Philips 42PFL9903 doet niets meer....knippert 2 maal

Ik heb een Philips tv type 42 PFL9903H/10 uit 2009, welke niet meer werkt, zet ik er spanning op dan tikken de zwarte relais op de voedingsprint enkele keren en knippert de status led steeds 2 x rood.
In forum discussies gelezen dat het knipperen betekend dat er geen 12V voeding is, gehele print optisch nagekeken op bolle elco's ed, niets gevonden.Ook op de uitgaande connectoren meet ik idd geen 12 volt, maar dat zal zjn omdat hij niet uit stand-by lijkt te komen.Meet wel +3.3V op CN6 pen '3V3_STB' en op 'STBY'. Probleem lijkt dus uit de andere print te komen.....Door ontbreken schema lastig verder zoeken. Nieuwe voedingsprint 2722.171.00673.xxxxxx gekocht, geeft hetzelfde effect...
Iemand vast een slim idee wat nu te doen ?

Er is een dc/dc convertor doorgeslagen waardoor de 12 volt op de diverse chips is komen te staan. Doorgaans betekend dit einde moederbord.
Helaas zie je ook vaak dat de master ambi light units defect zijn.
Het zal een klus worden om zo,n moeder bord nog te pakken te krijgen.
Nieuw is deze niet meer leverbaar.

Je kan geluk hebben, als het de 5V FET is, dan is er niet veel gesneuveld. Is het de 3,3V....maak dan je borst maar nat...

Helaas teveel voorbij zien komen welke echt onherstelbaar waren. Goed chassis maar helaas geen overvoltgae protectie na de dc/ dc convertors . Ach ja een zener en een transistor, het zou de tv veel duurder hebben gemaakt.
Fet los nemen en daarna meten of er nog sluiting is, zo ja dan is het afgelopen.
Bij chassis Q548 ging ook deze schakeling kapot waarna ook error 2. Daar heb ik er nog veel van kunnen herstellen

Ik geef het op......einde oefening dus... :-(

Hartelijk dankt voor jullie bijdrage, groet René

maartenbakker

Golden Member

Dat is wel erg snel, je weet nog niet eens wat er stuk is.

Het was toch een duur/luxe toestel, dus een kleine poging om daar achter te komen zal geen kwaad kunnen toch? En anders toestel misschien in Vraag & Aanbod voor sloop aanbieden, misschien vang je er nog wat voor.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 7 september 2015 01:23:00 (65%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Schema staat hier; http://elektrotanya.com/philips_q529.1elb_312278517904.pdf/download.ht…
Dit is geen Q529.1ELA maar de Q529.1ELB, misschien heb je geluk en is er alleen een FET doorgeslagen zonder gevolgschade.

Mogelijk William en dat is ook zo te meten door de betreffende fet in de dc/dc convertor los te nemen.
Nog nooit heb ik echter meegemaakt dat het zeg maar meezat.
ALs je veel geluk had dan was je ambi light nog in orde.
SSB te pakken krijgen moet denk ik wel lukken, er zullen er inmiddels genoeg zijn afgekeurd.