Toch wifi allergie?

GJ_

Moderator

Met lichtflitsen toon je niks aan. Mensen met epilepsie zijn hier niet perse gevoelig voor

Anoniem

Onderstaande tekst komt van de eerste de beste medische site die ik gegoogled heb in 0.05 sec.

Flitsgevoeligheid
Bij ongeveer 5% van de mensen met epilepsie wordt tijdens het maken van een EEG flitsgevoeligheid geconstateerd. Ook bij mensen zonder epilepsie wordt deze eigenschap soms bij toeval op het EEG ontdekt.
Lichtflitsprikkeling met een bepaalde frequentie geeft bij deze mensen epileptische ontladingen die kunnen leiden tot echte aanvallen. Behalve bij bepaalde lichtflitsen kunnen soms ook patronen een reactie geven. Bij sommige mensen kunnen lichtomstandigheden in het dagelijks leven aanleiding geven tot aanvallen. Zo is het mogelijk dat tijdens het (auto)rijden lichtflitsen van een laagstaande zon tussen bomen door een aanval opwekken. Hetzelfde is mogelijk bij een spelcomputer of snel wisselende beelden op de televisie. Dit komt echter erg weinig voor.
Lichtflitsgevoeligheid komt meer voor bij erfelijk bepaalde vormen van epilepsie, maar is soms ook te zien bij de symptomatische epilepsiesyndromen.

Hier kun je op zn minst zeggen dat een effect wetenschappelijk aantoonbaar is.

Probeer eens een dergelijk medisch onderbouwd artikel te vinden over radiogevoeligheid.

Ik heb het dan niet over fantasie uit het wereldje van tantrayoga, wellness geitenwollensokken en edelsteentherapie.
Daar vind je vast wel iets.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 20 september 2016 22:02:49 (1%)

GJ_

Moderator

Op 1 september 2015 17:56:08 schreef grotedikken:
Bij ongeveer 5% van de mensen met epilepsie wordt tijdens het maken van een EEG flitsgevoeligheid geconstateerd.

Da's zelfs nog minder dan ik dacht.

evdweele

Overleden

De vrouw waarmee dit topic begon is nog veel zieker, of heeft een nog grotere fantasie dan we al dachten.

Uit de Automatiserings Gids van 31 augustus:

Opmerkelijk genoeg betreft haar overgevoeligheid niet alleen draadloze communicatie-signalen; ook beeldschermen en zelfs batterijen maken dat zij zich niet goed voelt.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Als ze ziek wordt van batterijen, heeft ze die waarschijnlijk niet goed genoeg gebakken.

En WTF zijn "digitale stralingen"?!?

Ik stel voor dat iemand haar voorzichtig verteld dat er zoiets als een aardmagnetisch veld bestaat, en als ze daarvan bekomen is, over zonnewind begint.

Nu ken ik wel mensen die exact het tegenovergestelde hebben; die worden heel onrustig als ze buiten bereik van de WiFi/3G/4G komen.

[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op dinsdag 1 september 2015 19:32:29 (53%)

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

@Sparky: Digitale stralingen komen van bougies. Vonken. Bliksem. Zou je met jouw nick toch moeten bedenken.:)
(En als onze arme francaise bijgekomen is van de zonnewind moet je haar maar vertellen hoeveel straling er van de bliksem komt :))

@epilepsie, lichtflitsen en windmolenslagschaduws.

Er is een verband aangetoond tussen lichtflitsen en epilepsie. Geen verband tussen de schaduw van windmolens en epilepsie. En hoewel beiden een kortstondige variatie in lichtintensiteit zijn, zijn er ook duidelijke verschillen aan te wijzen.

Als je nu een paar gedocumenteerde gevallen had van epilepsie door windmolens en/of een professor neurologie die het een interessant onderwerp vind dan is het wellicht een leuk promotieonderzoek.

Maar omdat niemand tot nu toe zo'n onderzoek gevonden heeft vermoed ik dat die paar gedocumenteerde gevallen er niet zijn, en dat de professoren neurologie het verband niet waarschijnlijk achten.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

@Sparky: Dat zijn een aantal verschillen, geen (wetenschappelijk) onderzoek.

maartenbakker

Golden Member

Toch spreekt het werkingsprincipe zo voor zich dat ik het ook zonder onderzoeken wel plausibel vind. Als je, indien gevoelig, een aanval kunt krijgen van het rijden over een weg met bomen, dan zal het ook wel lukken als je stil gaat staan en de bomen (wieken) laat bewegen.

