Colinbus profiler software colindrive

Wie heeft voor mij een kopie van colindrive en dan 1 van de eerste versies. Mijn profiler is van ergens rond 2007. De nieuwe versie die ik met pijn en moeite op het net kon vinden crash de hele tijd. Op de site zelf kan ik ze niet downloaden. Geen idee of dit aan mij ligt. Heb mail gestuurd maar geen antwoord, us wie kan mij helpen an een kopie?

Ik meen dat Colinbus failliet is maar weet dit niet zeker (gezien het bericht van Roland zal dit niet het geval zijn) . Voor de software zou ik eens op cnczone.nl kijken. Daar zitten allemaal cnc'ers, mogelijk dat er daar iemand de software heeft.

[Bericht gewijzigd door diode op woensdag 2 september 2015 19:45:45 (15%)

Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

@Roland:

Dit site kom ik ook tegen en hier staan ook de downloadlinks, echter deze werken niet. Heb dit al met meerdere pc's geprobeerd, maar de site is brak. Heb een mail gestuurd maar het blijft stil

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Had zelf ook al op webarchief gekeken echter ook hier staat niet de colindriver, zal morgen ens een belletje doen

Colinbus is weldegelijke failliet !
Die site bestaat nog, maar daarmee is alles gezegd. Alle achterliggende downloads zijn "weg".

Er is een firma in Roemenië die hun "support" zogenaamd heeft overgenomen, lekker niet dus ! geldwolven !

Aangezien ik REF001 had bij m'n Profiler, was ik de allereerste die zo'n machientje had, de mijne zal dus nog ouder zijn dan de jouwe :-)

Ik heb die Colindrive nog liggen, zowel oude als nieuwe. Alleen, ik ben momenteel met verlof tot 28 september (en die ColinDrive staat op een DVD, niet op m'n NAS, anders kon ik je van hieruit helpen). Ik kan je nadien wel die versie bezorgen. Maar draai je die onder windows 7 ofzo ? Zelfs de recente software werkt bij mij prima. Alleen, ... Ik heb er dus nog speciaal een XP machientje voor overgehouden. Misschien eens denken om een VMWare met XP op te zetten en daarin die ColinDrive te draaien ?

groeten,
Kris

https://www.digitalplayground.be - Where fun meets technology ...
Arco

Special Member

Dat de site nog bestaat zegt inderdaad niet veel.
De site van Menting bijv. bestaat ook nog steeds, terwijl ze toch al heel lang op de fles zijn...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 3 september 2015 10:14:49 schreef ActiveHouse:

Ik heb die Colindrive nog liggen, zowel oude als nieuwe. Alleen, ik ben momenteel met verlof tot 28 september (en die ColinDrive staat op een DVD, niet op m'n NAS, anders kon ik je van hieruit helpen). Ik kan je nadien wel die versie bezorgen. Maar draai je die onder windows 7 ofzo ? Zelfs de recente software werkt bij mij prima. Alleen, ... Ik heb er dus nog speciaal een XP machientje voor overgehouden. Misschien eens denken om een VMWare met XP op te zetten en daarin die ColinDrive te draaien ?

groeten,
Kris

Dat zou geweldig zijn, ik kan wel effe wachten tot eind september/
Draai ook nog een xp machintje

okido, ik heb het alvast in m'n agenda gezet op op te nemen als ik van verlof thuis kom :-)
Ik zal er dan een zip van maken, en de link hier plaatsen, zo hebben andere mensen er ook nog wat aan. (Denk niet dat het kwaad kan hé, enerzijds was die software gratis, en anderzijds is dat bedrijf failliet)

https://www.digitalplayground.be - Where fun meets technology ...

Wat mij betreft mag je alle versies in een zip duwen, kan ik een beetje testen welke het beste werkt. Ik heb alleen v2.3.0.6. Op 1 pc (met windows xp sp3 met com-port) krijg ik hem niet aan de praat, op een ander pc (ook windows xp sp3 met com-port) draai ie wel echter niet altijd van harte, lees crasht af en toe

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 5 september 2015 16:29:25 (40%)

Lambiek

Special Member

Colinbus is inderdaad failliet, en dat is ook geen wonder. Als je ziet hoeveel problemen ze met de software gehad hebben, die dingen werkten echt niet goed in het begin "het zijn de problemen die de TS beschrijft".

Het was ook waardeloos; was je een print aan het maken, bijna klaar en dan ging het fout @@&%$#@@#*&^en dat is nog zachtjes uitgedrukt :(

Ik gebruik nu versie 1.0.0.144, en daar heb ik geen problemen mee. Eigenlijk niets dan lof. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 4 september 2015 09:31:08 schreef Lambiek:

Ik gebruik nu versie 1.0.0.144, en daar heb ik geen problemen mee. Eigenlijk niets dan lof. :)

Zou je mij die versie willen mailen? Kan ik die eens proberen

buckfast_beekeeper

Golden Member

Ik woon niet zo ver van de vroegere thuisbasis van Franklin industries/Colinbus. Ze zijn op 21/10/2014 door de rechtbank van koophandel te Turnhout op bekentenis in staat van faling gebracht. Op 17/6/2014 kregen ze al bescherming tegen de schuldeisers en drong een reorganisatie zich op. Blijkbaar was het bedrijf toen al niet meer levensvatbaar. Al het nog aanwezige materiaal is verkocht geweest via een on-line veiling. Er zijn gekke prijzen betaald voor onafgewerkte producten en printplaten waarvan niemand wist of ze überhaupt zouden werken.

De software werd destijds niet door Colinbus zelf geschreven. Ene Juraj Vignjevic gaf toen support. Heeft deze persoon iets te maken met Mipec? Ik zou het niet weten.

Persoonlijk denk ik dat het naar de toekomst toe beter is de freesmachine andere elektronica te geven zodat programma's zoals Galaad ze kan aansturen. In het verleden had Soprolec een ombouwkit. Ik kan deze echter niet meer vinden.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.