Diamond DC502 vaatwasser

Graag had ik een service manual gevonden van dit apparaat of van zijn stuurprint waarvan ik een foto toevoeg.

-foute topic-

[Bericht gewijzigd door mistermaniac op zaterdag 3 oktober 2015 09:15:38 (93%)

Foute topic?? Is toch een vaatwasser?? En helaas, opvragen bij de fabrikant is de enigste optie. Is waarschijnlijk een professionele machine

Idd, een professionele vaatwasser.

begin eens met de symptomen ? een schema is vaak niet nodig met wat logisch denkwerk..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Het waterslot doet het niet.
Ondertussen weet ik op welke printpen ik de bedrading naar het waterslot kan vinden en op welke aansluiting van het darlington-array dit weer teruggevoerd kan worden.
Bijgevolg weet ik dus ook welke microcontollerpin het waterslot aanstuurt.

De bedrading naar het waterslot doet het en het waterslot is ook rechtstreeks met netspanning getest zonder de print. Het werkt.

Ondertussen had ik ook al de 4 relais vervangen, niettegenstaande de spoelweerstanden goed waren. Ik heb de originele relais niet in-circuit willen testen.

Ten andere heb ik ook de aansluiting gevonden die via de controller het waterslot activeert en het waterslotrelais schakelt netspanning door.

In wezen is de herstelling een feit, enkel de print moet nog ingebouwd worden.

je wilt dus het schema hoe de stekkers op de print zitten gestoken? staat er op de kabels zelf geen P20 enz geprint? of op de stekkers zelf een nummer?

tevens zit er in die machines ook vaker een schema geplakt in de deur of onderdorpel, of bij de netaansluiting..

je kunt het waterslot wrs ook niet testen als de print niet in de machine zit, een evt vlotter voor lekkage of andere sensoren geven info of er wel water ingenomen moet worden. deze machines zijn veel simpeler opgebouwd als huishoudmachines, en klaar in 3 minuten..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Het gaat me er nu om om het verband tussen inputs en outputs te kennen , dus hoe de controller geprogrammeerd is en om de werking op een zinvolle manier te kunnen testen, vermits de herstelling gebeurd is.