Koppelkabel Logo!

Goede avond,

Ik heb in mijn groepenverdeler een Logo! met uitbreidingsmodule. Nu wil ik er 2 uitbreidingsmodules bij plaatsen, echter past er nog maar 1 naast. Ik zal dus een rij lager verder moeten gaan. Ik kan alleen nergens vinden of er ook een koppelkabel verkrijgbaar is, ik zie op elk voorbeeld alleen maar dat ze rechtstreeks aan elkaar geklikt worden. Weet iemand of dit bestaat? Of dat er een andere oplossing is, behalve een complete basismodule bijplaatsen?

Groeten Frank

kun je de automaten niet naar beneden verplaatsen en de vrijgekomen ruimte voor de logo gebruiken?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

De logo zit al op een lege rij, deze is niet langer. Ik zal morgen een foto plaatsen van de situatie.

Sine

Moderator

Dat kan tricky worden, nooit gezien en ik vraag me af of ie bestaat ...

Bij de Easy xLogic PLC's (een kopie van de Siemens Logo PLC's) bestaat zo'n koppelkabel, dat is gewoon een verlengkabel (male header naar female header bandkabel), dus Siemens zal het ook vast wel hebben.
In Zevenbergen zit een dealer van xLogic, dus mocht je die kabel willen proberen kun je daar terecht.

chuckie

Honourable Member

Ik ben een frequent gebruiker van logo's, maar heb ze nog nooit gezien. Kan ze ook niet ergens in doc's terug vinden.
Je kan het natuurlijk vrij simpel zelf maken, want bij logo is het zoals hierboven al aangehaald ook female naar male headers.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

Iedereen bedankt voor de reacties! Vanavond eerst maar eens die headers bestellen om zelf zo'n kabel te maken. Mocht dat niet werken zal ik de leverancier van Xlogic eens benaderen. Ik zal binnenkort laten weten wat het resultaat is geworden.

Sine

Moderator

Bij de wat oudere logo's (en misschien de nieuwe ook nog wel) was de interne elektronica niet galvanisch gescheiden van de voeding.

Vertaling: Bij een 230V logo hangt de interne bus ( en de programmeer stekker ) aan het lichtnet !

Iets om mee uit te kijken.

Goede tip, ik heb hier overigens de 24V versie met RJ45 aansluiting.

Inmiddels heb ik de "koppelkabel" gemaakt. De eerste had ik gemaakt met zo'n plastic omhulsel voor de headerpennen, dit bleek qua afstand niet overeen te komen, daarom uiteindelijk de pennen aangeperst en geïsoleerd met krimpkous. Het werkt prima, alleen kun je zo wel makkelijk verkeerd om aansluiten!

Iedereen bedankt voor de tips!

DE OLDE

Overleden

Zo'n kabeltje is wel heel creatief gemaakt, waar voor hulde, maar betrouwbaar is het natuurlijk niet, plat gezegd een losse bende. :(

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.