defecte led unit

Kan iemand deze led printplaatjes namaken of repareren?
Of weet men wie dat zou kunnen doen?

M.V.G.

Daan
A'dam

Wat meer info is wel handig, bijvoorbeeld:
- Waar komen de printplaten uit?
- Wat is er defect aan? Brandt geen enkele led meer?
- Waardoor is het defect veroorzaakt? Teveel warmte?

Als je een woonplaats invult in je profiel is er misschien iemand in de buurt die kan helpen.
Edit: Amsterdam dus, zo te zien. Niet bij mij in de buurt ;).

Diverse projecten en experimenten: www.elexperiment.nl

Ok, die printplaten komen uit China, ze branden nog wel, maar zwak.
De oorzaak kan ik niet met zekerheid zeggen.

Arco

Special Member

Als er meerdere kapot zijn, zal er wel teveel spanning / stroom op hebben gestaan. Is een paar nieuwe bestellen in China niet het goedkoopst?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Waarschijnlijk hangen alle LEDs in serie en is er één of meer LEDs brak. Als je deze vervangt werken je printen waarschijnlijk weer.

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Allie baba heeft alleen enkele printplaten gestuurd en niet met dubbele connecties, die aan de voeding.
En bleek dat nu juist die met die dubbele connectie vervangen moest worden.
Ze hebben geen zin meer nog te antwoorden!

Wie kan het maken?

Arco

Special Member

Branden alle leds zwak? Of zijn er ook bij die uit zijn?
Die connectors zitten waarschijnlijk toch gewoon aan elkaar doorverbonden? Kwestie van wat draadjes solderen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Branden allemaal zwak.
Ik zoek iemand waar ik ze kan brengen.

ik vermoed een dubbele functie, de ene led in het midden is anders als de rest, meer vermogen zo te zien. ook zit er nog een kleine smd led op. het kan dat deze apart geschakeld kan worden van de andere leds op de printen, dat zou ook 2 stekkers verklaren..

ledspots met dit vermogen koppel je niet door met die frut stekertjes. heb er hier 1 liggen die 12 van die lumilux leds heeft, 80W downlighter..

ik vermoed hier een verkoper van led met een garantiegeval wat via china niet makkelijk te regelen is doorgaans..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

ja testman, zo zit het.
heb inmiddels weer contact met China en kan die plaatjes nu los kopen. Zal niet duur zijn.

Lijkt wel of ze kapot gaan door overhitting omdat die kapotte untis steeds in de buurt van een warmtebron waren.
Wellicht die schakelaars.
Ik zal ze vertellen dat ze er betere connectors op zouden kunnen zetten.

ze gaan vaak stuk door ofwel gebrekkige lucht koeling van de leds zelf of het koelblok waar ze opzitten ( geen koelpasta onder de plaat bijv ) of de leds branden op een te hoge spanning door een driver die met opwarmen steeds meer spanning gaat uitsturen. soms zit er een afstelling op welke je wat lager kunt zetten..

waar rook was, werkt nu iets niet meer