radio boxen op pc

goededag
mijn naam is jef
en ik zou graag het volgende doen

ik heb 2 radio boxen die niet gebruikt worden
en zou deze graag op mijn pc aansluiten

deze zijn echter niet met een 3.5mm jack
maar hebben elk gewoon 2 kabels

het type is sanyo sx -ub1470

ze hebeen een max input van 8w (peak)
en een impedantie van 4ohm (elk denk ik)

de 2 kabels zijn gewoon een pozetieve en een negatieve

kan ik hier gewoon een audio jack aanhangen of moet ik hier nog een soort versterker tussen zetten

het zou zeer leuk zijn moest iemand mij hiermee kunnen helpen

vriendelijke groeten
jef

Daar zal helaas nog een versterker tussen moeten. Ze zullen anders erg zacht klinken. Een 3,5 mm aansluiting van een PC kan hooguit een koptelefoon aansturen, en geen speakers.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

Je kunt het natuurlijk altijd proberen om rechtstreeks aan te sluiten. Al zal het vermoedelijk nauwelijks geluid geven.

En als je het leuk vindt om zelf iets te bouwen... hier staat een schema van een 10W versterkertje: schema 10W

Die heb je dan wel 2x nodig voor stereo.

oke bedankt ik zal er eens naar kijken

Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
High met Henk

Special Member

Goedkoper.. Ergens op een rommelmarkt iets voor 5 euro kopen

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 6 juli 2015 01:10:39 schreef Fuzzbass:
Daar zal helaas nog een versterker tussen moeten. Ze zullen anders erg zacht klinken. Een 3,5 mm aansluiting van een PC kan hooguit een koptelefoon aansturen, en geen speakers.

Dat hoeft tegenwoordig niet altijd waar te zijn. Er zijn een heel aantal chipsets die op hun uitgang met 8 ohm belast kunnen worden. Echt veel vermogen komt er niet uit, maar passieve speakertjes voor 'kantoorgebruik' zijn er prima mee te sturen.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Voor zover ik de link van TS heb begrepen, kan dat niet met het MB dat hij daar laat zien.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@Jochem, 8 ohm belasting kunnen ze vrijwel allemaal wel hebben, maar met bv. 100 mW gaat het toch niet indrukwekkend klinken en snel vervormen.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

Indrukwekkend niet, daarom zeg ik 'kantoorgebruik'.

@Tidak: Zou kunnen, ik heb de link niet bekeken

If you want to succeed, double your failure rate.

Sommige ouwe geluidskaarten hebben een schakelbaar versterkertje. Om te schakelen van lijnniveau naar speakerniveau (reken op 2x 1w) moest een jumpertje worden omgezet. Misschien kan je aan zo'n kaartje komen.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!