Samsung led lcd tv UE32F5000 Geen beeld maar wel geluid ?

Beste forumleden,

Ik zit met een probleem ik heb gister een Samsung led lcd tv gekregen met als model nummer UE32F5000.Deze tv geeft wel geluid door als hij aan staat maar ik krijg geen beeld heeft iemand enig idee welk component dit kan wezen die ik moet vervangen. Het lijkt er op dat de led lcd niet aan gaat.

Ik heb al de elco's bekeken maar die zien er nog goed uit heb de voeding met een feun verwarmd maar helpt ook niet iemand enig idee ?

Zouden jullie mij mischien kunnen helpen ??

Het gaat om het type UE32F5000 serial no is ZANS3SEF101447T.
Ik heb ook al de voeding verwarmd met een fohn maar er gebeurt helaas niets .

Alvast bedankt
Mvg Pronkie

[Bericht gewijzigd door Pronk.ie op donderdag 24 september 2015 15:09:25 (11%)

Zie je nog beeld als je met een bouwlamp ofzo erop schijnt en/of een beetje schuin er tegenaan kijkt bij de juiste lichtinval?

(Eigenlijk vraag ik: is het de backlight?)

If you want to succeed, double your failure rate.

Jochem bedankt voor de reactie,

Als ik de juiste lichtval op het scherm heb zie je idd wel een heel klein beetje beeld maar niet heel duidelijk je moet dan echt heel goed kijken.

Mvg pronk.ie

De inverter is defect of de voeding er naar toe...

DE UE32 heeft een LED backlit panel en heeft geen (aparte) inverter. De backlight voeding is geïntegreerd op de hoofd voedingsprint.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Beste MNM,

Hier ben ik inderdaad ook achter gekomen na wat meet werk heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of is dit een gevalletje van weg doen en de onderdelen eruit halen.

Gr pronkie

Voeding loskoppelen van het mainboard, toestel aanzetten en kijken of er dan wel backlight is.

Volgens mij werkt die truuk niet bij LED-backlight panels.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
maartenbakker

Golden Member

Op 26 september 2015 15:46:57 schreef Pronk.ie:
Beste MNM,

Hier ben ik inderdaad ook achter gekomen na wat meet werk heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of is dit een gevalletje van weg doen en de onderdelen eruit halen.

Dat is sowieso zonde want het paneel is nog goed. Als het meezit heb je voor een paar tientjes zo'n voeding/inverter met een aardige kans dat het daar in zit. Je zou eens de multimeter op de LED-uitgang kunnen hangen, let wel op dat deze spanning vrij hoog kan zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 26 september 2015 18:13:28 schreef maartenbakker:
[...]Dat is sowieso zonde want het paneel is nog goed.

Dat hoeft helemaal niet het geval te zijn: het kan ook goed zijn dat er sluiting of een onderbreking zit in 1 van de LED-strips in het panel, waardoor de voeding in beveiliging gaat.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Met voeding los moet je back light hebben. Alle spanningen zijn dan aanwezig. Met ee speciale tool kan je hem dan zelfs in een test modes zetten.
Meten van de invertor spanning wil niet altijd zeggen dat de voeding dan goed is.
Vaak voeding defect bij samsung

maartenbakker

Golden Member

Op 26 september 2015 19:53:39 schreef MNM(tm):
[...]
Dat hoeft helemaal niet het geval te zijn: het kan ook goed zijn dat er sluiting of een onderbreking zit in 1 van de LED-strips in het panel, waardoor de voeding in beveiliging gaat.

Da's een goeie. Maar is dat niet gewoon te solderen, of zitten daar ook rare aanhechtingen en constructies in? Ik heb zelf nog nooit een LED-paneel opengehad moet ik toegeven.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Er zitten lange strippen met een aantal leds met lensjes over de breedte van het scherm maar je moet wel het hele panel uitelkaar halen.

1 keer gedaan met een afdanker/sloper...had tot mijn stomme verbazing diverse leds defect.

Backlight lager zetten als dat mogelijk is en de boel blijft langer heel voluit loopt de zaak op het maximum van wat ze hebben kunnen.

Op 27 september 2015 12:30:18 schreef PL500:1 keer gedaan met een afdanker/sloper...had tot mijn stomme verbazing diverse leds defect.

Vandaar mijn eerdere opmerking. ;)
(Het zou ten slotte zo maar kunnen dat ik die dingen ken...)

[Bericht gewijzigd door MNM(tm) op zondag 27 september 2015 15:00:04 (12%)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Lol daar twijfel ik ook niet aan..

wat mij wel verbaasde is het sneuvelen van die leds.

Gebeurt in LED-strips en LED-lampen ook, dus waarom niet in LED-backlit panels? :P

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Regelmatig gezien MNM dat er weinig LEDs de 40.000 draaiuren halen is nu wel bekend.. Ik hen op een luchthaven op de Azoren heleboel Samsung schermen gezien met diverse vlakken niet meer verlicht, soms alleen nog een vlakje van 10 cm verlicht, wel erg snel, hoogop 2 jaar oud..

Ik had verwacht dat men de zaak wel dusdanig hadden ontworpen/gespecificeerd dat bij die panels de boel wel heel zou blijven..
je praat over tv's van nog geen 5 jaar oud

daarom verbaasde het me ook.

Ik krijg niet alle dagen de kans om in zon toestel te kijken als hobbyist.

Iedereen bedankt voor al de tips steeds. Ik ga morgen de uitgang meten en als die goed is moet toch het paneel er aan geloven

Probleem is vooral dat de LED's in het panel gewoon hun warmte niet snel genoeg kwijt kunnen als ze op volle sterke moeten oplichten.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

SMD sneller hoor, sommige halen nog geen 3 maanden. Ze houden het op ESD maar daar geloof ik niet echt in.
Dezelfde strips zitten in LG en panasonic.
Bij die merken krijg je gelijk een error , bij samsung krijg je vlekken.

Dat geloof ik wel MNM, waar zou de warmte heen moeten?? te weinig of in zijn geheel geen koeling IDD. De LEDs uberhaubt begeven het snel, ook de LED TL en spaarlampen begeven het snel...

Het ziet er naar uit dat de 3n40K (STD3n40K) op dd voeding defect is hier meet ik geen spanning op. En op zijn buurman de d9n40 meet ik 230 volt. Het ziet er ook uit dat de 3n40k ze beste tijd heeft gehad (kleurverschil) (versleten /vervaagde tekst).

Het kan wel, maar ik schat het als onwaarschijnlijk. Of deze word niet aangestuurd of krijgt geen voeding. Als deze defect gaan, is deze echt verbrand. Kunnen een hoop hebben.

had gister weer pracht plaatje,s . Duidelijk waren er een aantal led,s gewoon verbrand aan de vlekken te zien.
Ik zal hier maar niet gaan vertellen hoeveel panels wij hebben vervangen .