 26 mei 2015 22:37:21 schreef amateurtje:
[...]
Deze voedingen zijn trouwens ook mooi terug te vinden in een standaard din stekker..

PS, kever met wimpers... kan het nog mooier......

PPS dat was nog van voor de voetenverwarming: de doorbraak... Het enige wat je warm kan krijgen zijn dan ook je voeten, maar dan ook heeeeel warm.......

mooi hé wimpers haha .
voetverwarming bij een kever had je alleen bij nieuwe kevers , na enige tijd kon je dat vergeten met luchtkoeling , vooral de transporters was kou lijden zonder webasto kachel

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

dat prommetje hebben de duurdere radio's wel, maar de veranderende getallen worden moeilijker opgeslagen daarin lijkt het. de klok blijkt vrijwel altijd een probleem te zijn bijv. heb hier een jvc autoradio als keukenradio welke een storing had in het reset circuit. dat prommetje verwijderd en toen het echte euvel was gevonden was dat 8 pin smd ding natuurlijk kwijt. echter blijft het geheugen nog hangen net als andere radio's, spanning weg ook geheugen weg. alleen de presets blijven wel hangen, geluidsinstellingen weer niet.

de continu draad heeft per merk en type radio andere eigenschappen. bij de ene radio kun je nog wel de cd ejecten op alleen continu spanning, maar verder niks. de andere doet helemaal niks of geeft een piep als error. weer een andere speelt gewoon met alleen acc aangesloten maar valt na een uur uit en moet je weer met de hand aanzetten.

momenteel heb ik een oude philips autoradio in gebruik welke een 15 speakers aanstuurt die voorheen op een 100v versterker zaten. wegens onvrede over zenderkeuze bij een kennis in de kiet een deel van de 100v speakers aan de radio geknoopt en dat speelt al 3 maanden 24/7 prima. ( moest goedkoop, die radio houdt zijn zenders vast zonder voeding, meanwell smps van 5A eraan en antenne erin en klaar)

waar rook was, werkt nu iets niet meer