samsung tv LE40N87BD start niet

beste
mijn samsung tv gaat niet meer aan
de rode licht van voor gaat wel aan en ik hoor constant een klik klak geluid
de

ze geluid komt van de gele en zwarte relais zie foto
is iemand dat mij kan bevestige dat deze stuk zijn?
en waar deze te bestellen zijn?
ik dank jullie
Antonio

Diamon

Golden Member

Foto's zijn niet echt duidelijk, maar rechts boven zie ik een aantal bolstaande elco's.

ik denk dat je gelijk hebt
ga deze vervangen
dank u

maartenbakker

Golden Member

Gebruik low-ESR of low-impedance elco's van een goed merk. Bijvoorbeeld Panasonic FC, FM of FR reeks.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

yeees!!!!!
ze doet het weer
bedankt voor de hulp
jullie zijn fantastische
nog eens bedankt
Antonio

Diamon

Golden Member

Wat voor merk / type heb je er in gezet?.
Alleen die vervangen die bol stonden, of gelijk het hele setje wat daar zit?.

de merk weet ik niet
maar de nieuwe zijn iets dikker van formaat
gekocht bij electronica winkel in Genk
ik heb alleen die dat bol stond vervangt

maartenbakker

Golden Member

Kan zijn dat er vervolgreparaties komen, maar dan weet je alvast waar je het moet zoeken.

@Zoef hieronder: Ik zou eerder denken aan 47n of 100n?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 1 augustus 2015 18:43:23 (25%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Zet dan gelijk ook ontkoppel Ctjs over die elco's, ik meen dat ik daar tussen de 47 en 100 PF voor gebruikte. Ik heb deze TV's ook al gehad in de nadagen van mijn actieve loopbaan en soms kreeg ik deze met dezelfde elco's al ter reparatie zelfs binnen de garantie termijn. Na deze modificatie kwamen ze niet meer terug, eerst voelde je de elco's warm worden later dus niet meer.
Door de hoge schakelfrequentie gedragen deze elco's zich als een zelfinductie, vandaar dat ze heet worden.

Groetjes Hans.

[Bericht gewijzigd door Zoef de Haas. op zaterdag 1 augustus 2015 15:23:22 (12%)

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!