Panasonic TX-26LE8F gaat niet meer aan.

Hallo,

Panasonic TX-26LE8F gaat niet meer aan.
Als ik hem aanzet krijg ik een klik te horen, groen knipperend lampje,dan weer een klik en een rood lampje wat blijft knipperen zonder tussenposen.
Mijn verstandelijk gehandicapte dochter heeft er aan de bovenrand een klap tegen gegeven, toen is het begonnen.
Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak kan zijn, en wat dat ongeveer gaat kosten, of iemand die dit kan repareren.
Woonplaats: Veldhoven

kijk eens goed met een zaklamp of het scherm niet is gebarsten. vaak gebeurt dit met een lichte klap of kamikaze afstandbediening al. als er een scheur in het scherm zit ( meestal binnenin, niet het buitenglas) is het over en uit.

wat ook kan is door de klap een los contact in de voeding, bijv een losgekomen trafo door de trilling. dat kan wel makkelijk te repareren zijn..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Met gebarsten scherm gaat een toestel meestal gewoon aan.

Ik zou zeggen dat er misschien iets losgekomen is op de voeding, mainboard of misschien inverter.

@Hans60 hieronder: zou de lampencheck door de inverter kunnen zijn. Opzich, als er door de klap misschien een lamp is losgekomen bij het toestel van de TS kan je ook zoiets krijgen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 1 september 2015 21:33:51 (37%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Mijn Panasonic heeft hetzelfde euvel, is begonnen zonder iets. Het schijn te maken te hebben met een check die intern uitgevoerd wordt op de toestand van het scherm. Hier werkt het apparaat weer als ik de stekker er even uit haal en weer terug stop. Bij mij (op de slaapkamer, dus lastig als je in bed ligt) is dit opgelost d.m.v. een Klik-Aan-Klik-Uit unit tussen de stekker. Kost minder dan een nieuw toestel of de reparatie van de oude....

Hallo,

Bedamkt voor jullie snelle reacties!

Ik heb hem open gehad,zie helemaal geen verdachte dingen,
hij schakelt na het aanzetten(groene lampje) vlgs mij weer uit (klik) waarna het rode lampje blijft knipperen zonder tussen poses.
Nog iemand suggesties?