@Sparky: Dat zijn een aantal verschillen, geen (wetenschappelijk) onderzoek.

Geen verschillen, maar een beschrijving van de omstandigheden waarbij er een risico ontstaat, op basis van ervaring met andere vergelijkbare omstandigheden waarvan wel duidelijk bekend is dat er aanvallen door getriggerd kunnen worden.

Geen garantie dat je als patiënt een aanval krijgt, maar een hint dat je die omstandigheden misschien maar liever uit de weg moet gaan als je de kans op een aanval wilt minimaliseren.

Dat vind ik een redelijk uitgangspunt. Nu nog een statistisch verantwoord sample en je hebt je onderzoek (uitkomst staat inderdaad niet vast, maar de kans dat de hypothese bevestigd gaat worden is groot genoeg om het risico niet te willen nemen zolang het niet dubbel en dwars weerlegd is).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Sine

Moderator

Op 1 september 2015 20:39:10 schreef SparkyGSX:
(zoektermen: wind turbine epilepsy)

Daar was eens een stukje over op de Duitse tv, als de zon goed stond scheen die recht door de wieken een woonwijk in.

Het effect daarvan zag er zelfs op TV niet geweldig uit, in de woonkamer kwam inderdaad om de x seconden een zwarte balk langs flitsen.

Daar wordt je niet blij van, epileptisch of niet.

Anoniem

Ja over epilepsie vind je genoeg documentatie. Maar dat is offtopic.
Daarentegen heb ik nog geen enkel ernstig document tegengekomen die
effecten van radiostraling op het menselijk lichaam beschrijft, noch de gevolgen, noch hoe zoiets zou een effect kunnen teweegbrengen.

joopv

Golden Member

Op 1 september 2015 22:42:33 schreef Sine:
[...] Daar was eens een stukje over op de Duitse tv, als de zon goed stond scheen die recht door de wieken een woonwijk in.

Het effect daarvan zag er zelfs op TV niet geweldig uit, in de woonkamer kwam inderdaad om de x seconden een zwarte balk langs flitsen.

Daar wordt je niet blij van, epileptisch of niet.

Dat zal in de afgelopen eeuwen dat windmolens gebruikt zijn toch niet anders geweest zijn lijkt me.

Toen moest er letterlijk brood op de plank terecht komen door die molen. Nu is dat nog steeds het geval, alleen wat minder letterlijk. Het is een gevolg van onze westerse samemleving.

Net zoals verkeerslawaai, of 100 andere neveneffecten van de "beschaving". Accepteer dat of emigreer naar een plekje daarbuiten.

Sine

Moderator

Ik wist niet dat je kwaad werd ;)

Vroeger stond er een enkele molen per dorp, dat is wat anders dan een heel park van die dingen.

Ik weet niet hoe jij er over denkt, maar hier zou ik niet blij van worden: https://youtu.be/MbIe0iUtelQ?t=39s

Daarnaast kun je het formaat van zo'n windmolen natuurlijk niet vergelijken met een klassiek molentje.

[Bericht gewijzigd door Sine op woensdag 2 september 2015 11:04:24 (18%)

Op 2 september 2015 10:11:50 schreef Sine:
Ik weet niet hoe jij er over denkt, maar hier zou ik niet blij van worden: https://youtu.be/MbIe0iUtelQ?t=39s

Hoeveel uur per jaar is dat? Want de zon moet wel precies goed staan, en het moet ook nog eens zonnig zijn.

Antwoord:
17x 20 min per jaar.

Kom daar maar eens om in een aanvliegroute van Schiphol :-)

Op 1 september 2015 17:09:29 schreef grotedikken:

Maar niet-thermische effecten van radiogolven op mensen zijn nog nooit aangetoond.

