Hulp gezocht met DHT11 sensors in arduino

Beste allemaal,

Ik ben bezig om een setting te maken om van een aantal omgevingen de temperatuur en vochtigheid te meten. het idee is om 6 DHT11 sensors op een Arduino UNO aan te sluiten en deze via een laptop uit de lezen met de serial functie. Nu heb ik een code geschreven, echter krijg ik een aantal fouten, namelijk:

error: dht1 was not declared in this scope
error: dht2 was not declared in this scope

deze foutmelding krijg ik voor alle 6 de sensors.

Ik heb de code van deze site

Kan iemand mij vertellen wat er fout gaat in mijn code waardoor dit niet werkt? Ik heb de code in de bijlage gezet

_6sensors.ino

Graag zie ik jullie frisse blik tegemoet zodat ik deze opstelling eindelijk werkend kan krijgen!!

Velen malen dank alvast!

Ik ken deze sensoren niet, maar in de voorbeeld sketch worden ze ook nog geïnitialiseerd met:

code:


DHT dht(DHTPIN, DHTTYPE);

Dat stukje heb ik werkelijk waar over het hoofd gezien!
Sketch blijkt nu fout vrij, ga hem morgen gelijk testen!!!

Thx Aart :-)

Vergeet die chinese klonen (DHT11 & 22) van de SHT-11. Koop een SHT-11, en ja dat kost geld, maar daar heb je dan ook wat aan.

Die chinese klonen heb ik ook gehad, liggen inmiddels in de vuilbak.
Er zit namelijk alleen maar een simpel printplaatje met baantjes in als sensor, soort van "opgewaardeerde" watersensor. Geven geen consistente waarden.

http://www.rlocman.ru/i/Image/2012/01/16/DHT-11_inside_1.jpg

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.