DeLonghi Magnifica Pronto - blijft aangeven: circuit leeg

Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen.

Mijn DeLonghi Magnifica Pronto blijft aangeven: circuit leeg.

Wanneer ik deze vervolgens wil vullen stroomt er voor korte tijd heet water uit de heet water uit loop en stopt hij weer. De melding blijft op het scherm staan.

Het lijkt wel of de machine niet in de gaten heeft dat er daadwerkelijk water loopt. Display voortgang gaat ook niet vooruit.

Iemand tips?

Alvast bedankt!

Groeten,

Rob

zo'n ding meet geen waterloop. wrs blijft er ergens een onderdeel hangen in de waterloop waardoor de uitloop heet water blijft geven. heb je het ding al eens ontkalkt?

de pomp hoor je niet lopen neem ik aan? dan komt het water dus op de gewone doorstroom van de hitte uit het element naar buiten..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

De machine is een maand geleden ontkalkt. Ik hoor de pomp lopen. Er komt ook voor korte tijd heet water uit de machine. Daarna stopt hij met pompen en komt de melding weer terug.

In Saeco koffiemachines zit er een waterloop meter. Ik dacht wellicht in deze ook...?

die kan er idd wel 1 inzitten, net na de waterbak in de slang naar de pomp maar er zit vaak ook een sensor in het reservoir. deze schuift langs een sensor als het reservoir leeg raakt en dan komt ook die melding. doorgaans vuil of kalk bij die sensor die met het water in de bak gaat drijven..

als de aanvoerslang ergens verstopt zit, krijg je ook meldingen dat het water op is. er kan niet genoeg water worden ingenomen wat ook die melding geeft. echter zou de machine weer opnieuw starten door de waterbak uit en in te steken moeten werken dan..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
bprosman

Golden Member

Sommige Saeco machines moet je ook eerst ontluchten (net als remleidingen) voor ze (weer) een betrouwbare indicatie geven, is dat hier misschien ook zo ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Je hebt het over heet water , maar wat doet hij op op de koffie stand?
Net na de watertank zit een flowmeter die meet de "waterloop".
Wat is een exacte typenummer in letters?
Als vb 5213214671 flowmeter.
Wil wel eens helpen om deze los te maken en er eens flink in te blazen zodat het radje weer wat soepeler loopt.

[Bericht gewijzigd door S.Oldeerbout op dinsdag 15 september 2015 18:44:51 (41%)

Probleem verholpen. Koffie uitloop zat behoorlijk verstopt waardoor er niet genoeg water tegelijkertijd uit kon lopen. Ik heb deze met reinigingstabletten weten open te maken. Is een Delonghi makkelijk open te maken zodat ik dit op een goede manier kan doen?

Bedankt voor de tips!

Makkelijk zou ik niet zeggen. alle kappen van voor naar achter moeten er af om er bij te kunnen komen.