Stofzuiger Miele S291 plots stilgevallen

Hey vrienden van de elentriek!

Onze stofzuiger stopte bij het inschakelen plots met draaien, en wou nadien niet meer aan.

Ik veronderstelde dat er wel een zekering aanwezig zou zijn zoals bij meeste apparatuur, maar dat is dus niet het geval. Ik heb zelf Elektromechanica gestudeerd en haal graag apparaten uit elkaar dus zou ik echt graag het probleem opsporen en indien mogelijk vervangen/herstellen.

Maar dan heb ik wel hulp nodig, via Google vind ik niet meteen een schematic, dus zal het improviseren worden. Het rare is dat ik helemaal niks verbrand zie aan het IC/printplaatje

Het gaat om de Miele S291

Kan iemand helpen waar ik nog moet op letten? Hoe kan ik alweer zien of de IC stuk is?

Thanks
David

ondanks het niet vermelden van merk en type, zou ik zeggen dat het een miele stofzuiger is. deze heeft wrs de triac stuk op de print, op dat koperen koelblokje. miss nog de thermistor welke stuk is. zonder de triac trekt het ding zoveel aanloopstroom dat een 16A automaat makkelijk tript..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Arco

Special Member

Merk en type ontbreken uiteraard weer eens...
(en de mistige foto's zijn ook niet erg handig om iets zinnigs te kunnen zien of zeggen)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
evdweele

Overleden

Breuk in het snoer van de stofzuiger, defecte schakelaar?

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Jep sorry, type vergeten dom dom, Miele S291

Grappig, ik dacht eerst: een breuk? hoe kan dat nu zo ineens? en ja nu meet ik even de kabel uit, en blijkt dat de rode kabel niet doorgeeft langs de andere kant ... :/

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 5 september 2015 15:38:31 (31%)