telefoon schakeling

Oke mooi bedankt

Maar 1 vraag stel hij staat uit en ik krijg een reclame bericht of er word 1 keer gebeld
Valt die dan ook weer naar een minuut ofzo iets terug naar stap 1

Wat dat moet die wel doen

Altijd save

Ja, je hebt 60s tijd om 2x te bellen, zowel voor AAN als UIT.
Als er in die 60sec maar 1x gebeld is geweest wordt alles gereset.

Tijden en aantal keren bellen kunnen zonder problemen aangepast worden, maar speel er eerst wat mee en post dan uw eventuele wensen.

Edit: je moet u nu niet verplicht voelen om dit te maken, als die andere schakelingen u beter passen geen probleem hoor.
Ik was zelfs niet van plan om dit te posten tot ik zag dat je een andere oplossing zocht.

[Bericht gewijzigd door MGP op maandag 31 augustus 2015 18:53:50 (29%)

LDmicro user.

Ja heel erg bedankt nu moet ik is kijken of ik iemand kan vinden die de pic kan programmeren of zou ik dit zelf ook kunnen inladen

Oh ja andere schema's zijn nog steeds welkom

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 1 september 2015 20:21:16 (16%)

Hebben jullie een goed schema voor een pic 16F628a naar pc zo dat ik de .hex zelf kan inladen

En wel software programma gebruik jullie hier voor

Alvast bedankt

Arco

Special Member

Daar heb je een programmer voor nodig, bijv. de Pickit2 of -3.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Twijfelachtige programmer, maar kan wel werken met een simpele pic als de 628. Je hebt wel een RS232 poort nodig. (of een goede USB-RS232 omzetter)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Com poort toch
Ik heb nog wel ergens een oud pc staan

[Bericht gewijzigd door H-Tech op dinsdag 1 september 2015 19:05:31 (59%)

Als je maar een paar keren een pic moet programmeren zou ik die maken uit die link.
Ik heb eens mijn wisp628 opgeblazen en heb toen een JDM programmer gebouwd en een nieuwe 16F628a geprogrammeerd met de Wisp software van Voti.
Dat is prima verlopen.

edit: is er echt niemand in NL die een pic tegen kosten voor hem wil programmeren?

LDmicro user.
Shiptronic

Overleden

Velleman heeft hier een print voor. Na het bellen word er opgenomen en door DTMF codes te geven kan je een poort aan of uit schakelen.

http://www.vellemanprojects.eu/products/view/?id=9321

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op dinsdag 1 september 2015 19:23:17 (18%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Als iemand een simpel schema weet naar com poort
Dan kan ik het denk ik zelf wel MGP heeft voor mij al een code in elkaar gezet + schema

Arco

Special Member

Het schema in je link is al erg simpel...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb jaren geleden deze gemaakt en die werkte heel goed en zonder extra voeding.
Deze ligt nog in mijn rommeldoos, in noodgeval.

[Bericht gewijzigd door MGP op dinsdag 1 september 2015 20:17:11 (36%)

LDmicro user.
Arco

Special Member

Da's helemaal een slecht ding (wat vaker niet als wel werkt... :) )
Sommige laptops hebben 5v op de RS232 poort, dan werkt 'ie sowieso niet.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Arco, je kunt toch moeilijk een pickit kopen om maar 1 of 2 keer een pic te programmeren.
Ik heb wel de link aangepast naar het werkelijke schema met 2 transistoren.

En hij heeft nog een oude PC staan met een echte RS232, dus geen probleem dacht ik.

[Bericht gewijzigd door MGP op dinsdag 1 september 2015 20:20:06 (21%)

LDmicro user.
Arco

Special Member

Dat klopt, maar het andere schema met externe voeding heeft maar een paar onderdeeltjes meer. (en een wat grotere kans dat 'ie werkt)
De voedingsloze versie is gebaseerd op een poort die +/- 12v levert, iets wat tegenwoordig eerder uitzondering is als regel.
(hoeft ook geen 12v te zijn, want volgens de specs mag het ook +/- 3v zijn...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Als hij nog een oude PC staan heeft met een echte RS232, zullen alle schakelingen werken die op het net te vinden zijn.

Hoe deden ze het vroeger... pickit bestond nog niet.
Dat was de reden dat iedereen op de controllerkes vloog, een programmer was zo in elkaar gestoken.

LDmicro user.

Ik ben ook nog even verder gegaan met de 4017 ik heb nu dit gemaakt wat denken jullie zou die in het echt ook werken switch word vervangen door optocoupler

In de specs staat minimaal 3v dus als ik goed begrijp dan zou die toch moeten werken als de poort 5v heeft

Ik zie hier in de link staan dat de pic16f628 tussen de 8v en de 13.5v moet zijn
En de pic16f628a tussen de 10v en 13.5 moet zijn
http://picpgm.picprojects.net/devices.html

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 1 september 2015 23:45:12 (49%)

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Willen jullie mijn schema beoordelen

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hoe bedoel je zweeft

Moet er nog een transistor tussen proppen dan moet er ook een grotere condensator pot meter tussen ik test het met een simulator dus hij doet het altijd ook al kloppen de waardes niet

Arco

Special Member

Als Q1 en Q2 laag zijn zweeft de reset pin...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com