smartphonecq GPS (Navigatie)

Hallo,

Ik vraag me af als ik een LM7805CT met aan de ingang 12 a 14v DC gekoppeld, daaruit de spanning krijg die een smartphone normaal krijgt.
Of, komt er wat meer bij kijken.
Bedoeling van deze vraag is:

Een smartphone welke een navigatie app heeft, zonder lange en storende voedingskabel in een wagen aan te sluiten.
Het is met name zo, dat ik in de hemelconsole van die wagen een vast (12V boordspanning) punt heb, en dus mooi uit zou komen met een kort eindje kabel, welke niet storend is bij bvb schakelen zoals dat nu WEL het geval is.

De manier waarop de punten in de mini usb stekker zijn aangesloten heb ik zonder problemen op het www gevonden, doch voor de juiste mogelijkheden denk ik hier beter uit te zijn.
En, wat mag ik verwachten aangaande warmteontwikkeling van de LM7805CT?
Zonder meer geen probleem, of best koelen?
Indien ja bij koelen, kan een "vleugje" koelvin volstaan, of zit ik hier met toch een "xxx" aan koelvin?

Met dank,

Totale beginner

Golden Member

Als ik het goed begrijp wil je een smartphone als navigatie gebruiken en die laden met een 7805. Dat gaat warm worden en je gaat een heel mooi koelblok moeten zoeken wil je dat echt zo doen.

In zou aanraden een micro USB autolader te kopen in de action voor €2 of €3. Daar zit een schakelende voeding in en je kan dat printje vast wel op de goede plaats wegwerken.

Ik denk inderdaad ook dat dat het beste zal zijn dan.
Vandaar op het einde van mijn vraag naar de koeling van de 7805.

Alvast bedankt, ik begin zo'n adapter te slopen.

Dd

Op 1 augustus 2015 11:45:05 schreef Denis02:
Ik denk inderdaad ook dat dat het beste zal zijn dan.
Vandaar op het einde van mijn vraag naar de koeling van de 7805.

Alvast bedankt, ik begin zo'n adapter te slopen.

Draad mag wat mij betreft afgesloten worden, ik denk niet nog betere tips in deze te krijgen.

Dd