Toch wel hoor. Er zijn vele wetenschappelijke artikelen waarin een niet-thermisch effect van radiogolven wordt aangetoond op tal van biologische processen, ook bij mensen/menselijke cellen.

http://scholar.google.nl/scholar?q=%22non+thermal%22+emf+&btnG=&am…

Misschien dat een deel ervan slecht opgezet onderzoek is. Misschien dat een deel ervan is geschreven door Diederik Stapel-achtige alu-hoedjes dragers. Maar toch niet allemaal?

Ik heb een signature dus ik ben

Elektromagnetische gevoeligheid lijkt me bij veel mensen vooral tussen de oren te zitten. We kregen ooit een klacht van een buurtbewoner dat zijn vrouw de laatste dagen ziek werd van de straling van onze RADAR. Pittig detail, onze RADAR stond meer dan een week stil omdat het tandwielkast moest worden vervangen.
We noemen dat klagen om te klagen want dat ze de hele dag met GSM tegen de oren loopt, daar had ze geen last van. Daar er in haar huis WiFi is, daar had zo ook geen last van.
Van haar buren hoorden we dat ze van alles en van iedereen last had. Het gras dat bij de buren wat te hoog staat. Last van het lawaai van de grasmaaier wanneer dat te hoge gras werd gemaaid. Je kon het niet zo gek bedenken of ze ging haar beklag doen. De gemeentedienst heeft er een fulltime job aan over om enkel haar te bedienen.

Depeet

Op 2 september 2015 09:18:40 schreef joopv:
[...]Toen moest er letterlijk brood op de plank terecht komen door die molen. Nu is dat nog steeds het geval, alleen wat minder letterlijk. Het is een gevolg van onze westerse samemleving.

Dat is niet helemaal waar, ken wel een paar boeren die het vooral voor het geldelijk gewin doen (lees: het binnenharken van subsidie's) Ik denk dat er maar weinig mensen alléén afhankelijk van zo'n molen zijn voor hun inkomen.

Congratulations on your purchase. To begin using your quantum computer, set the power switch to both off and on simultaneously

Wat een draad is het geworden. Zullen we met z'n allen naar de koffiecorner gaan ?

Jinny

Golden Member

Op 2 september 2015 11:20:43 schreef depeet:
Elektromagnetische gevoeligheid lijkt me bij veel mensen vooral tussen de oren te zitten. We
(............)
heeft er een fulltime job aan over om enkel haar te bedienen.

Ah, zo een buuf heb ik ook enkele huizen verderop wonen...
Klagen over mijn vers in de mast gehangen antenne bij de gemeente....
Bij behandeling door de gemeente kwam het hoofdpijnverhaal ook aan de orde, ik kon met behulp van het log aantonen dat de hoofdpijn toch echt ergens anders vandaan moest komen...
Ze heeft 4 jaar niet tegen me gesproken.... ;)

Hele dossïers heb ik over dat mens....

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Anoniem

Op 2 september 2015 10:48:51 schreef Flagada:
[...]

Toch wel hoor. Er zijn vele wetenschappelijke artikelen waarin een niet-thermisch effect van radiogolven wordt aangetoond op tal van biologische processen, ook bij mensen/menselijke cellen.

http://scholar.google.nl/scholar?q=%22non+thermal%22+emf+&btnG=&am…

Misschien dat een deel ervan slecht opgezet onderzoek is. Misschien dat een deel ervan is geschreven door Diederik Stapel-achtige alu-hoedjes dragers. Maar toch niet allemaal?

Heel interessante artikelen.
Maar: ze hebben een hoog eerstejaars univ gehalte.
Neem nu bijvoorbeeld dat eerste artikel.
De auteur begint met te stellen dat alle operatoren die zijn stelling negeren maatschappelijke criminelen zijn.
Dat klinkt erg studentikoos. Waarxchijnlijk heeeft de schrijver een poster van Ché Guevara boven zijn bed hangen. :-)
Studenten hebben vaak communistische ideeen en alle grote bedrijven zijn des duivels.
Het artikel begint met een zeer theoretische en goed onderbouwde uitleg over ion cyclotron resonance, vervolgens uitleg over de toepassing ervan om zgn "coherent water" te maken en tenslotte het zogenaamde coherent water als geneesmiddel aanprijzen.
Het uiteindelijke doel is dus water te verkopen tegen de prijs van geneesmiddelen. Dat heeft niets meer vandoen met de invloed van radiogolven op het menselijk lichaam.
Oplichterij dus. Dàt is het nu wat ik bedoel dat ik geen ernstige studies ken die ziekmakende effecten van radiogolven aantonen en het mechanisme erachter onthullen.

