Uitgang IR module aanpassen

Hallo
Ik heb een ir module gekocht en daarbij is de uitgang in de normale stand hoog (3v) en als de straal doorbroken wordt laag (1v)
Ik kan dus eigenlijk alleen iets uitschakelen, of ik moet een relais gebruiken.
Mijn vraag is, kan ik met een simpele schakeling achter de uitgang bereiken dat bij het doorbreken van de straal het signaal hoog wordt?

Bijvoorbaat dank.

1) Je kan je "belasting" tussen de (3V?) voeding en de uitgang hangen.
1A) veel van dit soort uitgangen zijn "open collector", dus dat je 3V meet verbaast me al een beetje, en dat je dan nog maarliefst 1V meet als ie "actief" is, is dan weer een beetje veel.

2) Waar is ie voor gemaakt? Dat geeft een hint wat voor (hoeveel) belasting ie kan schakelen. Een gewone transistor-schakeling inverteert al. Een extra weerstand-en-diode zou je kunnen gebruiken om de boel aan te passen aan het hoge "moet nul V zijn" signaalniveau van 1V. Met de tor kan je eventueel een relais schakelen.

3) Een relais op de juiste manier geschakeld (evt. dus tussen 3V en de uitgang), zal wel kunnen, mits de output dus geschikt is om direct een relais te schakelen. 3V relais zijn wat zeldzamer en

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik heb inderdaad fout gemeten, hoog is 3,9 en laag is 0,123.
Nu heb ik er al een transistor schakeling achter zitten, want die 3,9 is te weinig voor een relais, maar ik wil er een tijdschakeling achter hebben en dat wil ik eigenlijk zonder relais er tussen.

Het is vrijwel zeker een open collector uitgang. Zoek eens op hoe dat werkt. Er zal in de specificaties toch wel iets staan over het type uitgang?

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

sorry voor de late reactie, maar ik heb een ongelukje gehad en kon daarom niet bij de pc komen.
Ik heb het probleem toch maar met het relais opgelost, en alles werk naar behoren al is het door dat relais wat groter uitgevallen dan ik wilde.
Bedankt voor jullie opmerkingen en tips.

Lambiek

Special Member

Wat voor module heb je, een TSOPxxxx toevallig?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.