Vaillant HR solide ketel

Arco

Special Member

Er wordt ook wel gezegd dat het komt door het feit dat gebruik van < 1.5 liter per minuut door de ketel als een 'lekkende kraan' wordt gezien.
(1.5 liter lijkt me toch wel een héél erg lekke kraan... :) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Misschien eens zo'n open therm gateway aansluiten dan kun je meer zien wat er gebeurd. Ik heb met een oude remeha en een draadloze chronoterm rare dingen gezien met het warm water. Via de ketelbediening niet lager in te stellen , met de remeha interface ook niet , met de ot gateway wel. Alleen toen ik die er tussen uit haalde en de chronoterm weer direct aansloot ging het setpunt weer omhoog. Die draadloze chronoterm geeft zo te zien alleen ruimtetemp setpunt via open therm door. Hoe de ketel dan aan z'n setpunt komt voor warm water ?? Als een gateway wordt aangesloten geeft die ook een warm water setpunt door. In de ketelsoftware zal ergens een fabrieksinstelling zitten. Met nieuwere ketels zul je met een diagnose pogramma van de fabrikant veel kunnen zien .

[Bericht gewijzigd door jan_55 op zondag 27 september 2015 23:22:31 (12%)