@Jinny, Het is logisch dat na al die artikeltjes over radiostraling de mensen wantrouwig worden als iemand een bizar uitziende antenne in zijn tuin plant.

Maar het is eent feit dat zendamateurs vaak radio, tv en andere elektronica verstoren in een straal van honderden meters rondom hun woning.
De discussie gaat over wifi, wat maximaal een tiende Watt aan vermogen uitstraalt.
Sommige amateurs zenden in een bebouwde wijk met duizenden Watts uit.
Eigenlijk heeft je buurvrouw gelijk.Ongeacht of de schadelijkheid nu aangetoond is of niet, waar halen die amateurs het recht hun buren bloot te stellen aan extreem hoge veldsterkten in hun eigen woning? En dan nog zonder hun mening of toestemming te vragen.

Tidak Ada

Golden Member

Op 28 augustus 2015 22:10:06 schreef benleentje:
Er was laats ook zo iets dat vliegen gevaarlijk is omdat iemand met een röntgenstraling meter in de lucht een hogere uitslag heeft gemeten.

En toch zou een piloot meer als een leven lang continu in de lucht moeten zijn om in de buurt te komen van wat nog een veilige maximum dosis is. Dus binepersoneel dan onder aat staan iemand die 2 keer per jaar vliegt.

  • En waarom valt vliegtuigcabinepersoneel dan in de categorie "radiologische werkers" met bijbehorende screening?
  • 6 Uur vliegen op 10 km hoogte komt overeen met de stralingsdosis van een thoraxfoto anno 1980!
  • Langdurige vluchten beïnvloeden chemisch (analoog? :r ) fotomateriaal.
  • Allergie is een vorm van hypersensiviteit, maar niet andersom (net zoals niet ieder beest een koe is, maar iedere koe wel een beest is).
    Allergie is een overgevoeligheid voor organisch chemische stoffen, die een afweerreactie van het lichaam oproepen.

Wel een ouwe koe trouwens !!!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Straks in Radar op NPO 1 een item over de 'Floww'. Een apparaat dat 'negatieve straling' omzet in 'positieve straling'. Zal mij benieuwen...
www.floww.com

Ik heb een signature dus ik ben
Dok

Golden Member

heb de test op aluhoedje even gedaan. En dit is wat eruit komt.

Toch maar een edit.
Hier in de hut staat wifi uit. waarom moet het aan als ik het niet gebruik.
Dit is niet omdat het schadelijk is, maar meer omdat als er iemand in de hut het nodig vindt om wifi te hebben ik na afloop het ding uitzet.
Je weet wel, kan er ook geen WW achterblijven.
Verder ben ik heel blij met mijn router, 40meter aan de overkant van de sloot (waar mijn moeder woont) doet het spul nog 20 megabit?
Dat met een asus eeepc.

Het wordt nog leuker, de vriend van mijn moeder denkt last te hebben van draadloze telefoons, wifi,LCD schermen, en je noemt het maar.
Totdat er iets op het WWW gezocht moet worden, dan is het 'beter' dat ik alle schermen uitzet en ik met mijn netbook 3Epc ga kloten(want,klein scherm).
Maar daar wordt wel wifi ingezet..
Wie is er gek..
En nog een edit.
Ik probeerde op aluhoedje te kijken en lezen, maar ben er heel snel gestopt..

En weer een edit voor deze euro's, ik wil ik wil ik wil !!

Not :-(

Wie niet horen wil moet TV kijken.
Shock6805

Golden Member

Nu ja, het is niet zo moeilijk om 10/10 te halen als je uitgaat van basic aluhoedjes gedrag. :p

Als je maar genoeg geinteresseerd ben, verwondert heel de wereld.
GJ_

Moderator

Wel weer aardig dat ze zelf zijn opgelicht door DARE, een NB nog wel. Die hebben dan wel weer aangetoond dat het ding helemaal niks doet: